Pozdrav,
obiskujem 4.letnik gimnazije. Ali je možno, da se prepišem na katero drugo gimnazijo ali srednjo šolo. Imam velike čustvene probleme in gimnazija mi je enostavno preveč.
hvala za odgovor, lp
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena
pišeš, da si zaradi čustvenih težav ne predstavljaš končati srednješolsko izobraževanje na gimnazijskem programu. Četudi si končala že tri letnike srednje šole, si sedaj želiš opraviti drug program.
Verjamem, da je s tovrstnimi težavami zelo težko razmišljati o vseh izzivih, ki jih boš deležna v tem šolskem letu. Čustvene težave so vsekakor lahko ovira v vsakem življenjskem obdobju, predvsem v srednji šoli oz. v obdobju mladostništva pa so le-te lahko še toliko težje. Iskreno mi je zelo hudo, da se te stvari dogajajo tudi tebi. Zelo spodbudno je, da si jih priznala in da jih vidiš kot oviro na tvoji poti. Si se o teh težavah že pogovorila s svojimi najbližjimi strokovnimi delavci ali svetovalci? Obiskuješ kakšne terapije, v okviru katerih se lahko soočaš s težavami? Kako te tovrstne težave obremenjujejo pri vsakodnevnem življenju? Vsaka kompleksnejša težava ima različne posledice, prav tako pa se vsak posameznik z njimi sooča drugače. Si morda pisala kakšen dnevnik? Kaj ti pomaga pri soočanju s težavami? Zakaj misliš, da je prepis edina možnost zate?
Verjamem, da bi lahko kljub temu, da ti je "gimnazija trenutno enostavno preveč" lahko poiskala kakšno lažjo pot. To ne pomeni nujno prepisa, lahko pa kakšne prilagoditve na ravni šole. Si pridobila že kaj informacij v vezi s tem? Mislim, da bi ti svetovalni delavec/delavka lahko ponudila koristne informacije v vezi s tovrstnim pristopom.
Glede na to, da je pred tabo le še dobra polovica šolskega leta in splošna matura, mislim, da bi težko spremenila srednješolski program. Tudi štiriletni srednji strokovni programi delujejo po kompleksno zastavljenih izobrazbenih standardih, prav tako pa poleg splošnih vključujejo tudi strokovne predmete in praktično usposabljanje. Slednjega ni enostavno nadoknaditi, žal na večini pravzaprav niti ni več možno (tj. da bi se vpisala v 4.letnik strokovnega programa). Predvidevam, da bi sprememba programa v tem času prinesla več problemov, težav in naporov, četudi je morda snov splošno-izobraževalnih predmetov v 4.letniku strokovnih šol nekoliko lažja.
Svetujem ti, da si prebereš prispevke o učenju in postavljanju prioritet na sledeči povezavi:Šola, učenje in prosti čas | #to sem jaz
Si razmišljala o tem, kaj si želiš početi po srednji šoli? Na sledeči povezavi najdeš koristne informacije za nadaljevanje poklicne poti:Domača stran | Mojaizbira
V kolikor želiš nasvete, kako si lahko v primerih stisk pomagaš sama, si preberi sledeče prispevke:Samopodoba, čustva in psihične stiske | #to sem jaz
Vsekakor pa ti svetujem, da se pogovoriš s strokovnjaki in najbližjimi. V kolikor imaš še kakšno vprašanje, ti nanj z veseljem odgovorim.
Srečno!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike