Živijo,
stara sem 11 let in čez dva meseca bom dvanajst. Zaljubljena sem v sošolca, a me je zelo strah, da bi mu povedala to skrivnost. Želim si ga želim povabiti na rojstni dan pa ne morem.
Lep pozdrav
• gi
girlinlove
Kaj pa, ce se za zacetek poskusis spoprijateljiti z njim? Saj ves, velikokrat prijateljstvo preraste v ljubezen. ???? Sprasuj ga stvari, da ga bolje spoznas, ampak ne sprasuj prevec, ker zna izpasti vsiljivo (vsaj meni je bilo, ko me je en sosolec res veliko spraseval). Lahko poskusis na foro pomoci, torej ga vprasas za pomoc in se zblizata. Srecno!
(danes sem bila kratka, ker imam ogrooomnooo dela za solo)
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena martina11,
napisala si, da si zaljubljena v sošolca, a te je strah, da bi mu to tudi povedala. Želiš ga povabiti na rojstni dan, vendar sama nimaš dovolj poguma, da bi to naredila. Verjamem, da to ni enostavno zate in si želiš, da bi mu lahko pojasnila svoja čustva.
Rojstni dan je odlična priložnost, da se s sošolcem bolje spoznata in povežeta. Če ti ga je težko osebno povabiti, lahko napišeš vabilo in mu ga izročiš.
Če se ti zdi na začetku še prezahtevno, da bi fantu svoje doživljanje izrazila tako neposredno, lahko izbereš tudi drugačne možnosti. Lahko mu predlagaš skupna druženja, npr. ga povabiš na sladoled in ga tako skušaš bolje spoznati. Ko boš fanta bolje spoznala in boš v njegovi družbi sproščena, mu boš tudi lažje lahko opisala svoj čustva in mu zaupala.
Želim ti veliko poguma in zaupanja vase,
Živa Pirc, dipl. psihologinja (un)
• dr
dramaqueen
Hojla!
Isto kot ti sem 6. razred in pred dvema letoma mi je začel postajati všeč moj sosošolec, prijatelj in sošolec pri nauku o glasbi. Sicer sem imela z njim že prej stike saj sva se videvala v šoli na hodniku, pri teoriji sva se učila v isti učilnici in je brat moje dobre prijateljice.
Za valentinovo sem mu napisala pismo, ki se je navezovalo le na prijateljstvo in ni kazalo, da mi je všeč. Bilo je brez podpisa:)
Ko smo se peljali v šolo v naravi, pa me je odkril... Nekaj časa sem se kar dobro izgovarjala, potem pa je za to vedela že cela naša generacija!
Delo mi je prihranila prijateljica, ko mu je povedala, da mi je všeč... Sporazumevala sva se prek pisem, ko mi je sporočil, da do mene čuti ENAKO!
Danes si pisem več ne piševa, najina "ljubezen" se je razvila le v prijateljstvo, čeprav sem ga že poskušala napeljati na to, da bi bila par.
Pač nisva za skupaj ali kaj? Vesela sem pa, da če se ni že kaj drugega, razvilo lepo prijateljstvo.
Zato le pogumno stopi do njega, lahko pa mu napišeš tudi pismo, ker bo kmalu Gregorjevo (12.3.).
Če ti nisem pomagala, sem ti vsaj razkrila svojo ljubezensko zgodbo.
Želim ti lep dan žena, ki je že minil.
LP,
drama_queen
• za
zalica
Tvoj odgovor smo spremenili v samostojno vprašanje. Najdeš ga lahko tukaj.
• Le
Lena2706
Pozdravljeni,
stara sem 12 let in zanima me
kaj naj naredim če mi je všeč
sošolec, ki zelo malo govori in je
sramežljiv? Doma se je šolal 5 let
zato ni navajen družbe. Jaz si ga pa
ne upam dosti spraševat saj nevem,
če se mu bom zdela vsivljiva.
Lep pozdrav
• Do
Doroteja
Hej
za začetek ti predlagam da greš do njega n ga vprašaš če se ti pomaga učit
• Uredništvo
Anja Rakovec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Lena2706!
Pišeš, da ti je všeč sošolec, ki je zelo redkobeseden in sramežljiv, saj zaradi šolanja od doma ni vajen družbe. Želiš si navezati stik z njim, vendar se bojiš, da se mu boš zdela vsiljiva.
Razumem tvoj strah, saj je težko pristopiti do nekoga, ki navzven deluje, kot da si ne želi družbe. Je pa v resnici večinoma tako, da si tudi takšni ljudje želijo zbližati z drugimi, vendar je zanje to zelo težko. Pogosto si zato še bolj želijo, da bi drugi pristopili do njih in jim prihranili to težko nalogo. Možno je, da je podobno tudi s tvojim sošolcem. Zato ti svetujem, da kar pogumno pristopiš do njega in začneš z njim sproščen pogovor. Lahko se mu najprej malo predstaviš, poveš kaj o sebi, ga vprašaš kaj o njem - toliko, da se bo malce sprostil in videl, da te zanima (ne nujno v romantičnem smislu, vsaj za začetek). Nato ga lahko (kot je predlagala Doroteja) prosiš, če bi ti bil pripravljen pomagati pri domači nalogi ali učenju za predmet, ki mu gre dobro. Zdi se mi bolje, da to ni prvo vprašanje, ki mu ga zastaviš, saj bi si lahko v tem primeru mislil, da te zanima samo njegova pomoč pri šolskih stvareh, ne pa on kot oseba.
Če bo to delovalo in bosta vzpostavila prvi stik, ga lahko nato poskušaš bolje spoznati in sama oceniš, kdaj bo primeren trenutek, da mu zaupaš, da ti je všeč. Če bo na začetku še zadržan in bo videti, da si ne želi preveč pogovora, ti svetujem, da ne obupaš takoj. Morda bo potreboval nekaj časa, da se bo sprostil, glede na to, da družbe zares ni vajen. V kolikor pa se ti bo kljub trudu zdelo, da ga tvoja družba ne zanima, ne sili preveč vanj in počakaj, ali bo sam pokazal zanimanje. Tudi če se izkaže, da ga ne zanimaš, boš vsaj vedela, da si poskusila.
Želim ti veliko poguma, pa srečno!
Anja Rakovec, mag. psihologije
• LA
LANČIbanči
• Ti
Tista k ne ve
Ojla! Meni je všeč fant ki je v sedmem razredu. Poznava se ker skupaj hodiva na mediacijo. Res bi rada da me opazi, a se mi zdi da nimam možnosti ker je 1 leto starejši. Ne vem kaj naj naredim. Tut prjatelcam tega nism povedala ker se bojim da se mi bodo posmehovale
• Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Tista k ne ve!
Praviš, da ti je všeč eno leto starejši fant, s katerim se že poznata, a želiš da te bi opazil tudi na drug način.
Omenila si, da se ti zdi da pri omenjenemu fantu nimaš možnosti, ker je eno leto starejši. Naj te razbremenim, starost ni tako pomembna, predvsem če govoriva o razliki 1 leto. Ljubezen ne gleda na starost. Bolj je pomembno kako boš pritegnila njegovo pozornost. Praviš, da se že poznata, nisi pa omenila v kakšnem odnosu sta. Se poznata le po videzu in se drugače ne družita, pogovarjata; se družita le pri skupnem predmetu ali sta vsaj bežna prijatelja? V vsakem primeru je pomembno, da pritegneš njegov pogled. Tekom pouka mediacije ga večkrat lepo poglej, s pogledom ga išči med odmori po šolskem hodniku. Seveda pazi, da ga ne gledaš ves čas, ampak ko se vajina pogleda srečata, daj vtis, da ga rada vidiš. Morda mu na hodniku na hitro rečeš : 'se vidiva pri mediaciji'. Ker sta skupaj pri mediaciji, je to odločna priložnost, da stopiš z njim v stik. Povprašaj ga kaj v zvezi z mediacijo oziroma začni pogovor na to temo. Preko pogovora se posamezniki povežejo in spoznajo. In to je odlična priložnost, da te opazi in se počasi navadi na tvojo bližino. Ko si bosta bližje, bodo pogovori stekli sami od sebe. Če si preveč sramežljiva pa lahko vedno uporabiš socialna omrežja kot priložnost za stik, čeprav je osebni stik vedno najboljša možnost. Tekom pogovora bodi to kar si, naj spozna pravo tebe, saj le tako lahko v prihodnosti oblikujeta pristen odnos.
Želim ti vse dobro,
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• Li
Litllevampire
Živjo! Sem v osmem razredu in sem eno leto starejša od fanta, ki mi je všeč. V razredu sem "čudakinja" zato se družim samo z najboljšimi prijatelji. Zadnjič pa je en fant celemu razredu razkril kdo mi je všeč in zdaj me fant, ki mi je všeč, ignorira. Napisala sem mu da ga lahko pustim na miru in tako naprej. Pa mi ne odpiše. Ne upam pa se pristopiti in mu to povedati osebno in kaj čutim. Strah me je da se nama bodo posmehovali.
• Uredništvo
Zala Tacol
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Žal mi je, da je prišlo do neprijetne situacije, da je neki fant celemu razredu razkril, kdo ti je všeč. Če prav razumem, te zanima, kako po tem pripetljaju pristopiti do fanta, ki ti je všeč.
Zapisala si, da si fantu že pisala, a se na tvoja sporočila ni odzval. Glede na to, ti za začetek predlagam, da mu daš nekaj časa - za približno teden dni se umakni, ne piši mu in ne poskušaj z njim vzpostaviti stika - tako mu boš dala dovolj časa in prostora, da pri sebi premisli slišano dejstvo, da ti je všeč. Poleg tega bodo zelo verjetno tudi tvoji sošolci in sošolke v enem tednu na vse skupaj že malo pozabili, prah se bo polegel in tako je manj verjetnosti, da bi se ti kasneje še posmehovali.
Po približno tednu dni poskusi fantu, ki ti je všeč, ponovno kaj napisati, a naj bo to nekaj čisto vsakdanjega in preprostega (kako je, kaj počne). Šele kasneje, ko se pogovor malenkost bolj razvije, načni temo všečnosti. V kolikor pa ti fant ne bo odgovarjal na sporočila, ga poskusi ujeti v šoli, ko bo čim bolj na samem ter se poskusi z njim pogovarjati v živo.
Pomembno je, da si v tem pogumna in samozavestna, ne oziraj se preveč na mnenja drugih. Če pa te zanima še kaj, svoje vprašanje zapiši in poskusila ti bom odgovoriti.
Srečno in lep pozdrav,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Le
Lejči
Hej
Všeč mi je en fant iz devetega razreda zelo mi je všeč ampak se ga ne upam povabiti na zmenek ker se bojim kako bo reagiral na to besedo pa problem je ker je od učiteljice sin in njegova mama me sovraži
Prosim za nasvet
Lp Lea
• Uredništvo
Zala Tacol
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Lea!
Sprašuješ, kako na zmenek povabiti fanta, ki ti je všeč. Ob tem te skrbi dejstvo, da je sin učiteljice, s katero nista v dobrih odnosih, hkrati pa tudi ne veš, kako bi se fant odzval na tvoje povabilo.
Povabilo na zmenek je lahko zelo preprosto, sploh pa ti pri tem ni potrebno uporabiti besede "zmenek". Fanta lahko povabiš na sprehod, na sladoled ali sok, lahko mu predlagaš, da gresta ob koncu tedna v kino ali kaj podobnega. Začni z malenkostmi, za katere veš, da ga ne bodo "prestrašile" - preprosto mu predlagaj aktivnost, v kateri bosta oba uživala ter se ob tem imela še možnost bolje spoznati.
Kar pa se tiče zapletenega odnosa med tabo in njegovo mami, učiteljico, kar brez skrbi. Večkrat se nam lahko zdi, da nas nekdo ne mara, pa se sčasoma izkaže, da temu ni bilo tako. Mogoče sta se z učiteljico res kdaj sporekli ali se je učiteljica jezila nad tabo, kar pa ne pomeni nujno tega, da te ne mara. V odnosu učitelj - učenec mora učitelj ohraniti določeno mero avtoritete in distance, zato bi z učiteljico verjetno, če bi se bolje spoznali, prav dobro shajali.
Veliko sreče in vse dobro,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Ka
Katra
Pozdravljeni imam 11let in sem zelo zaljubljena v sošolca ni še dolga ampak me še zmeraj ne opazi. Poznava se že od vrtca(9)let. Zelo si želim biti znjemu ampak nevem kaj naj naredim. Zelo si elim tega fanta.
• Uredništvo
Zala Tacol
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Svetujem ti, da se s sošolcem, ki ti je všeč, poskusiš najprej nekoliko zbližati. V šoli se večkrat postavi poleg njega (na primer med odmori, v vrsti za malico, na igrišču ...), ga vprašaj, kako je, lahko ga prosiš, če ti pomaga pri domači nalogi in podobno. Poskusi se mu približati z majhnimi dejanji in pozornostmi. Ko se bosta že nekajkrat pogovarjala in se bo med vama že pletel prijateljski odnos, pa mu lahko omeniš, da ti je všeč in opazuješ, kako se bo na to novico odzval.
Če te še kaj zanima, mi lahko to brez zadržkov napišeš in poskusila ti bom pomagati.
Vse dobro,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Do
Dora
• Ha
Hana123