Pozdravljeni,Moja bestica je pri vsakem najinem sporu vedno bolj nasilna .Od ščipanja do porivanja ,klafut.....Uglavnem sploh nevem kaj ji je sicer je ful obremenjena ,Ampak halo nemoreš biti nasilen.Pa ne samo do mene mojo frendico je udarla da ji je kri tekla.Pa je moj frend Domen povedal Uč. pa niso nič naredile.Ampak njena mama je UC.Zgodovine.Sploh...Kaj naj storim jas in moja frendica sva že polni modric.Domna neupa saj me brani ampak nasplošno kot da je gluha ko ji rečeš naj neha.Kaj naj storiva? Že naprej hvala za odgovire.Lepo se imejte.
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Zdravo!
Najprej bi se ti rad zahvalila, da si se obrnila na nas. Zaupala si nam nekaj o precej težki temi. Povedala si, da je tvoja najboljša prijateljica večkrat lahko fizično nasilna ne samo do tebe ampak tudi do drugih prijateljev. Poskušali ste že povedati naprej učiteljem, ampak ni delovalo. Zanima te, kaj lahko narediš.
Najprej bi rada izpostavila eno stvar, ki si jo že sama omenila. Rekla si, da je "ful obremenjena, ampak halo ne moreš biti nasilen". Res je, ljudem se lahko dogaja marsikaj, imajo lahko svoje skrbi in gredo skozi težka obdobja v življenju, ampak to še vedno ni razlog, da bi bil človek lahko nasilen do drugega. Zdi se mi zelo pomembno, da se zavedaš, da je to nekaj, kar ni okej. Nasilje, četudi ima človek na tisoče izgovorov zakaj ima slab dan, nikoli ni upravičeno.
V primeru nasilja, je le-to treba prijaviti oziroma se o tem pogovoriti s starejšo osebo. Vsekakor ste naredile prav, ko ste povedale učiteljem. Na tem mestu me zanima, katerim učiteljicam ste povedale? Mogoče bi lahko poskusile povedati še komu drugemu. Mogoče je tudi smiselno ponovno izpostaviti istim učiteljicam, da se takšno vedenje nadaljuje in preveriti, ali so one to sporočil komu naprej in ali so se pogovorili s tvojo najboljšo prijateljico. Druga možnost, ki jo lahko naredite, je to, da stopite do svetovalne službe na vaši osnovni šoli. Svetovalni delavci so lahko naši zaupniki, v kolikor se znajdemo v takšnih in podobnih stiskah, prav tako pa so oni tudi tisti, ki bodo naprej ukrepali in delali s tvojo prijateljico.
Pomembno se mi zdi izpostaviti tudi to, da se o tem pogovarjaš s svojimi prijatelji. Dobro je, da ste drug drugemu opore in se tudi postavite drug za drugega. Vsekakor pa je v to potrebno vključiti tudi odrasle. Izpostavili smo že vire pomoči na osnovni šoli, zanima pa me, ali si morda že povedala kaj tudi svojim staršem? Če ja, kako so se odzvali? Če ne, premisli ali je kak razlog, zakaj jim še nisi povedala? Starši so nam lahko dober vir podpore in nam lahko pomagajo tudi pri sodelovanju z zaposlenimi na šoli pri ukrepanju glede nasilnega vedenja.
Upam, da sem ti z odgovorom nekoliko pomagala.
Dora Mališ, dipl. psih. (un)
ML
ML12
Pozdravljeni,Hvala vam za odgovor .Sem že zdavnaj povedala Staršem ampak mi ne verjamejo ker je pac iz fuuuuul ugledne familie pa ja,Bogataši so .Uglavnem pri svetovalni delavki pa sva tudi že bila z Domnom ampak se niso nato odzvali ker je njena mama UČ.Na šoli.Kaj še sploh lahko narediva? Hvala ???? vam.
Uredništvo
Dora Mališ
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej bi povedala, da me veseli, da si se odzvala na moj odgovor še z nekaj dodatnimi pojasnili.
Povedala si, da si že rekla staršem, ampak ti niso verjeli, ker je iz ugledne in bogate družine. Zanima me, kako si se lotila pogovora s starši o tem? Prav tako me zanima, kakšen je bil njihov odziv. Kaj so torej rekli starši? V vsakem primeru bi ti predlagala, da še enkrat stopiš do njih in se z njimi pogovoriš o tem. Mogoče bi lahko povabila tudi druge prijatelje, da govorijo s svojimi starši o tem. Morda bo pa kdo drug izmed staršev imel več posluha in omenil težavo na naslednjem roditeljskem sestanku. Dejstvo je torej, da bi morali dobiti podporo staršev, saj boste na ta način najlažje naredili spremembo na nivoju šole.
Praviš, da se tudi svetovalna delavka ni odzvala, ko ste ji povedali, kaj se dogaja. Ponovno bi me tukaj zanimalo, kaj točno je rekla? Pa tudi morda, kaj točno so rekli učitelji? Pomembno je, da premisliš, kako so se odzvali in kaj bi lahko naredili drugače, da bi jih prepričali in pridobili na svojo stran.
Spodbudila bi te tudi, da premisliš, kaj v odnosu do prijateljice lahko naredite sami. Povedala si, da sta ji s prijateljico povedali, naj neha, Domen pa se zna braniti. Zato me na tem mestu zanima, kaj vse točno ste že probali? Ali ste se kdaj, ko je ona bila v mirnem in sproščenem stanju, poskusili z njo pogovoriti? Ali ste jo mogoče vprašali, zakaj to počne? Ste ji mogoče povedali, kako se vi počutite pri tem?
Za vse izmed navedenih področij je ključnega pomena dobra komunikacija. Pomembno je, da si odločna in jasna, ampak hkrati ohranjaš mirnost. Takšen način komunikacije se imenuje aseritvnost. Prilagam ti nekaj povezav do člankov o tem, kako komunicirati na aseritven način:
- Članek 1
- Članek 2
- Članek 3
Dobro bi bilo, da si jih prebereš in se o teh stvareh poskusiš pogovoriti še enkrat s starši, svetovalno delavko, učitelji in prijateljico na asertiven način.
Upam, da vam uspe razrešiti situacijo.
Lepo bodi!
Dora Mališ, dipl. psih. (un)
ML
ML 12
Pozdravljeni hvala vam da ste si uzeli cas .Vse sem ze poskusila ,dovolj imam tega v ponedeljek bom sla k njeni mami in ji vse povedalaa potem pa se naj samo upa vleči ven.Hvaala vam zelo ste mi pomagali,In hvala da se lahko vedno obrnem na vas.