Zanima me kako si organizirati čas za učenje in potem za sprostitev?na podlagi česa se ve ali potrebuješ pomoč pri organizaciji ali se moraš prepisati?
Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a!
Če te prav razumem te zanima, kako si dobro organizirati čas za učenje in prostočasne dejavnosti ter kako vedeti ali ti primanjkuje le dobre organizacije pri učenju ali bi moral/a razmisliti o izbiri druge šole.
Pri usklajevanju časa za učenje in drugih prostočasnih dejavnosti se mi zdi najbolj pomembno ustvarjanje primerne rutine, ki bo ustrezala tvojemu vsakdanjemu življenju. Šolska rutina nam daje občutek varnosti in predvidljivosti, saj vemo, kaj lahko skozi dan pričakujemo. Poleg tega nam vliva občutek organiziranosti ter samostojnosti in odgovornosti. Dobro organizirane in zdrave dnevne rutine pripomorejo, da več časa namenimo učenju, poleg tega pa nam omogočijo več časa za družino, prijatelje in tudi opravljanje prostočasnih aktivnosti. Za več informacij o zdravih rutinah, povezanih s šolo, lahko obiščeš še našo spletno stran na povezavi: Skrivnost uspešnih šolarjev je rutina | #to sem jaz
Da boš našel/a čas za učenje, se mi zdi najpomembneje, da si strukturiraš vsak delovni dan in natančno opredeliš, kaj boš vsak dan naredil/a. To lahko napišeš v obliki preglednice ali urnika in vanj zapišeš vse, kar boš v tistem dnevu počel/a (čas vstajanja, zajtrk, trajanje pouka, prosti čas, čas namenjen domačim nalogam in učenju, čas za dodatne in prostočasne obveznosti in tako naprej). Pri takšnem urniku je pomembno, da pri njem vztrajaš in sproti ocenjuješ ali si imel/a dovolj časa za posamezne obveznosti. Če ugotoviš, da temu ni tako, si lahko urnik tudi preoblikuješ tako, da ti bo najbolje ustrezal. Pripraviš si lahko tedenski, mesečni in kasneje tudi letni urnik oziroma načrt dela. Ne glede na vrsto urnika je pomembno, da je ta prilagodljiv, saj mu boš tako lažje sledil/a. Za podrobnejše informacije o vrsti urnika, lahko obiščeš našo spletno stran na povezavi: Organizirajmo si čas za učenje | #to sem jaz
Zelo dobro je, da si v urniku postaviš tudi svoje prioritete. Tako lahko glavne obveznosti zaključiš v čim krajšem času in s čim več uspeha. Da postaviš prioritete, pa si moraš najprej določiti svoje cilje. Pomembno je, da so ti konkretni, uresničljivi, časovno opredeljeni in najpomembneje, določeni s tvoje strani. Ko boš določil/a cilje, bodo jasne tudi tvoje prioritete in obveznosti boš lahko primerno razporedila tako, da boš imel/a ob tem tudi čas za ostale dejavnosti. Na naši spletni strani lahko spoznaš Eisenhowerjevo matriko, ki je še ena izmed tehnik za učinkovito upravljanje s časom. Najdeš jo na povezavi: Eisenhowerjeva matrika: tehnika postavljanja prioritet in upravljanja s časom | #to sem jaz
Celotne situacije ne poznam, zato ti težko rečem ali bi se moral/a prepisati na drugo šolo. Zakaj se ti tako zdi? Ali imaš slabe ocene? Ali se ti zdi, da posvetiš dovolj časa učenju? Ti na trenutni šoli ne ustreza še kaj drugega? Morda bi ti pomagalo, če bi se o tej temi s kom pogovoril/a. Če se ti zdi, da imaš večje težave pri določenih predmetih se lahko obrneš na učitelje, ki te predmete poučujejo in jih prosiš, da ti snov ponovno razložijo. Obrneš se lahko tudi na svetovalnega delavca ali delavko, saj ti lahko pomaga pri iskanju tebi ustreznih načinov učenja. Morda se lahko obrneš tudi na kakšnega sošolca ali sošolko in njih prosiš, če bi ti pomagali pri razumevanju snovi. Pomembno se mi zdi, da se o tem pogovoriš tudi s svojimi starši. Če imaš pomisleke o prepisu na drugo šolo, je dobro, da jim to poveš, da lahko o tem skupaj razmislite in poiščete načine, ki ti bodo najbolj ustrezali.
Prepis na drugo šolo zagotovo ni takoj nujen. Pred tem lahko narediš še ogromno korakov, s katerimi lahko poskusiš izboljšati svoje znanje in posledično ocene. Seveda pa ocene niso edino merilo ustreznosti šole, zelo pomembno je tudi tvoje počutje v njej. Svetujem ti, da najprej sam/a razmisliš o morebitnih vzrokih za prepis na drugo šolo in se o tem pogovoriš z osebo, ki ji lahko zaupaš. Če so problem le (slabše) ocene, imaš še pred sabo ogromno možnosti za izboljšanje. Če pa razlogi tičijo v tvojem počutju v šoli ali v čem podobnem, pa boš moral/a rešitve poiskati skupaj z učitelji, sošolci, starši in drugimi osebami, ki lahko šolske izkušnje, skupaj s tabo, izboljšajo. Če se ti bo ob razmišljanju porodilo še kakšno vprašanje, pa se lahko vedno ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, prof. pedagogike in andragogike ter dipl. sociologinja
Ka
Kahut
Hvala.
Nekateri profesorji so ok, drugi ne nekateri sošolci so ok, drugi pijejo in kadijo.
Težave imam predvsem pri naravoslovnih predmetih. Mogoče zato ker premalo časa vložim v to? Ali pa ker nam že v osnovni niso bili predstavljeni na zanimiv ali smiselen način? Ali pa ker stereotipi črno so punce bolj za jezike in fantje bolj za tehniko? Z angleščino nimam problemov tudi zato mogoče ker gledam serije v angleščini v prostem času in tudi vpliva kaj delaš v prostem času? Drugače pa na umetniških gimnazijah ni toliko poudarka na naravoslovnih predmetih? Ampak tam jih potem tudi na maturi ne moreš imeti? Pogoj za naravoslovne faxe je naravoslovni predmet na maturi pogosto?
Drugače pa vem da gimnazijo svetujejo na osnovni tisti ki imajo že iz osnovne dobre učne navade ker to je osnovna za gimnazijo? Na gimnaziji je več dela doma in hitrejši tempo.
Hm... Ja organizacija učenja in ocene so problem. V času mojih staršev je veljajo (opisano je tako tudi v mladinski literaturi, tudi v knjigah za bralno značko v oš)), da za na gimnazijo so tisti ki so imeli dobro organizacijo učenja že iz osnovne, ostali pa ne. Ker po gimnaziji te čaka še fax za poklic in je nevarno da tisti brez organizacijskih veščin je ne naredijo, ponavljajo letnik (da tudi tistim ki nja bi ponavljali letnik svetujejo prepis raje) in se jim zavleče srednja šola ali potem ostanejo brez poklica. Da bolj "varna" opcija za poklic je 4 letna strokovna (kjer še vedno lahko greš na nekatere faxe s poklicno maturo ali petim predmetom)? Pač pišem o tem ker na takšen način je svetovala tudi svetovalna šola pri nas.
Uredništvo
Urška Bizjak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a!
Omenjaš, da so ti nekateri profesorji všeč in drugi ne. Popolnoma normalno je, da se ne ujameš z vsemi učitelji oziroma, da ti nekateri niso najbolj pri srcu. Morda ti ni všeč sama snov, morda ti niso všeč stili učenja profesorja ali kaj podobnega. Vendar je vseeno pomembno, da vsakega izmed njih spoštuješ in poskušaš izvleči iz snovi in predmeta, kar se da največ. Pomembno je, da veš, da se učiš sam/a zase, kar ti na dolgi rok lahko prinese tudi največ pozitivnih učinkov.
Zelo dobro je, da razmišljaš o morebitnih vzrokih, zakaj ti naravoslovni predmeti povzročajo težave. Omenjaš, da ti že v osnovni šoli niso bili predstavljeni na zanimiv ali smiseln način. Morda lahko sam/a najdeš načine, ki bi ti snov popestrili in vzbudili tvoje zanimanje. Praviš, da angleški jezik izpopolnjuješ z gledanjem serij. Morda lahko tudi na področju naravoslovnih predmetov poiščeš kakšno serijo, film ali posnetek na YouTubu. Razmisli kaj bi te, glede na tvoje interese, najbolj pritegnilo. Morda boš ugotovil/a, da snov le ni tako nezanimiva. Popolnoma normalno je, da za nekatere predmete nimamo toliko motivacije, kot za druge. Na naši spletni strani lahko najdeš tudi nasvete za izboljšanje svoje motivacije, na linku tukaj. Prav tako omenjaš, da morda, v učenje naravoslovnih predmetov, ne vložiš dovolj časa. Pri tem ti svetujem, da se ponovno obrneš na moj prvi odgovor in nasvete.
Če te prav razumem, glede na tvoje vprašanje, nekoliko razmišljaš že o izbiri fakultete. Pogoji za vpis na fakultete se med seboj razlikujejo. Za začetek bi bilo smiselno, da razmisliš na katero fakulteto bi se želel/a vpisati in nato lahko za vsako posamično fakulteto preveriš kakšni so njihovi pogoji za vpis, v primeru omejitev vpisa. Ni nujno, da vse fakultete zahtevajo izbiro naravoslovnega predmeta na maturi, vendar se je o tem vseeno dobro prej pozanimati.
Omenjaš tudi, da vpis na gimnazijo svetujejo tistim, ki jim gre dobro že v osnovni šoli. Ni nujno, da gre vsem osnovnošolskim odličnjakom dobro tudi na gimnaziji. Nekateri se v njej najdejo, spet drugi pa se morda bolj vidijo v kakšni drugi srednji šoli. Poznavanje dobrih tehnik od prej zagotovo predstavlja prednost za učenje na srednji šoli, vendar se teh kadarkoli lahko sam/a priučiš na novo. Včasih se zgodi, da za tehnike učenja, ki so jih učenci uporabljali v osnovni šoli, ugotovijo, da jim te v srednji šoli sploh več ne ustrezajo. Tudi to je lahko na začetku razlog slabšega uspeha ali ocen. Zato je pomembno, da preizkusiš različne tehnike in sam/a ugotoviš, katere ti najbolj ustrezajo. Za odkrivanje novih tehnik učenja lahko preveriš tudi našo spletno stran, na linku tukaj.
Na uspešno učenje močno vplivajo številni dejavniki, ki jih v splošnem delimo na psihološke, fiziološke, socialne in fizikalne dejavnike. Pomembno je, da za učinkovito učenje te upoštevaš in jih poskušaš prilagoditi, zato ti svetujem, da tudi te preveriš na naši spletni strani, na linku tukaj.
V tvojem odgovoru opažam, da ti veliko pomenijo nasveti drugih oseb. Zagotovo so pomembni, saj osebe, ki ti svetujejo, o tem vedo veliko in ti s tem lahko predstavijo različne možnosti, ki jih imaš za srednješolsko izobraževanje. Vendar je, kljub temu, najpomembneje, da zaupaš sam/a sebi in svojim občutkom. Če misliš, da je gimnazija prava šola zate, je pomembno, da vztrajaš in pred odločitvijo, da to zapustiš, preizkusiš različne načine učenja, tehnike in nasvete, ki sem jih zapisala. Če meniš nasprotno pa je popolnoma sprejemljivo, da zamenjaš šolsko okolje. Menim, da je zelo pomembno, da razmisliš kaj si želiš v prihodnosti, poleg tega pa ti še enkrat svetujem, da v svoj miselni proces vključiš kakšno drugo osebo, ji razkriješ svoje občutke in se poskusiš z njo pogovoriti.
Želim ti vse dobro!
Ka
Kahut
Torej ne veste ali imaš lahko na umetniški gimnaziji na maturi naravoslovni predmet?
Uredništvo
Urška Bizjak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a!
Na maturi umetniške gimanzije si lahko izbereš naravoslovni predmet. Sama ne vem katero umetniško gimnazijo imaš v mislih, zato ti svetujem, da si o tem prebereš na spletni strani le-te. Navodila o poteku mature in izbiri predmetov na maturi so zapisana na spletni strani posameznih gimnazij. Za dodatne informacije o maturi in njenem poteku, so navadno zapisani tudi kontakti na katere se lahko obrneš.
Želim ti vse dobro!
Ka
Kahut
Že od nekdaj je veljalo da je strokovna kao lažja od gimnazije in da imaš potem kao nek poklic. Kako vedeti kdaj vstajati na gimnaziji in kdaj se prepisati npr. kakšne morajo biti ocene in podobno.
Uredništvo
Urška Bizjak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a!
Ko sem se sama vpisovala v srednjo šolo, sem se soočala z enakimi pomisleki. Vsi bližnji, ki so mi svetovali o izbiri šole, so imeli drugačna mnenja. Med njimi so bila tudi takšna, ki jih opisuješ ti.
Pri izbiri se mi zdi najpomembneje, da je na koncu res le tvoja. Sama sem mnenja, da če v nečem ne uživaš oziroma te stvar ne veseli, je navadno vse težko narediti. In obratno. Če te veseli gimnazija in imaš pri tem zadan kasnejši cilj o izbiri fakultete, boš to veliko lažje opravljal/a, se trudil/a in vztrajal/a, kot če te ne veseli. Tudi, če tvoje trenutne ocene niso najboljše, se soočaš s težavami in neveš kako bi jih rešil/a. Normalno je, da nimamo vsak dan motivacije vendar, če misliš, da bo obiskovanje gimnazije pozitivno vplivalo na tvojo prihodnost je pomembno, da v tem vztrajaš. Lahko ti povem, da sem bila sama v osnovni šoli odličnjakinja. V srednjo šolo sem hodila na gimnazijo, ki mi je, kljub dobrim ocenam v osnovni šoli, na začetku povzročala težave in sem imela slabše ocene. Konec prvega letnika sem zaključila zelo uspešno. Potrebovala sem le nekaj časa, da sem se navadila na način ocenjevanja in večjo količino snovi. Pri tem sem se zagotovo opirala na različne strategije in nasvete, ki sem ti jih predstavila že v predhodnih odgovorih.
Sama ti ne morem odgovoriti na vprašanje ali ostati na gimanziji ali ne. Če se boš odločil/a, da se prepišeš na kakšno drugo (strokovno) šolo pa je pomembno, da se zavedaš, da tudi te niso enostavne. Kljub temu, da že od nekaj "velja", da so strokovne šole lažje kot gimanzije, morajo učenci vložiti veliko truda za dobre ocene. Vsaka srednja šola zahteva veliko vztrajnosti in motivacije. Sam/a najbolje veš ali vlagaš v šolsko delo največ kolikor lahko in ali lahko z drugačnimi strategijami izboljšaš svoje ocene in uspešnost.
Še vedno ti svetujem, da se o tej temi pogovoriš še z bližnjo osebo, ki ji lahko zaupaš. Ko sem se sama soočala s slabšimi ocenami sem se o tem pogovorila s starši, prav tako mi je na pomoč priskočila šolska svetovalna služba. Tako sem z njihovo pomočjo ugotovila kaj lahko izboljšam in na dolgi rok se mi je to zelo obrestovalo. Če ti o tem ni prijetno govoriti s starši ali šolsko svetovalno službo, lahko o tem povprašaš tudi kakšno prijateljico ali prijatelja. Vsak ima svoj način učenja in tudi prijatelji ti lahko z nasveti pomagajo, da tudi ti odkriješ svojega.
Želim ti vse dobro!