Ali mi lahko svetujete nacine kako se lazje uciti ker imam ze 4 enke v soli pa se 3 dni ucim nevem kaj je to
Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Pišeš, saj te zanima, kako se učiti in v šoli dobiti boljše ocene. V nadaljevanju ti bom predstavila nekaj strategij in ti dodala nekaj koristnih povezav, za katere ti predlagam, da jih pregledaš.
Najprej začniva z najosnovnejšim - tvojim delovnim prostorom. Preden se začneš učiti, prostor pospravi - saj veš kako pravijo, čist prostor, čista glava. Pomembno je, da je prostor primerno osvetljen, prav tako pa tudi, da je v njem primerna temperatura. V njem ne sme biti motečih dražljajev, zato ugasnemo televizijo, odstranimo telefon, tablico in ostalo tehnologijo. Tako si zagotovimo miren prostor, kjer lahko vso svojo pozornost posvetimo le učenju. Pazi tudi na čas, kdaj se učiš. To naj ne bo takoj po ali tik pred obrokom, prav tako pa naj ne bo prepozno v dnevu, saj v tem primeru lahko razmišljaml le o hrani ali pa o svoji utrujenosti.
Pomembno je, da svoje učenje načrtujemo. Načrtovanje je pomembno, saj na tak način poskrbimo, da se učno snov naučimo in predelamo v pravem času. Kako to storiti, je opisano tukaj. Tukaj pa lahko najdeš predlogo za tedenski urnik učenja. Za vsak dan si načrtuješ, kateri predmet se boš učil kdaj in koliko časa. Poleg tedenskega urnika pa si lahko naredimo tudi mesečni ali letnik urnik učenja, več o tem najdeš tukaj.
Naslednji korak je delanje zapiskov. Pomembno je, da gradivo pozorno in temeljito preberemo, nato pa poskusimo izluščiti, katere informacije so najpomembnejše. Te ključne stvari si nato izpišemo. Pogosta metoda delanja zapiskov so miselni vzorci - na povezavo, lahko najdeš še dve metodi delanja zapiskov – Paukova metoda in Cornell metoda. Če te zanima še več informacij o tem, kako se učiti iz zvezka ali učbenika, si preberi še ta prispevek.
Najpomembnejši del pa sledi: ko si naredimo zapiske je nujno, da preverimo, koliko smo se naučili, čemur se reče samoocenjevanje znanja, s čimer ugotovimo, ali smo se snov dobro naučili ali pa je kaj potrebno še dodelati. Sama najpogosteje uporabljam naslednjo strategijo: pretvarjam se, da snov na glas razlagam nekomu, ki o snovi nima pojma. Naučeno poskušam na glas razložiti s svojimi besedami, pri čemer se poskušam čim več spomniti sama. Ko razlago končam, preletim zapiske, da vidim, katere dele sem izpustila ter na glas ponovim še te.
Med učenjem lahko uporabiš t. i. »Pomodoro tehniko«, kjer si čas razdeliš na 2 dela: čas dela in čas pavze. Potrebuješ uro ali štoparico in upoštevaš naslednja navodila: 25 minut delaš nalogo oziroma se učiš, nato pa sledi 5 minut odmora. Priporočam ti, da v tem času ne uporabljaš mobilnega telefona, ampak se raje nekoliko sprehodiš, narediš kakšno raztezno vajo… To ponoviš še 3x. Več podrobnosti o tej tehniki pa si lahko prebereš tu.
Zgoraj sem te opremila z načini in strategijami učrnja. Zdaj pa ti zaželim še vso srečo, če pa imaš še kakšno vprašanje, pa se kar oglasi.
Lepo te pozdravljam,
Ana Koščak, dipl. psih. (un)