Torej imam problem da se velikrat vidim kot zrtev. Nisem mel lih idealno otrostvo ampak vedno si bom sam sebi dajal potuho. Torej ce nas nekaj ne naucijo v soli bom rekel neznam ali nezmorek ker nas pac niso naucili... ce cesa ne naredim si recem eh saj je dobro, razlog zato je moja druzina... in same take stvari. Dejatvo je da sem pac len in da se ne spravim delat stvari. Raje bom lezal v postelji in visel na telefonu kot da bi se brigal za prihodnost. Kako se lahko znebim tega? Kako premagati ta vidik zrtve in lenobe in si reci da pac moram
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen!
Pišeš, da se težko spraviš početi stvari, saj si len in se raje postaviš v vlogo žrtve oz. iščeš izgovore v dejavnikih izven sebe, kot da bi se nečesa lotil. Tega bi se rad znebil, zanima pa te, kako to storiti.
Vsi smo kdaj leni in raje počnemo stvari, ki od nas ne zahtevajo veliko truda, kot da bi se ukvarjali s čim "produktivnim", kar bi bilo za nas lahko koristneje. Nič ni narobe s tem, da si kdaj vzamemo čas zase in počnemo kaj, kar nas sprosti - to je v pravih količinah celo nujno potrebno, sicer bi se izčrpali in bi to prej ali slej vplivalo na naše zdravje. Po drugi strani pa je lahko tudi pretirana pasivnost za nas škodljiva, saj se na ta način kmalu začnemo počutiti neizpolnjene in nezadovoljne. Priporočljivo je torej najti neko srednjo mero med ukvarjanjem z aktivnostmi, ki so za nas koristne, in počitkom oz. lenarjenjem.
Če je tvoja težava v tem, da se stvari težko lotiš, ti za začetek svetujem, da poskusiš sam sebe za to stvar motivirati. Prvi korak k temu bi lahko bil, da se vprašaš, zakaj bi to sploh počel oz. kakšno korist bi imel od tega. Tako si boš stvari osmislil in boš tudi lažje določil, katera področja so zate pomembnejša in jim želiš nameniti več časa. Naslednji korak je, da si za vsako področje postaviš ustrezne cilje, ki jim boš sledil. Ti cilji naj bodo oblikovani po principu "SMART" ciljev - zaželeno je, da so konkretni, merljivi, uresničljivi in časovno opredeljeni, torej takšni, da bodo zate dosegljivi in boš lahko jasno izmeril napredek na določenem področju. Dobro oblikovan cilj je lahko dobro sredstvo motivacije, saj z njim točno vemo, kaj želimo doseči, in lahko načrtujemo, kako bomo to storili. Če je cilj za nas zelo pomemben, a hkrati (pre)zahteven, si ga lahko razdelimo na manjše cilje (korake), ki nas bodo pripeljali do končnega cilja. Ko eno stopničko dosežemo, si zastavimo nov cilj in tako lahko stalno napredujemo in se razvijamo. Svetujem ti, da si prebereš tale članek o motivaciji, v temle pa lahko izveš še nekaj načinov, kako jo izboljšati.
Še en pomemben dejavnik uspešnega doseganja ciljev je dobra organizacija časa. Pogosto se nam lahko zgodi, da se ob koncu dneva zavemo, da nam ni uspelo opraviti stvari, ki smo jih želeli, to pa nam povzroča stres in neprijetna občutja. Temu se lahko izognemo z vnaprejšnjim načrtovanjem aktivnosti, ki nam omogoča učinkovito upravljanje s časom. Obstajajo različne tehnike, s katerimi si pri tem lahko pomagamo, ena izmed njih pa je Eisenhowerjeva matrika, o kateri si lahko več prebereš tu.
Za konec ti v branje svetujem še članka o odlašanju in o tem, kako to navado premagati. Verjamem, da ti bo vsaj kakšen od naštetih nasvetov prišel prav pri premagovanju "lenobe" in prevzemanju nadzora nad svojim življenjem. Če imaš še kakšno vprašanje ali dilemo, pa kar napiši.
Želim ti veliko motivacije in vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije