Živjo, mene zanima če se mi "splača" prepisati iz gimnazije na (npr. predšolsko) kajti sta na gimnaziji dva predmeta ki mi delata veliko težav in zaradi tega izgubim veliko točk za na fakulteto (psihologijo, sociologijo, logopedijo...) ker pa je na teh fakultetah veliko točk od 90 naprej. Sem morda razmišljala da bi naredila najprej predšolsko srednjo šolo in potem šla na splošno ali poklicno maturo. Vendar sedaj ne vem ali se mi "splača"prepisati ali ne. Ter zanima me na katero fakulteto greš lahko po končani predšolski srednji šoli?
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Strokovni program in gimnazija se pomembno razlikujeta tudi v tem, kako se zaključita. Strokovni programi se zaključijo s poklicno maturo, gimnazija s splošno maturo. Splošna matura omogoča vpis na katerikoli študijski program, visokošolski strokovni ali univerzitetni ali enoviti magistrski, poklicna matura pa le na visokošolske študijske programe, z dodatnim predmetom na splošni maturi pa tudi na nekatere univerzitetne (tabelo s programi, ki omogočajo vpis z dodatnim predmetom, najdeš tukaj: dc3cfbf0-e82c-4722-aa04-29bd09d9ae3c(gov.si)).
Študiji, ki jih naštevaš, so vsi po vrsti univerzitetni študiji, od tega psihologija in logopedija omogočata vpis le s splošno maturo in imata, kot si dejala, tudi zelo visoke omejitve. Na študij sociologije lahko na Filozofski fakulteti prideš tudi s poklicno maturo in dodatnim predmetom, medtem ko na študij sociologije na Fakulteti za družbene vede ne moreš brez splošne mature.
Če dijak ugotovi, da bi po končani srednji strokovni šoli vendarle želel na študij, ki zahteva za vpis splošno maturo, se lahko odloči za opravljanje maturitetnega tečaja. To pomeni dodatno leto srednje šole, kjer obiskuje pouk petih predmetov, iz katerih spomladi opravlja splošno maturo. Ta pot se na prvi pogled morda zdi lažja kot opravljanje cele gimnazije, a dejstvo je, da je potrebno v enem letu osvojiti ogromno snovi in zahteva torej veliko motivacije, da dijak vztraja do konca.
Vsekakor se je pred kakršnim koli prepisom potrebno temeljito pogovoriti s šolsko svetovalno delavko in pretehtati vse vidike.
Želim ti dobro odločitev in te lepo pozdravljam.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• An
Anonymous
Pozdravljeni. Končujem prvi letnik srednje računalniške šole in me zanima kako bi se prepisal na gimnazijo. V osnovni šoli sem bil vsa leta odličen, tudi letos bom, ampak se mi šola zdi prelahka in ne predstavlja nekega izziva.
• Uredništvo
Barbara Plazar
Odgovor svetovalke:
Lep pozdrav,
kot je napisala že svetovalka pred mano, se je pred prepisom na drugo šolo pametno posvetovati s svetovalno službo. Tam ti bodo tudi bolj natančno opisali, kakšen je postopek prepisa.
Na drugo šolo, v tvojem primeru gimnazijo, se lahko prepišeš, če ima šola prosta mesta in seveda če izpolnjuješ pogoje za vpis. Glede tega se boš mogel pozanimati na šoli, ki te zanima.
Vse dobro,
Barbara Plazar, mag. prof. pedagogike
• ba
barb9
Pozdravljeni ,
Obiskujem prvi letnik srednje zdravstvene šole in mi matematika nikakor ne gre in bom imela popravni izpit, težavo imam še z enim strokovnim predmetom, kjer je zelo veliko teorije, ki se jo moram učiti na pamet.
Odločila sem se , da bi rada poiskala šolo s programi,  ki mi bolj ustreza in bi se rada prepisala.
Prosim za nasvet , kam naj se obrnem , ker bi se vpisala na drugo srednjo šolo ponovno v prvi letnik.
Se moram najprej izpisati na zdravstveni in oddati prošnjo za vpis  na drugi šoli? Zamudila sem redno vpsi za prvi rok prijav, kako se prijavim sedaj?
Hvala in lep pozdrav,  Lara B.
• Uredništvo
Barbara Plazar
Odgovor svetovalke:
Zdravo,
tudi tebe pozivam, da se obrneš na svetovalno službo na tvoji šoli, kjer se lahko pogovoriš o svojih pomislekih. Prav tako ti bodo tam pomagali pri prepisu.
Pred prepisom se seveda moraš odločiti na katero šolo želiš. Napiši si seznam smeri in programov, ki te zanimajo in kaj bi želela početi v življenju. Vse šole imajo predmetnik zapisan tudi na svojih spletnih straneh, zato kar začni raziskovati. Ker si zamudila prvi rok za vpis, se boš morala vpisati v naslednjem roku, kar pa pomeni, da ti bo ostala manjša izbira šol (tista, ki bodo imela še prosta mesta).
Vsekakor pa bi te še spomnila oz. opozorila, da bo matematika  prisotna na vsaki šoli, zato premisli o tem, če bi si morda poiskala kakšno pomoč v obliki inštrukcij, če imaš res tako hude težave.
Želim ti vse dobro.
Barbara Plazar, mag. prof. pedagogike
• Če
Čebelicamaja22
Hej imam eno vprašanje!
sem dijakinja na ekonomski šoli in bi se rada prepisala na frizersko šolo. Je pa zdaj tako da je konec šolskega leta in imam 3popravce če se odločim da ne grem na popravca grem ponovno v prvi letnik ampak me zanima če se mi res potem ocene ki sem jih imela v prejšnji šoli prepišejo v drugo al začnem od začetka?! Hvalaa :)
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Sicer ni pravilo, da se ocene upoštevajo, lahko pa se pozanimaš na novi šoli, če je možno, da ti vpišejo ocene.
Veliko uspeha ti želim in upam, da ti bo na novi šoli šlo lažje, če se odločiš za prepis.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• Ka
Katja
Pozdravljeni,
v drugem krogu vpusa v srednjo šolo sem bola sprejeta na gimnazijo, katera mi najmanj ustreza. Žal sem mislila, da na to šolo be bom sprejeta in na drugo mesto napisala gimnazijo katero si bolj želim.
Jutri se vpisujem.
Ali se lahko septembra prepišem na drugo gimnazijo?
Kakšni so pogoji?
Hvala,
Katja
• pe
petek
Pozdravljeni,
z gimnazije bi se rada prepisala na predšolsko vzgojo (iz 1. v 2. letnik, naredila bi diferencialne izpite in popravni izpit iz matematike).
Vlogo na eno šolo sem že oddala, zdaj pa so mi sporočili, da verjetno ne bo več prostega mesta na tej šoli.
Kaj je najbolje da storim sedaj? Ali pišem vsem ostalim šolam oziroma kako naj vem, na katerih šolah imajo v 2. letniku še kaj prostih mest?
Do kdaj se lahko prepišem? (mislim glede na šolski koledar)
Hvala za nasvete.
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
predlagam, da čim prej pošlješ prošnjo za prepis. Če se bo kdo izpisal, imaš morda možnost, da te sprejmejo.
Upam, da ti uspe!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Petek, da odgovorim še tebi.
Predlagam, da pišeš tudi na druge šole. Mesto se namreč sprosti, ko se nekdo izpiše.
Vsekakor bi bilo najboljše, da bi že takoj ob pričetku šolskega leta pričela na novem programu, saj je v predšolski vzgoji veliko prakse.
Vztrajaj in upam, da ti uspe!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• Me
Medvedka
Pozdravljeni!
Zanima me, kolikokrat se lahko vpišeš v prvi letnik srednje šole.
Lani sem hodila v srednjo, ki me ni pritegnila in sem se izpisala. Zdaj sem bila sprejeta drugam, a imam zaradi mnogih razlogov pomisleke. Pa sem slišala, da nimam več možnosti prepisa, ker sem se vpisala že drugič.
Je to res?
Hvala za odgovor.
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Medvedka.
Res je, v prvi letnik se lahko vpišeš samo dvakrat, vendar pa se lahko med šolskim letom preusmeriš na drugo šolo ali program v primeru, da je prosto mesto.
Svetujem ti, da čim prej pošlješ na željeno šolo prošnjo za preusmeritev in ko oziroma če si bo kdo premislil in se prepisal drugam, se bo mesto sprostilo.
Upam, da najdeš svojo pot.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• Ko
Kokica
Pozdravljeni ?
ali je mozen prepis iz gimnazije na gimnazijo?pac isti program druga sola
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
prepis je možen, če imajo prosto mesto. Predlagam, da napišeš e-mail svetovalni službi te druge šole in povprašaš po prostem mestu.
Upam, da ti uspe in veliko sreče ti želim.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• ra
radovednost
Pozdravljeni,
želim se prepisati na drugo šolo iz umetniške gimnazije. Moje dve izbiri sta ekonomska gimnazija ali ekonomski tehnik. Po srednji šoli želim jiti na Novo fakulteto - Evropska pravna fakulteta.
Zato me zanima na katero od teh dveh smeri se naj vpišem, da bom čim lažje bila prejeta, ali je sploh pomenbno na katero od teh smeri se naj vpišem? oz če grem na smer ekonomski tehnik in imam tam boljše ocene kot na ekonomski gimnaziji imam večjo možnost biti sprejeta na izbrano fakulteto? Glede na to da fakulteta sprejeme vse, ki so naredili splošno in poklicno maturo.
Se že veselim vašega odgovora :)
lp
• Ti
Tine
Pozdravljeni,
po prvem letniku gimnazije sem se prepisal na srednjo ekonomsko šolo.
Žal mi je že drugič spodletelo pri opravljanju drugega letnika.
Zanima me, ali se lahko tretjič vpišem na srednjo šolo in katera bi bila najbolj sorodna, da mi ne bi bilo treba delati še dodatnih predmetov?
Je kakršnakoli možnost, da bi se na drugo šolo vpisal v tretji letnik in bi mi priznali predmete pri katerih sem bil pozitivno ocenjen?
Lep pozdrav,
Tine
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Tine,
Žal mi je, da ti ni uspelo vse po planu, ki si si ga zadal, a vedi, da to ni nič strašnega. Večkrat v življenju nas presenetijo stvari in nas vržejo iz ene poti na drugo. A na koncu se izkaže, da smo še kako potrebovali to drugo pot, da smo prišli do nečesa pomemnega.
V kolikor si že drugič padel letnik, to pomeni, da nimaš več možnosti rednega vpisa na srednjo šolo, ampak se lahko vpišeš le izredno, kar pomeni opravljanje šolanja ob delu. V tem primeru ti svetujem, da še enkrat globoko premisliš, kaj si želiš in potem slednje tudi uresniči s predanostjo.
V tretji letnik se ne moreš vpisati, če nimaš pogojev, torej zaključenega drugega letnika, četudi bi se prepisal na drugo šolo.
Želim ti, da najdeš program, ki te bo motiviral, da ga zaključiš.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Radovednost,
na Evropski pravni fakulteti lahko na prvi stopnji izbiraš med dvema študijskima programa:
- Pravo,
- pravo in management infrastrukture in nepremičnin.
Tukaj ti pošiljam vpisne pogoje za oba programa.
V univerzitetni študijski program Pravo se lahko vpiše:
a) kdor je opravil splošno maturo,
b) kdor je opravil poklicno maturo v srednješolskem programu Ekonomski tehnik in izpit iz maturitetnega predmeta matematika; če je kandidat ta predmet že opravljal pri poklicni maturi, pa izpit iz maturitetnega predmeta tuj jezik.
V dodiplomski visokošolski strokovni študijski program Pravo in management infrastrukture in nepremičnin se lahko vpiše:
a) kdor je opravil splošno maturo,
b) kdor je opravil poklicno maturo v kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu;
c) dor je opravil zaključni izpit v kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
To pomeni, da je vseeno, ali se vpišeš na splošno gimnazijo ali smer Ekonomski tehnik, saj si lahko z obema srednješolskima programa sprejeta na oba študijska programa.
Lep začetek šole,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
• To
Torek
Pozdravljeni,
hodim v 3.letnik srednje šole in bi se rad prepisal. Je to v 3.letniku že prepozno?
Lp
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Lahko se prepišeš kadarkoli ter kamorkoli, če imajo v željenem programu prosto mesto. Je pa možno, da boš moral opravljati dodatne izpite in morebitno zamujeno prakso.
Veliko uspeha ti želim!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• La
Lana
Tvoj odgovor smo spremenili v samostojno vprašanje. Najdeš ga lahko tukaj.
• Sa
Samosvoja26
Pozdravljeni.
Obiskujem 3. letnik srednjega strokovnega izobraževanja in se želim prepisati na drugo šolo v isti program, le v drug kraj, zaradi bližine doma. Na koga se lahko obrnem, če želim izvedeti, ali bi se lahko prepisala po koncu tega šolskega leta?
Hvala za vaš čas :)
Lp Samosvoja26
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
svetujem, da kontaktiraš šolo, na katero bi se rada prepisala. Najbolje je, da pokličeš v svetovalno službo, jim razložiš svojo situacijo ter jih vprašaš, če imajo kakšno prosto mesto v programu. Tako boš izvedela iz prve roke, kakšne so možnosti preusmeritve na drugo šolo.
Želim ti, da se ti uresniči tvoja želja ter da boš na novi šoli zadovoljna.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• Gi
Gimnazija ni vec zame
Živijo, obiskujem 3. letnik gimnazije Poljane in moje ocene so bile do sedaj zelo lepe (3-4). Šola mi ne dela problema, je pa tako, da mi počasi zmankuje motivacije za vse skupaj -> ne vidim se, da grem na nek faks..Vsak dan ugotavljam, da sem zgrešil šolo, kajti že od majhnega me zanimajo stvari, ki jih poučujejo na Srednji medijski šoli (snemanje, montaža in nasploh ukvarjanje s takimi stvarmi). Sem prepoznen za prepis, saj smo sredi novembra? Kako poteka prepis? Bi moral narediti vse za nazaj in ali obstaja možnost, da tam nadaljujem 3. letnik ali bi se moral naslesnje leto vpisati vanj?
Hvala in lep pozdrav.
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Seveda se lahko prepišeš ne glede na to, da je že november, če le imajo prosto mesto. Je pa res, da boš moral narediti vse strokovne izpite za nazaj.
Svetujem ti, da pokličeš v svetovalno službo in vprašaš, če imajo kakšno prosto mesto, koliko diferencialnih izpitov bi moral narediti in okvirno do kdaj. Nato boš moral najbrž napisati prošnjo, v kateri pojasniš, zakaj se želiš vpisati v program ter zraven priložiti kopijo spričeval 1. in 2. letnika ter potrdilo o ocenah, ki si jih pridobil v letošnjem šolskem letu. Potem te bodo skupaj s starši povabili na razgovor. Praviloma te morajo sprejeti, če je prosto mesto. Je pa res, da je lahko opravljanje strokovnih predmetov za nazaj ter sprotno učenje velik zalogaj. Ampak če je to nekaj, kar si res želiš, meje ne obstajajo.
Želim ti veliko motivacije in dosežen cilj!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• an
anonimno
Pozdravljeni mene pa zanima kako je glede prepisa na drugo solo rada bi se prepisala na 3letno zdravstveno ampak me skrbi da sem pozna rada bi cimprej to naredila ce bi bilo mozno.Ali morem poklicati na solo na katero zelim ali v solo kjer sem zdaj.Zanima me se ali se ocene vpisejo v novo solo ali morem vse od zacetka
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Seveda se lahko prepišeš, nič nisi prepozna. Svetujem ti, da čim prej pokličeš v svetovalno službo te druge šole, na katero bi se želela prepisati in vprašaš če imajo prosto mesto. Potem ti bodo najbrž rekli, da napišeš prošnjo, v kateri obrazložiš, zakaj si želiš na šolo. Zraven priloži tudi kopijo spričeval 7., 8. in 9. razreda ter kopijo potrdila ocen, pridobljenih v tem šolskem letu ter kontaktno številko. Nato te bodo skupaj s starši povabili na razgovor in te v primeru prostega mesta sprejeli. Glede priznavanja ocen je načeloma tako, da se dogovoriš s posameznim učiteljem, če ti lahko ocene priznajo.
Želim ti, da se ti želja uredniči ter da boš na novi šoli dobila to, kar si predstavljaš in še več!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• Zo
Zoi
• So
Soncek
• Ti
Tina
• Ad
Admir
• Ne
Nekdo 123
• gi
gimnazijka1
• Mi
Miha
• Fa
Fatimah
• Zd
Zdravstvena122
Pozdravljeni zaklučujem prvi letnik zdravstvene šole in imam 1. popravnega iz anatomije rada bi se prepisala na ekonomsko šolo ekonomski-tehnik zanima me če morem na moji šoli narediti popravni izpit iz anatomije če ga nepotrebujem na ekonomski šoli? Želim pa seveda na tisti šoli iti v 2.letnik LP
• Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če želiš na drugi šoli nadaljevati šolanje v naslednjem letniku, v tvojem primeru v 2.letniku moraš uspešno opraviti trenutni 1. letnik. Torej uspešno zaključiti vse predmete 1.letnika, vključno z anatomijo.
Pred prepisom preveri kakšni so pogoji za prešolanje. Verjetno boš morala kakšen predmet 1. letnika ekonomskega tehnika delati vzporedno z 2.letnikom. Preveri pri svetovalni službi.
Želim ti uspešen zaključek 1.letnika.
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• Lo
Logistika
Ali se lahko preusmerimo iz logistike 5 letnik na kakšno drugo lažjo šolo? Lp!
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/-a.
Verjetno obiskuješ PTI program? To pomeni, da imaš triletno šolo že zaključeno. V tem primeru se ne moreš redno vpisati v triletni program.
Lahko se prepišeš v drugi PTI program, ampak v tem primeru bo zahtevnost zelo podobna.
Najbolje, da se oglasiš do šolske svetovalne delavke in skupaj pretreseta možnosti.
Lep dan,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja
• ob
obupana
• er
erikpppp
• js
jst
Vsebina je skrita.
• Uredništvo
Uredništvo
Spoštovani,
spletna svetovalnica #Tosemjaz je namenjena mladostnikom in njihovim težavam pri odraščanju.
Glede tega kar sprašujete, bo najbolje, da se obrnete na Center za socialno delo, ki vam je odločbo izdal.
Lep pozdrav iz uredništva.
• kl
klara
zdravo jaz imam vprašanje kaj pa ce se želim prepisati iz gimnazije na program kemijski tehnik  ali je to okej, ker nimam težav na gimnaziji vendar pač ni poklica po gimnaziji in mi to ni najbolj všeč kemija pa me zelo zanima. In moti me prevoz ker za ptuj imam slabše povezave  za kemijsko pa bi imela veliko boljše in se mi to zdi en velik plus vendar ali je pametno da naredim program kemijski tehnik če ne vem kaj si želim v življenju in sem zato šla v gimnazijo.
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
seveda lahko to narediš. Je pa treba ob tem omeniti, da boš morala opraviti nekaj diferenciralnih izpitov za predmete, ki jih imajo na kemijskem tehniku.
Če se za to odločiš, ti predlagam, da se obrneš na šolsko svetovalno službo šole, na katero bi se rada prepisala in povprašaš glede postopka prepisa.
Odgovor na vprašanje - ali je to pravilna izbira - pa se bo razkril šele čez čas. Četudi čez čas ugotoviš, da kemija ni zate, lahko greš na fakulteto, ki nima nobene povezave s kemijo.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
• ch
chia
Živijo, sem 1. letnik predšolske vzgoje in razmišljam o tem, da bi se po končanem letniku prepisala v 2. letnik gimnazije. Bi zato morala opravljati kakšne izpite? Hvala :)
• Uredništvo
Nives Laul
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Ob prepisu iz strokovne šole v gimnazijo je gimnazija, v katero se prepisuješ, tista, ki določi, katere diferencialne izpite (uradno se jim reče predmetni izpiti) moraš opravljati. Zagotovo so to predmeti, ki jih na svojem programu nimaš (kot je, na primer, drugi tuj jezik), lahko pa presodijo tudi, da ti dajo kakšen izpit iz predmeta, ki ga sicer imaš, a je morda manj obsežen na tvojem trenutnem programu - to je res odvisno od šole. Najbolje je, da se na šoli (gimnaziji) pozanimaš, kaj bi se ob prepisu od tebe pričakovalo, pa, seveda, če imajo kakšno prosto mesto (morda si to že naredila, a vseeno omenim, za vsak slučaj ;) ).
Želim ti srečno pri nadaljnjih korakih in te lepo pozdravljam.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• Jo
Jonas
• xx
xx