Pozdravljeni!
Sem v osmem razredu in imam ogromno težavo. Ja imam sicer lepe ocene, petke z štirkami in dvakrat do trikrat na leto kaka trojka in to je to, a tu se pri meni pojavi OGROMEN problem. Ne morem pa nemorem se spraviti k učenju pred 18.00 in potem ko je ura 18.00 se učim 6 ur do 00.00 in vstanem ob 6.00 da vse ponovim in rezultat je, da sem v šoli vsa zaspana. Prosila bi vas, da mi svetujete, kaj naj storim, da bi se spravila k učenju takoj po šoli, namesto da gledam v ekran ali pa grem vn itd.
Lepo pozdravljeni
Lu
Lucy
Hoj učenka!
Svetujem ti, da si organiziraš čas in da si nekako razporediš čas, npr. jaz pridm on dveh domov, do treh imam prosti čas, pol pa do osmih VSE naredim in mam prost večer. Rešeno.
Upam, da sem ti pomagala
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena
praviš, da je tvoj problem vezan na čas učenja. Ocene imaš lepe, vendar si v šoli velikokrat zaspana oz. utrujena. Razlog pripisuješ temu, da se v popoldanskih urah posvečaš druženju ter omrežjem namesto šoli, posledično pa zaspiš zelo pozno. Želiš si, da bi se situacija spremenila in da bi bila v šoli bolj spočita.
Razumem, da ti je zelo neprijetno, ker imaš občutek, da sama ne zmoreš spremeniti tvojih navad. Pa vendar mislim, da si jih že začela spreminjati, saj si pisala za pomoč, kar je prvi korak do spremembe. Super in zelo odgovorno je, da si težavo opazila že v osmem razredu. Lahko bi se le nadaljevalo, stopnjevalo in rezultiralo v tem, da bi težava postala manj obvladljiva.
Si morda razmišljala o tem, zakaj se ne učiš že prej? Je morda razlog v tem, da ne maraš učenja in opravljanja šolskih obveznosti, ali v tem, da si tako utrujena, da se pred 18.00 težko osredotočiš na snov in naloge? Te morda skrbi kaj drugega, vezano na druženje z vrstniki?
Kadar želimo dobro opraviti vse svoje obveznosti, je zelo pomembno, da si vnaprej pripravimo urnik oziroma plan dela. Slednji je lahko letni, mesečni, tedenski ali dnevni, odvisno od tvojih preferenc. Več nasvetov, vezanih na strukturiranje delovnega dne, najdeš tukaj.
Skladno s temi predlogi si npr. dan organiziraš tako, da uporabljaš socialna omrežja največ pol ure na dan, drugo polovico ure pa nameniš tudi druženju s prijatelji. Nato se lahko nagradiš npr. s pohvalo sami sebi, da se držiš urnika ali pa s kakšno dejavnostjo (npr. risanje, slikanje, petje, tek …) /kljukico v beležki ter nadaljuješ s šolskimi obveznostmi. V delovni dan je namreč potrebno vključiti več različnih dejavnosti, vezanih na šolske obveznosti, sprostitvene dejavnosti, počitek, obroke in druženja z drugimi ljudmi. Vse to je pomembno za celostni razvoj in naj ti ne bo hudo, ker se želiš družiti z drugimi ter se zaradi tega odpraviš ven. Seveda pa bi bilo dobro, da to »druženje zunaj« večkrat nadomesti čas za ekranom. Običajno je, da uporabljaš socialna omrežja kakor drugi tvoji vrstniki. Zavedati pa se moraš, da le-ta prinašajo veliko negativnih posledic. Ena izmed teh je tudi ta, da veliko časa porabiš za informacije, ki jih ne potrebuješ. Poleg tega sta lahko šibkejši tudi koncentracija in vztrajnost.
Si kdaj razmišljala o tem, koliko časa dejansko nameniš učenju in opravljanju obveznosti ter koliko motečim dejavnikom okoli tebe? Ne pravim, da se ti to tudi dejansko dogaja, dobro pa je, da razmisliš tudi o tem. Si kdaj že popolnoma odstranila telefon, računalnik in drugo iz prostora učenja ter se posvetila le šolskim obveznostim? Poskusi, morda boš končala prej, tvoje delo pa bo opravljeno še bolje kot sicer. Prostor ima namreč pri učenju zelo pomembno vlogo, več o tem pa si lahko prebereš na sledeči povezavi.
Glede na to, da šest ur ne predstavlja zadostne količine spanja, ne pozabi, da v urnik umestiš še kakšno dodatno uro le-tega. Prepričana sem, da boš na ta način bolj spočita, zbrana in pripravljena na nove izzive. Pred tem pa te še čaka nekaj dela s postavljanjem ciljev in prioritet. Temeljni cilj, torej »V šoli sem zbrana in spočita, saj se držim svojega urnika in dovolj časa namenim spancu« si že postavila. Do njegove uresničitve pa te ločijo še manjši koraki in vztrajnost.
Verjamem, da ti lahko uspe. Za začetek si odgovori na zastavljena vprašanja, preberi prispevke in razmisli o vsebini mojega odgovora. Pogovori se tudi s svojimi najbližjimi, torej osebami, ki jim resnično zaupaš. Morda ti lahko svetujejo, te pomirijo in podajo kakšen koristen nasvet. V kolikor pa imaš še kakšno vprašanje zame, pa ti nanj z veseljem odgovorim.
Lepo bodi in vse dobro ti želim!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike
Ta
Tadej
Pred spanjem izkolpi digitalne naprave. Eno uro pred spanjem se sprošcaj. Joga/meditacija/poslusanje glasbo/kopel in boljse se bos naspala tudi če boš manj spala.
Enako lahko narediš tudi zjutraj