Skoči do osrednje vsebine

Šola, učenje in prosti čas

V šoli pridobivamo in krepimo znanje ter veščine, raziskujemo in se pripravljamo za samostojno življenje. Čeprav šolski učni uspeh ni edini pokazatelj tvoje uspešnosti, pa močno vpliva na izbiro nadaljnjega šolanja in možnosti štipendije. "Se lahko naučim učiti"; "saj je še čas, jutri začnem z učenjem"; "nič mi ne gre v glavo, ne razumem snovi"; "zakaj spet trema pred spraševanjem"; "kam po osnovni ali srednji šoli"; "kaj naj počnem v prostem času"... Za takšne in podobne dileme na tem mestu ponujamo veliko odgovorov in usmeritev, ki ti bodo v pomoč.

Članki

  • Dobro pripravljeni v šolske klopi

    Ko se začenja novo šolsko leto ali je tik pred vrati, se mladostniki in starši običajno začnete pogovarjati o vprašanjih in izzivih, s katerimi se boste soočali na vsakodnevni ravni tekom celotnega šolskega leta.

  • Na prelomnici: kako se spoprijeti s prehodom iz osnovne v srednjo šolo?

    Prehod iz osnovne v srednjo šolo je ena od prelomnic, ki prinaša precej sprememb in novih okoliščin. Nepoznano okolje, nova šola, novi sošolci, učitelji – veliko je novega in vse naenkrat. Ne glede na to, kako se pripravimo na ta prehod, lahko takšne spremembe predstavljajo vir stresa. Posledično lahko doživiš povečane občutke tesnobe, ki so lahko precej neprijetni in nelagodni.

  • Učenje kot proces in dejavniki uspešnega učenja

    S trenutkom, ko se rodimo, se prične naše učenje in nas spremlja skozi vse življenje.

  • Organizirajmo si čas za učenje

    Učno delo brez načrta se pogosto lahko razvleče čez cel dan. Če se takemu pristopu k učnim obveznostim pridruži še odlašanje, zaradi katerega se nam naloge lahko nakopičijo, dobimo občutek, da je dela vse več in več.

  • Pripravimo si delovni prostor

    Preden se lotimo učenja, ki smo ga predvideli z urnikom oziroma načrtom učnega dela, je pomembno, da imamo pripravljen tudi delovni kotiček.

  • Nekaj besed o učenju iz zvezka ali učbenika

    Sprotno učno delo, ki ga opravimo po pouku, je najbolje pričeti z domačimi nalogami, saj so navadno vezane na snov tistega dne.

  • Naredimo si izpiske

    Zapiski in izpiski so temeljni kamen v procesu učenja.

  • Samoocenjevanje ali kako preverimo, če smo se snov dobro naučili

    Samoocenjevanje znanja ali samoevalvacija predstavlja vse tiste aktivnosti, ki jih izvajamo med ali po učenju z namenom, da preverimo, če smo se učno snov sploh naučili ali ne.

  • Kako naprej, ko se nam pri učenju zatakne?

    Pri učinkovitem učnem delu in opravljanju šolskih obveznosti lahko naletimo na različne ovire in preglavice. Ob težavah z načrtovanjem učnega dela se lahko ujamemo še v krog odlašanja ali pa občutimo tremo pred nastopanjem.