imam sosošolca ki mi je zelo všeč ampak jaz nisem njemu ne vidima se veliko samo na hodnikih pa še to gre pozdravit samo fante zato me moti to da me ne opazi in jaz želim da bi mu bila všeč. ampak se bojim če mu bom to povedala da me ne bo več hotel videti, in mi bo zameril.
prosim pomagajte mi
lp
ema
• Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Ema,
Najprej ti želim povedati, da so občutki, ki jih doživljaš, povsem normalni. Mnogi tvoji vrstniki se v tem obdobju srečujejo z enakimi čustvi in dilemami, ko gre za simpatije in odnose. Razumem, da ti je sošolec zelo všeč in da te skrbi, ker se zdi, da te ne opazi na način, kot bi si želela. Želiš si biti zanj pomembna, vendar se hkrati bojiš, da če mu poveš, kako se počutiš, bi lahko pokvarila odnos.
Najprej me zanima, v kakšnem odnosu sta? Koliko časa sta preživela skupaj? Sta se veliko pogovarjala? Kako se fant do tebe obnaša? V tvojih letih se odnosi razvijajo počasi, fantje pa pogosto še ne razumejo povsem svojih čustev ali kako jih izraziti. Tvoj sošolec morda sploh ne ve, da ti je všeč, ali pa še ni pripravljen na tovrstna čustva. Se do kakšne sošolke obnaša drugače?
Predlagam ti, da začneš s preprostimi koraki, kot je prijazen pozdrav ali pogovor o šolskih stvareh, kadar se srečata. S tem boš morda lažje vzpostavila stik, ne da bi mu takoj razkrila svoja čustva. Morda se na začetku poskusiš osredotočiti na prijateljstvo. Velikokrat je prijateljstvo najboljša osnova za karkoli več. Če se boš trudila biti prijazna, pozorna in dostopna, bo morda sčasoma opazil tvojo prijaznost in te bo spustil bližje. Tudi če na začetku ne kaže zanimanja, to ne pomeni, da se stvari ne morejo spremeniti s časom. :)
Hkrati pa je pomembno, da si pripravljena na možnost, da morda ne čuti enako kot ti. To je nekaj, kar se lahko zgodi, in je pogosto težko sprejeti. Prav tako mislim, da ti me bi zameril, če bi mu povedala, da ti je všeč. Fantje v tvojih letih pogosto še niso tako čustveno zreli, da bi znali takoj pravilno odreagirati na izpoved simpatije. Bolj verjetno je, da bi ga tvoja izpoved presenetila, ker preprosto ne bi vedel, kako se odzvati. Zato ne rabiš skrbeti, da bi ti zameril – če bi se odzval nerodno ali začel malo izogibati, bi bilo to prej zaradi njegove negotovosti kot pa zaradi jeze ali zamerljivosti.
Če boš potrebovala še kakšen nasvet, sem tukaj zate.
Bodi pogumna in potrpežljiva – v življenju se marsikaj razvije, ko to najmanj pričakujemo.
Objem,
Cita Jenko, dipl. biopsihologinja