Nam so razložili v Šoli, da so vse zaključne ocene enakovredne v spričevalu. Nekatteri pravijo da to sicer drži na papirju, ampak da najpomembnejše ocene so tiste iz jezikov in matematike, ker so to temeljni predmeti in iz teh predmetov se potem gradijo vsi predmeti. Da če znaš dobro jezike in matematiko boš dobro navodila bral, boš lahko tudi pri drugih predmetih logično sklepal ...? Kaj je res?
Drugače velikokrat vprašajo kak si po uspehu. in ne vem kaj mislijo mislim kako se to šteje se štejejo samo obvezni ali tudi izbirni predmeti kaj ljudje mislijo s tem? Kaj če so ocene all over the place?
Če ima nekdo veliko izbirnih predmetov ali ima še dodatne to nakazuje, da je priden mogoče in mu bo šlo dobro v šoli ?
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Praviš, da so vam v šoli razložili, da so vse zaključene ocene enakovredne, spet drugje se govori, da so najpomembnejše ocene iz slovenščine in matematike, ker iz teh dveh temeljnih predmetov izhajajo vsi drugi predmeti. Sprašuješ se, kdo ima prav.
V bistvu je to stvar perspektive. Res je, da pri vpisu v srednjo šolo ob omejitvi vpisa za točke enakovredno štejejo vsi predmeti v spričevalu (razen izbirnih predmetov). Torej v tem primeru velja, da so zaključene ocene vseh predmetov enakovredne.
Velja pa tudi, da brez osnovnega znanja slovenščine (bralna pismenost, bralno razumevanje) in matematike (osnovne računske operacije) težko slediš ostalim predmetom v šoli, zato je lahko sklepati, da sta slovenščina in matematika v začetku res najpomembnješa predmeta. Sama bi rekla, da to velja predvsem za razredno stopnjo v OŠ, ko imata oba ta predmeta glavno vlogo v urniku, njima je namenjenih največ ur pouka, kasneje pa se ob dodajanju predmetov ta pomen malo porazdeli.
Upam pa, da se zavedaš, da je veliko bolj kot ocene pomembno znanje in to pri vseh predmetih. Same ocene ti v življenju ne bodo veliko pomagale, samo znanje pa ja.
Glede vprašanja po uspehu - splošni učni uspeh ob koncu šolskega leta se v OŠ več ne določa. Ko se je določal, se je štelo povprečje vseh zaključenih ocen - če to prenesem na današnjo situacijo, bi k učnemu uspehu šteli tudi izbirni predmeti. Ampak, kot sem že rekla, pomembno je predvsem znanje, ocene ne. In ocene večkrat ne odražajo dejanskega stanja tvojega znanja.
Koliko izbirnih predmetov in ostalih dejavnosti v šoli nekdo izbere, je stvar posameznika - obvezno je izbrati 2 izbirna predmeta (izjema so tisti, ki obiskujejo državno glasbeno šolo), lahko izbereš tudi 3, ampak to samo po sebi ne pomeni, da si "priden" in ti bo dejansko šlo boljše v šoli. Dejanski uspeh v šoli ni odvisen od števila izbranih izbirnih predmetov.
Upam, da sem razumljivo pojasnila tvoje dileme.
Želim ti čudovit preostanek počitnic in pogumen začetek novega šolskega leta.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
la
laalaaa
govori se, da bralna pismenost in logika torej prepoznavanje vzorcev ipd. pomagata tudi pri drugih predmetih recimo tudi biologija, šport ...? in da je to najpomembnejše?
izbirni predmeti se za srednjo šolo ne štejejo recimo tako da ne vem ali štejejo ali ne?
je tako, da tisti če ima več izbirnih predmetov se bolj zanima za šolo mogoče?