Zdravo,
ze nekaj časa imam težave z bolecinami v trebuhu in prsnem kosu. Vsi si trdili da je to samo v glavi vai zdravniski twsti niso pokazali nic.
Pred parimu dnevi ssm bila 3 na urgenci v enem mesecu ker sem mislila da dozivljam infarkt. Na vsakem pregledu so rekli da imam refluks in da dozivljam spazme poziralnika.
Ko zacutim najmanjso bolecino zacnem iskati po spletu in zacnem razmisljati na najhujse priznam. Zacnem se tudi tresti in bolecina postane hujsa. Ze ob pisanju mi ni dobro.
Ta bolecina se pojavlja predvsem ponoci in zaradi nje nemorem spati. Ko poskusim zapreti oci se mi zacne verteri in srce mi mocneje utripa.
Zdravnica mi je danes rekla da je najverjetneje anksioznost in da naj berem in si pomagam z to stranjo takoda ja. Razmisljam 24/7 probam se sprostiti z dihanjem ali aktivnostmi ampak vedno se mi zvecer pojavi ta neudoben pritisk v pk infarkt ne morem se ga otresri. Samo spati si zelim :(.
Pa tudi hrano sem mogla omejiti. Nobene hrane katero imam rada ne smem jesti kar mi tudi povzroca tezave. Smilim se sama sebi in nesramna sem do drugih. Grozno se pocutim in bojim se smrti.
Help?
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Zapisala si, da že nekaj časa doživljaš bolečine v trebuhu in prsnem košu, ki so najhujše ponoči in zaradi njih slabo spiš. Ob bolečinah se ti pojavljajo tudi tresenje, vrtoglavica in močnejše bitje srca. Zdravniški pregledi so pokazali na refluks in spazme požiralnika, zato si morala prilagoditi prehrano. Vse to vpliva tudi na tvoje razpoloženje in vedenje, doživljaš tudi strah pred smrtjo. Po mnenju zdravnice bi lahko šlo za anksioznost, ki jo skušaš blažiti z dihanjem in aktivnostmi, a ti to ne uspe vedno.
Glede na zapisano se strinjam, da se najverjetneje spoprijemaš z anksioznostjo, ki jo zelo pogosto spremljajo opisani telesni simptomi. Ko se teh občutkov ustrašiš (ker jih interpretiraš kot znak, da je nekaj narobe s tvojim telesom), se ti še ojačajo in prispevajo k še intenzivnejši anksioznosti. Svetujem ti, da si o tem več prebereš v člankih na naši spletni strani, ki so ti lahko v pomoč pri razumevanju svojih občutkov. Že zavedanje, da ne gre za kakšno življenjsko ogrožajoče stanje, je lahko pomirjajoče. Naslednji korak pa je, da razmisliš o vzrokih za povečano anksioznost in načinih, kako jo lahko uravnaš.
Pri ugotavljanju, zakaj se ti pojavljajo občutki anksioznosti, ti je lahko v pomoč tale članek, lahko pa si zastaviš tudi nekaj preprostih vprašanj: Se ti je v zadnjem času zgodil kakšen pomemben življenjski dogodek, ki bi lahko vplival na tvoje duševno počutje? Si (bila) izpostavljena povečanemu ali kroničnemu stresu, velikim spremembam, neugodnim življenjskim razmeram ali nasilju? Imaš težave v šoli, odnosih ali na kakšnem drugem področju? Anksioznost je pričakovana reakcija na nove situacije ali situacije, ki jih zaznamo kot ogrožajoče, lahko pa se pojavi tudi ob daljši izpostavljenosti neugodnim razmeram. Bolje kot razumemo, kaj v nas sproža anksioznost, lažje se bomo z njo ustrezno spoprijeli.
Za lažje spoprijemanje z anksioznostjo ti v branje priporočam ta članek, v katerem so opisani učinkoviti in neučinkoviti ali celo škodljivi načini soočanja s povečano anksioznostjo. Med najbolj učinkovite metode zagotovo spadajo kognitivno-vedenjska terapija in njene tehnike, npr. analiza misli, izpostavljanje in različne tehnike sproščanja. Zelo pomembna je tudi skrb za zdrav življenjski slog - redna in uravnotežena prehrana, telesna aktivnost, ustrezna higiena spanja ter zagotavljanje zadostne količine časa za počitek in druženje. Če je anksioznost huda in te zelo ovira v vsakodnevnem življenju, pa je smiselno poiskati strokovno pomoč (obisk psihiatra, psihologa ali vključitev v svetovanje/psihoterapijo).
Upam, da ti sem ti z odgovorom pomagala. Če želiš, mi lahko zapišeš še kaj.
Prijazno te pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije
• kr
krompir
Nevem če sm js to napisala al kaj ampak ENAKO se je zgodilo meni. Oziroma se mi sezmeraj dogaja. Na urgenci sem bila 6x u 2 mesecih, mislim da so me tam ze navelicani in zmeraj recejo isto.
Za reflux sm dobila tablete meni so dal nolpazo in sem jo jemala 2 meseca mogoce vec in ni lih pomagal. Tkoda so prsli do zakljucka da je anksioznost.
Bila sem pri psihoterapevtki (priporocam na dolgi rok) s katero sva nekak odkrile razloge ki bi tud lahko prispeval k moji stiski.
Zdej je postal res hudo in tolk sm deep u redditu googlu zdej sm sigurna da mam 10 razlicnih bolezni in sm se odlocla da je najbols ce grem do psihiatra. Predpisal so mi antidepresive in pomirjevala sicer jih nisem se vzela ampak priporocam da naredis isto ce ti je res hudo.
PS na Cemtru za mentalno zdravje gres loh tud tja mislm da je za 2 tedna in ti tam dajejo tablete in sobo da pac prides k sebi. Good luck!