Živjo!
Ime mi je Katja stara sem 11 let čez 2 mesca bom 12.Ušeč mi je fant ki je moj sošolec a se mi ne upam povedati da mi je ušeč, ker se bojimo da ne bo zavrnil. Kako naj mu povem brez besed?
Lp
Katja
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Katja!
Praviš, da ti je všeč tvoj sošolec, vendar mu tega ne upaš povedati, saj te je strah, da te bo zavrnil oz. ti ne bo vračal enakih čustev. Predstavljam si, da je zate ta situacija hkrati razburljiva in lepa, vendar po drugi strani tudi strašljiva, saj ne veš, kaj se bo zgodilo, ko fantu poveš, da ti je všeč.
Si v obdobju, ko je povsem normalno, da začnemo razvijati čustva simpatije do svojih vrstnikov. Da bi lažje razumela celotno situacijo, me zanima, ali se s tem fantom pogovarjata in družita v šoli, ali se mogoče družita in si dopisujeta tudi izven šole? Spodbujam te tudi, da razmisliš, kaj ti je všeč na tem fantu? Za grajenje vsakega odnosa je namreč pomembno to, da se med seboj dobro spoznamo in se pogovarjamo. Preko pogovora in spoznavanja drug drugega šele začutimo, ali nam je ta oseba zares iskreno všeč.
Zapisala si, da nisi povsem prepričana, kako fantu povedati, da ti je všeč, brez da bi pri tem uporabila besede. To je nekoliko težje, kot če bi mu to povedala neposredno. Vseeno lahko začneš z majhnimi koraki, kot so na primer, da se v šoli vsedeš bližje njemu, se pridružiš kakšnemu pogovoru, v katerem že sodeluje on, ali se mu pogosteje nasmehneš, ga pogledaš in povprašaš, kako se počuti, in če mogoče kdaj potrebuje kakšno pomoč, mu jo lahko ponudiš. Preko majhnih prijaznih gest mu boš pokazala, da ti je mar zanj in da ti je ob njem prijetno. Sčasoma boš lahko opazila tudi njegov odziv ali tudi on tebe opazuje, se želi pogovarjati s tabo ali na splošno išče tvojo družbo. Če pa je bolj zadržan in sramežljiv, morda svojih čustev ne bo pokazal tako odkrito. Spodbujam te, da poskušaš fanta čim bolj spoznati preko pogovora in mu sčasoma, ko se boš ob njem počutila varno in samozavestno, priznaš, da ti je všeč.
Vseeno razumem, da je priznanje svojih čustev lahko težko in je povsem normalno, da ob tem čutiš negotovost ali strah. Zdi se mi pomembno, da svoje misli, občutke, želje in čustva vseeno delimo z drugimi, saj nam lahko prinesejo veliko prijetnih trenutkov.
Želim ti veliko poguma pri grajenju odnosa s svojo simpatijo. Vesela bom, če mi sporočiš, kako je šlo. Če imaš še kakršnokoli dilemo ali vprašanje, sem ti na voljo.
Srečno!
Lara Tušek, mag. psihologinja