Zdravo pisem vam ker bi njuno rabila vaso pomoc uglavnem z mojim fantom sva skupi ze 5 mesceou in zadnje par mescou sva se konstatno kregala zarad mene ker so me motile male stavri in tt druge. In pac prsla sva so te tocke da je moj reku da ma tega obnasanja pac  da se hitro razjezim da usakic overthikam usako stavr ampk fora je u tem da overthikam zato ker imam strah pred izgubo nejga ampk nima pa on znakov tega sam moji mozgabj tega ne sprejemajo. Danes sva se sprla zato ker sm se hotla pogovort z njegovo sosolko ki sta si ful blizu da sem ji povedala da pac sem taka oseba ki skrbna in nocem ga zgubiti in plus tega do pogovora je prslo zato ker sem bla v dvomih z njo oz. Da pac me je blo strah da mi ga bo spelela sm usi in njegovi sosolci ter sosolke so mi govirli da on ne vara. In danes sva se z mojim spickala neki na hodniku in to so usi videli kar nj blo prau, ampk po tem so njegove dve sosolke rekle da naj me pusti da to ne vodi nikamor. Danes sm bila celo pri sevtovalni delavki na pogocru in pogruntala da jaz zelim use kontrolirt pac  in njega in use sam to ni blo prau ker pol zgubim notranji mir u sebi in pol nvm kako regairat. Rada bi popravila to moje custevno obnasanje in enkrat za spremebo mela vezo za katero je prau da se trudim za njo pac moj fant se zlo trudi jst tt sam mam pa slabo plat tega da sem pac taka kukr sm vam opisala. In zdj me zanima kako naj spremnim to jjezo ko cutim da bom eksplodirala? Kako naj vrnem sebi mir in kako naj ohranim to vezo ker je nocsm zgubiti.
Hvala za  naprej
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Opisuješ torej svoje razmerje v katerem prihaja do pogostih konfliktov. Sama ugotavljaš, da je to lahko tudi zaradi tvojega pretiranega razmišljanja, strahom pred izgubo in pogosto jezo. Zdi se ti, da hočeš imeti nadzor nad odnosom, kar ti posledično jemlje notranji mir in negativno vpliva na zvezo, kljub temu da se oba trudita. Zanima te, kako umiriti močna čustva, zmanjšati jezo in ohraniti odnos.
Iz tvojega zapisa lahko razberem, da si v odnosu zelo čustveno prisotna in da ti zveza veliko pomeni. Ko nam je nekdo pomemben, se pogosto prebudi tudi strah – strah, da bi izgubili nekaj, kar nam daje občutek bližine, pripadnosti in varnosti. To, kar doživljaš, ni neobičajno, še posebej pri naših prvih odnosih, ko se šele učimo, kako sploh biti v odnosu z drugim človekom.
Pomembno je razumeti, da ljubezen in strah pogosto hodita zelo blizu drug drugega. Težava nastane takrat, ko strah začne voditi naše vedenje. Takrat se pojavijo nadzor, pretirano razmišljanje, hitra jeza in konflikti, ki v resnici ne izvirajo iz tega, kar drugi dela, ampak iz notranje negotovosti. To ni znak slabega značaja, temveč znak, da tvoj notranji svet trenutno potrebuje več varnosti in razumevanja.
Odnosi sicer ne temeljijo na popolnem miru ali na tem, da nikoli ne dvomimo, ampak na sposobnosti, da dvome prepoznamo in jih znamo nositi, ne da bi z njimi obremenili druge. Zaupanje ni nekaj, kar se zgodi samo od sebe – je proces, ki vključuje tudi sprejemanje dejstva, da drugega človeka ne moremo popolnoma nadzorovati, ne glede na to, kako zelo ga imamo radi.
V odnosih se učimo postopoma. Nihče ne zna vsega že na začetku. Dejstvo, da razmišljaš o svojem vedenju in želiš nekaj spremeniti, je veliko pomembnejše kot to, ali ti vedno uspe. Rast ne pomeni, da neprijetnih čustev ne bomo več čutili, ampak to, da jih bomo znali vedno bolje razumeti in usmerjati.
Na našem portalu je kar nekaj člankov, ki se dotikajo razmerij, jeze, ljubosumja in strahu, zato ti toplo priporočam, da si kakšnega izmed njih prebereš. Jaz ti jih priložim le nekaj:
·         Ljubosumje – kako mu ubežati
·         Najprej se lahko umiriš
·         Jezo izrazi na asertiven način
·         Kako vzdrževati ljubezensko razmerje
·         Spletni tečaj: Kaj lahko naredim, da mi bo lažje?
Ne pozabi tudi tega: dober odnos ni tisti, v katerem se ves čas borimo, da ne bi izgubili drugega, ampak tisti, v katerem se ob drugem počutimo dovolj varne, da smo lahko to, kar smo – tudi z nepopolnostmi. Nikoli namreč ne moremo z gotovostjo vedeti, kako se bo nek odnos razvil ali končal, lahko pa se odločimo, da se zanj trudimo, če nam je pomemben. Resne zveze niso vedno lahke ali prijetne – pogosto zahtevajo veliko pogovorov, potrpežljivosti, učenja in dela na sebi. Zato ti ponovno toplo priporočam, da si prebereš prispevke na naši strani, ki se dotikajo tebi aktualnih tem, saj vključujejo kar nekaj tehnik, ki bi ti lahko pomagale pri spoprijemanju s tvojimi občutki. Seveda pa ne pozabiti na iskren dialog s svojim partnerjem, ki je eden izmed najboljših načinom ohranjanja dobrega odnosa.
Lepo bodi,
Nika Koder, mag. psihologije