Pozdravljeni!
Zanima me, če se izpišem iz prvega letnika pred koncem šole, kako to vpliva na nadaljnje šolanje Oz. če ponavljam letnik v drugi šoli, kako to vpliva naprej. Namreč v tej šoli mi ne gre in bi do začetka novega raje šla delat. Kako je z vpisom naprej, če te izključijo zaradi neupravičenih izostankov?
Hvala za odgovore
Simona
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Če te prav razumem, letos v prvem letniku ne boš uspešna, sedaj pa razmišljaš o ponavljanju naslednje šolsko leto na drugi šoli. Praviš, da bi do septembra delala.
Takole je. Ti imaš status iz naslova trenutnega vpisa v prvi letnik, do 31. 8. Potem lahko obdržiš status, če ponavljaš na isti šoli (do česar imaš pravico) ali se vpišeš na drugo šolo. Vpis drugam moraš opraviti v za to določenih rokih z generacijo sedanjih devetošolcev; če prijave za vpis na novo šolo nisi oddala do roka, ki je bil aprila, se boš v začetku julija lahko vpisovala le na šole, ki bodo še imele prosta mesta - o tem se lahko okvirno pozanimaš, če pogledaš število prijav po prenosnem roku na spletni strani ministrstva za izobraževanje, lahko pa ti pri tem pomaga svetovalna služba na tvoji šoli.
Moje vprašanje je, kakšno obliko dela bi opravljala do septembra? Bi te nekdo dejansko zaposlil, to pomeni, da bi podpisala pogodbo o delovnem razmerju, imela iz tega naslova plačane vse prispevke (zavarovanje itd.)? Ker če temu ni tako in bi delo opravljala tako mimogrede, 'na črno', potem boš z izpisom iz šole izgubila vse ugodnosti glede prispevkov (ne boš zdravstveno zavarovana, npr.) oz. si jih boš morala urejati preko staršev. V zadnjem primeru je vsekakor smiselno, da ostaneš vpisana - tako lahko delaš preko študentskega servisa, čisto legalno.
Kar se tiče izključitve zaradi izostankov, je pa tako. Izključitev je skrajni ukrep, ki ga šola lahko izreče, in se zapiše v osebni list dijaka. To pomeni, da šola, na katero se dijak vpiše, to vidi. Na šolah dijakom v takih primerih zato svetujemo, da se raje sami izpišejo, kot pa da so izključeni, saj je odločitev za izpis svobodna in ni nikjer 'napisano', zakaj se je to zgodilo. Vsekakor pa je na splošno težko govoriti o tem, kaj je bolj pametno narediti, saj je vsak primer zase poseben in običajno zapleten.
Pogovorite se doma, če je to mogoče, pogovorite se tudi v svetovalni službi, če se ti to zdi možno - verjamem sicer, da si se tam že pogovarjala, če ti grozi izključitev, je pa pomembno, da šola ve, kaj so pravi, iskreni vzroki za tvoje manjkanje v šoli, saj se sicer rado zgodi, da se o tebi ustvari slika, ki ni realna in si zato lahko obravnavana neustrezno.
Želim ti dobre, pretehtane odločitve in te lepo pozdravljam.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja