Živjo.
Sem v 8.razredu. Všeč mi je eden sošolec, ki mu vedno pomagam, pošiljam naloge.... Ampak se mi zdi da me je sprejel kot prijateljico. Ampak kako naj pridem do tega da mu bom všeč.
Ali bi mi lahko dali kak nasvet.
L.p hvalaa
Pa še ena zadeva je. V puberteti sem in se mi vse več in več seksa. Sprašujem se če je to sploh normalno.
L.p
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Adrijana!
Pišeš, da ti je všeč sošolec, ki pa te po tvojem mnenju vidi (le) kot prijateljico. Želiš si pritegniti njegovo pozornost oz. doseči, da bi mu tudi ti postala všeč. Praviš, da sošolcu ves čas pomagaš pri šolskih zadolžitvah in morda mu je to postalo že nekoliko samoumevno. Morda te zaradi tega vidi predvsem kot sošolko, ki mu nudi pomoč, ne pa tudi kot dekle, ki bi mu bilo lahko všeč. Če je to res, boš verjetno potrebovala način, da se mu pokažeš v drugačni luči. Najbolj učinkovit način bi bil, da mu kar sama poveš, da ti je všeč. Če ti je nerodno to narediti "na štiri oči", lahko izbereš tudi kak bolj ustvarjalen način, npr. mu v zvezku z domačo nalogo pustiš listek s sporočilom. Lahko pa mu daš tudi malo manj očiten namig, da ti je všeč, npr. mu naslednjič, ko te bo prosil za pomoč, odgovoriš, naj ti v zameno on pomaga pri nečem, kar obvlada, te kaj nauči ali pa samo povabi na sprehod. Seveda ga lahko tudi sama kam povabiš. Še ena ideja je, da mu predlagaš, če bi se kdaj skupaj učila za kako ocenjevanje. Tako bosta imela več časa, ko bosta sama, in mu boš morda lažje povedala/namignila, da ti je všeč.
To, da se pri tvojih letih začenjaš vedno bolj zanimati za spolne odnose, pa je povsem normalno. Tvoje telo se razvija in razumljivo je, da si ga želiš raziskovati. K tej želji verjetno prispeva tudi to, da imaš simpatijo. V kolikor načrtuješ spolne odnose, pa ti svetujem, da pred tem obiščeš ginekologa in se z njim pogovoriš o morebitnih vprašanjih, ki jih imaš v zvezi s tem, ter o primerni zaščiti.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč.
Prijazno te pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije
• E
E
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.