Zdravo jaz bi se prepisal v drugo smer zdej grem 2srednje fizerske in bi se prepisal v trgovsko pa me zanima če moram tudi naredit izpit tudi za 1 in drugi trgovske ker že mam narejeno 1in 2 frezerske zanima me kako to gre
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
če te prav razumem trenutno obiskuješ 2. letnik frizerske šole in bi se rad prepisal na trgovsko šolo, verjetno razmišljaš o 2. letniku.
Glede prepisa je tako, najprej se pri svetovalni delavki trgovske šole pozanimaj ali sploh imajo prosto mesto v 2. letniku. Če prostega mesta nimajo, prepis ni mogoč. Če imajo prosto mesto boš napisal prošnjo za prepis in priložil potrebno dokumentacijo (spričevala). Pregledali bodo predmetnik in ti sporočili kakšni so pogoji za vpis. Določene predmete ali vsaj število ur predmeta ti lahko priznajo (npr. MAT, SLO...), ostale predmete boš moral opraviti. Če se boš prepisal v 2. letnik moraš poleg 2. letnika še opraviti predmete 1.letnika (to so strokovni predmeti, ki jih ima gostinska šola), tem predmetom rečemo diferencialni izpiti.
Torej odgovor na tvoje vprašanje ali moraš opraviti predmete 1. in 2. letnika gostinske šole je ja, saj moraš šolo opraviti v celoti, da pridobiš ustrezen naziv. Poleg pouka tudi praktično usposabljanje. Če traja poklicna šola 3 leta, moraš predmete vseh 3 let opraviti tako kot piše v predmetniku.
Prepis morda na prvi pogled izgleda enostavno, po drugi strani pa ni. Poleg rednih predmetov 2. letnika, bi moral opravljati še predmete 1. letnika. Bolj kot se poklicni šoli razlikujeta, več je različnih predmetov, kar pomeni več diferencialnih izpitov. Nekateri imajo ob prepisu tudi do 6 diferencialnih izpitov (poleg predmetov na urniku). Če nimaš delovnih in učnih navad ti zna prepis povzročati težave, predvsem če te področje ne zanima.
Prav tako je 2. letnik res tisti zadnji primeren čas za prepis, v marsikaterem programu je 2. letnik že prepozno, saj bi moral preveč stvari nadoknaditi za nazaj.
Svetujem ti, da se pozanimaš glede pogojev prepisa, nato pa dobro razmisliš ali si pripravljen iti v prepis ali je bolje, da se potrudiš in dokončaš začeto šolo.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije