Oila!
Fant, ki je moja simpatija je najboljši prijatelj mojega najboljsega prijatelja. Z njim se veliko druzim in pogovarjam. Jaz sem povedala svojim prijateljicam, da sem vanj. Tudi svojemu naj prijatelju a mu je povedal. Vsi me hecajo z njim jaz pa se delam da mi ni všeč!!! Všeč so mi iste stvari kot njemu♡♡♡ Ampak je en velik problem!!!!! On je is druge sole prisev na nasi. In iz tiste sole ima punco. Ta problem verjetno ni resljiv ampak se nebom predala! Potrebujem me kaksen vas nasvet!
Hvala ze b naprej.
Kate
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Kate, lepo pozdravljena.
Veseli me, da si se po nasvet obrnila na nas.
Praviš, da ti je všeč fant, ki pa že ima dekle. To dekle sicer ne obiskuje iste šole kot ti in tvoja simpatija, a to pravzaprav ne vpliva na opisano situacijo, mar ne? Verjamem, da je težko sprejeti dejstvo, da je fant, v katerega si zaljubljena, že »zaseden«. V navalu čustev, ki jih prinese zaljubljenost, se pogosto zgodi, da naše odločitve niso najbolj premišljene in se pri sprejemanju le-teh ne oziramo na druge. Čez čas, ko se hormoni zaljubljenosti nekoliko umirijo, pa vidimo, da smo nehote koga prizadeli, bili preveč vsiljivi in podobno. Zato je vedno dobro temeljito premisliti svoje odločitve, sploh takrat, ko je v zgodbo vpletenih več oseb. To bi ti tudi svetovala: vzemi si čas za razmislek o tem, kako bi tvoja dejanja z namenom osvajanja simpatije vplivala na druge osebe, vpletene v dogajanje. Kako meniš, da se bo počutil fant, ki je že v zvezi? Kako bi se ob tem počutila njegova punca? Lahko si poskušaš predstavljati obrnjeno situacijo: imaš fanta, ki obiskuje drugo šolo kot ti, tam pa ga osvaja drugo dekle – kako bi ti bilo ob tem?
Seveda to ne pomeni, da moraš vreči puško v koruzo in takoj opustiti misel na fanta. Praviš, da so vama všeč enake stvari, zato lahko poskusiš z njim navezati stike in začeti prijateljstvo. Pogovarjata se lahko o skupnih interesih in se družita, če bo seveda tudi fant to želel. V vsakem primeru pa bodi previdna in se ne vpletaj v že obstoječ odnos fanta in njegovega dekleta. Poskusi se osredotočiti na druge stvari in prijateljstvo s fantom, ki ti je všeč, razvijaj postopoma – naj to ne bo center tvojega razmišljanja, saj se želiva izogniti strtemu srcu nesrečne zaljubljenosti v primeru, da bo fant ohranil zvezo s svojo sedanjo punco, imam prav?
Upam, da sem ti uspela predstaviti še nekoliko drugačen pogled na situacijo in ti podala kakšen koristen nasvet. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo.
Želim ti vse dobro,
Zala Žežlina, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Ne
Neža
Jaz sem Neža in hodim v 6.razred osnovne šole.Všeč mi je fant iz 8.razreda jaz ga pravzaprav ljubim ampak ima punco iz 7.razreda .To mi je zelo težko prenašati ko gledam kako se vsak dan objemata saj sem jaz v njega on pa se z drugo objema .Ko sem se zaljubila v njega sem ponorela nad tem vsi iz našega razreda so izvedeli še učitelji so izvedeli.Sprintala sem si sliko njega in jo nosila v šolo in ko je to videla učiteljica za slovenščino me je nadrla od kod mi slika, da če sem ga slikalo moram imet njegovo dovoljenje še njemu je izdala mojo skrivnost.Od takrat nikoli več nisem slike nesla v šolo in sem vsem rekla da nisem več v njega a moja čustva so se samo povečalo še bolj ga ljubim.Nekaj dni nazaj pa je za mojo ljubezen do njega izvedela njegova punca in prišla do mene in me vprašala če je to res da sem jaz v njega in mi rekla da ima on punco.Nevem več kaj na naredim res si ga želim.Jaz res nikoli nimam sreče tudi prejšnji fant kateri mi je bil všeč ni bil v mene ona pa ima takšno srečo.Prosim za pomoč in nasvete kako naj on postane moj fant in ne bo več njen.
Lp Neža
• Uredništvo
Taja Širca
Odgovor svetovalke:
Živijo Neža!
Popolnoma normalno je, da se pri tvojih letih pričnejo prebujati takšna čustva do fantov. Raziskovanje zaljubljenosti je zelo lepo, lahko pa prinese tudi nekaj negativnih občutkov, ki jih opisuješ – frustracijo, zmedenost in morda tudi žalost, ko ne gre vse po planu.
Zapisala si, da fant že ima dekle in želiš si nasveta kako lahko postane tvoj. Predstavljam si, da je težko sprejeti, da je tvoja simpatija že našla osebo s katero rada preživlja čas in ji je všeč. Na tem mestu bi te povabila, da se poskusiš vživeti v vlogo tega dekleta. Kako bi se ti počutila na njenem mestu, če bi vedela, da si ga želi drugo dekle? Najbrž občutek ne bi bil dober in morda bi bila celo prizadeta. Razumem, da si to zdaj neizmerno želiš, ampak pomembno je, da upoštevaš tudi želje in potrebe drugih vpletenih v zgodbo.
To pa nikakor ne pomeni, da tvoja čustva niso pomembna ali da moraš obupati nad mislijo o fantu. Morda bi lahko z njim poskusila navezati stik in začela prijateljstvo, če si bo to želel. Žal pa druge osebe ne moremo prisiliti, da smo ji všeč in moramo spoštovati njene meje.
Izrazila si tudi, da nikoli nimaš sreče pri iskanju fantov. Naj poudarim, da je to obdobje tvojega življenja, ko boš raziskovala kaj ti je pri fantih všeč, kaj te privlači in česa ne maraš. To bo pomenilo, da boš morda morala nekajkrat biti razočarana, da boš pridobila izkušnje, ki ti bodo pomagale pri ohranjanju dolgotrajnega odnosa s partnerjem, ko boš starejša. Izkušenj s fanti boš imela še veliko in iz vsake se boš nekaj naučila. Daj času čas in poskusi biti potrpežljiva in sigurna sem, da se ti bo prav kmalu nasmehnila sreča.
Upam, da ti je moje razmišljanje vsaj malo pomagalo. Če bi te še kaj zanimalo, mi pa napiši.
Lepo bodi.
Taja Širca, dipl. biopsihologinja
• Ad
Adrijana
Tvoj odgovor smo spremenili v samostojno vprašanje. Najdeš ga lahko tukaj.
• ja
jan08
Pozdravljeni,
Zanima me zakaj bi šlo sploh tukaj. Punca je na začetku oddala mnenje in se me dotaknila lep del roke.  Seveda sem jaz potrdil da se mi to lepo zdi ampak  en teden je nekako mislila na to, pol pa je to zanikala in sem mislil da sem jaz kaj  narobe naredil. Nato se je nekako izmuznila in se nisva slišala 3 mesece. Pol pa sma se spet srečala in je pohvalila moje lase in kako mi rada krade čase. Nato je spet to zanikala. In na koncu rekla naj mi punca pride naproti. Ker nisem vedel zakaj točno gre sem se raje umaknil in povedala da sma samo kolega.
• Uredništvo
Uredništvo
Jan08, pozdravljeni,
spletna svetovalnica Tosemjaz je namenjena mladostnikom in njihovim težavam pri odraščanju.
Odraslim so na volju forumi na portalu med.over.net.
Lep pozdrav iz uredništva.
• Lo
Lolika