Pozdravljeni,
stara sem skoraj 13 let. Na družabnih omrežjih sem pred enim tednom dodala nepoznanega fanta ter me dodal me je nazaj. Začela sva se pogovarjati (v japonščini). Rekel je, da je iz Japonske (Tokyo). Star je 15 let. Vsak dan si po 7 ur pišema in sva na videoklicu. Včeraj me je skoraj kap. Rekel je, da bi rad, da postanema par. Bila sem zelo vesela, saj sem bila tudi jaz zaljubljena vanj. Zelo dobro sva se že poznala in sem privolila. Ne vem kaj naj naredim, ker hočeva (oba) imeti spolni odnos.
Prosim za odgovor in nasvete.
Soft Girl
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Soft Girl!
Pišeš, da si pred (zdaj že nekaj več kot) enim tednom na družbenem omrežju spoznala fanta z Japonske, s katerim se od takrat vsak dan pogovarjata preko sporočil in videoklicev. Po enem tednu te je vprašal, če bi bila par. Ker si vanj zaljubljena in imaš občutek, da se že dobro poznata, si v to privolila. Sedaj si želita imeti spolni odnos, a ne veš, kaj v zvezi s tem narediti.
Situacija, v kateri si se znašla, je precej zapletena. Ker si še zelo mlada, verjetno ne obstaja možnost, da bi se s fantom kmalu srečala v živo. Sklepam torej, da sta imela v mislih spolni odnos "na daljavo" oz. virtualni spolni odnos. Res je, da je z današnjo tehnologijo to precej lažje izvedljivo kot je bilo včasih, vseeno pa ostaja na tem področju veliko možnosti zlorab. Takoj ko delimo intimne vsebine preko interneta, se odpovemo svoji zasebnosti. Shranjevanje intimnih vsebin (npr. slik, videoposnetkov), snemanje videoklicev in podobno je zelo enostavno, to pa lahko storimo tudi brez vednosti osebe, ki v tem sodeluje. Zato je zelo pomembno, da osebi, s katero te stvari delimo, zares zaupamo (pa še v tem primeru je nevarno, saj lahko naš partner, ki smo mu zaupali, po koncu razmerja shranjene ali posnete vsebine iz različnih razlogov deli z drugimi ali nas z njimi izsiljuje). Čeprav imaš sama občutek, da fanta dobro poznaš, o tem ne moreš biti zares prepričana. V dobrem tednu dni osebo zelo težko dobro spoznaš, sploh, če je še nisi srečal v živo. Svetujem ti, da si pri deljenju kakršnih koli intimnih vsebin zelo previdna, saj ne moreš biti prepričana o tem, kdo ta fant je, ali so podatki, ki ti jih je dal o sebi (npr. starost) resnični ali ne, prav tako pa ne moreš zares vedeti, kakšni so njegovi nameni. Glede na to, da si mladoletna, je možnost zlorabe še toliko večja. Spolni odnos odrasle osebe ali mladostnika z osebo, mlajšo od 15 let, se namreč obravnava kot spolna zloraba otroka. Enako velja za nagovarjanje k spolnosti, slačenje, razkazovanje lastnega telesa pred osebo, mlajšo od 15 let, pa tudi za opazovanje, fotografiranje, snemanje te osebe in podobno.
Glede na tvojo starost bi ti svetovala, da s spolnim odnosom v kakršni koli obliki še malo počakaš. Prepričaj se, da si na to res pripravljena in da se zavedaš s tem povezanih nevarnosti. Posebej pa se izogibaj pošiljanju intimnih fotografij in videoposnetkov ter spolnih aktivnosti preko videoklicev, zlasti z osebami, ki jih ne poznaš v živo.
Toplo ti priporočam tudi, da si prebereš nasvete za varnost in preprečevanje (spolnih) zlorab na spletu na spodnjih povezavah:
https://www.tosemjaz.net/razisci/jaz-na-spletu/kako-lahko-ravnam-da-bom-na-spletu-varen-2/
https://www.tosemjaz.net/razisci/jaz-na-spletu/intimne-fotografije-nudes/
https://www.tosemjaz.net/razisci/jaz-na-spletu/oblike-spletnega-nasilja/
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije