Pozdravljeni!
Ne vem, kako naj se učim. Ne znam si organizirati časa.
Mislim tudi, da imam preveč dodatnih dejavnosti: glasbena šola (1X na teden ura nauk o glasbi, 2X pol ure instrumena) in jazz balet (1X 1 ura 30 minut treninga tedensko). Ampak oboje me veseli in ničesar nočem opustiti.
Veliko sem na računalniku za "brez veze". Ne vem, kako naj se odvadim. Če vidim, da je prost, grem pogledati sporočila in potem me potegne vase ter grem na YouTube, TikTok,...
V šoli dobivam ocene, s katerimi sem večinoma zadovoljna. Razen z angleščino. Enostavno mi ne gre! Učiteljica zdaj sprašuje in jaz se nisem še NIČ učila. Kaj je z mano narobe? Vem, da bi se mogla, a se ne. Mislim si, da me itak ne bo izžrebala, a je možnost, da me. Enkrat me bo.
Kaj naj storim?...
• Kr
Krnekdo 123
Pozdravljena,
TEHNOLOGIJA IN UČENJE: Jaz bi ti predlagala, da ti med časom naloge (učenja) mami(ali ati) odstranita vse naprave, ki te motijo.Tako boš imela mir.
ČAS: Mislim,da je najbolje, da si narediš urnik, ki ti bo ustrezalin te ne bo oviral.
OCENJEVANJE: In ja možnost je da te bo izžrebala
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Pišeš, da je tvoj problem vezan na organizacijo časa in posledično tudi učenja. Predvidevaš, da zaradi vseh obšolskih dejavnosti. Želiš si, da bi lahko z njimi nadaljevala, a si hkrati želiš, da bi lahko svoj prosti čas usmerila še v šolske obveznosti. V šoli si načeloma uspešna, razen pri angleščini. Opažaš, da veliko časa porabiš za računalnik in razne aplikacije. Včasih imaš občutek, kot da nimaš nadzora nad sabo. Želiš si omejiti uporabo socialnih omrežij in doseči boljše rezultate pri angleščini.
Verjamem, da ti je zelo neprijetno, ker imaš občutek, da ne zmoreš dobro organizirati svojega časa. Stiska je še večja zaradi dejstva, da si ne želiš prekiniti obšolskih obveznosti. Super je, da si se zato odločila poiskati pomoč. Verjamem, da preko takšnega dialoga lahko poiščeš smiselno rešitev.
Dobra organizacija časa je vsekakor ključnega pomena, ni pa tako enostavno dosegljiva. Glede na tvojo starost sklepam, da krmariš med različnimi vrednotami (prijatelji, omrežja, dejavnosti, šola, družina … ). Želiš si vse, vendar moraš posamezne postaviti na prvo mesto. Si razmišljala npr. o tem, da bi si vse naštete razporedila tekom tedna? Kako? Najlažje bo, da si narediš urnik oz. načrt dela. Veliko koristnih nasvetov na to temo najdeš na sledeči povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/organizirajmo-si-cas-za-ucenje/.
Pri oblikovanju načrta ne pozabi na tebi ljube reči, odmore, obroke in kakovosten spanec. Le tako boš lahko dobro izkoristila svoj čas. Pomembno pa je, da se načrta držiš. Za motivacijo se seveda lahko tudi nagradiš. Tvoje dejavnosti lahko recimo zapišeš kot nagrado za opravljene šolske obveznosti. Npr. eni uri učenja angleščine na dan, sledi ura glasbene šole. Lahko si narediš tudi kakšen manjši plakat, beležko, v katere si rišeš kljukice ali pišeš spodbudne misli. Načinov za nagrajevanje samega sebe je zelo veliko, pri tem pa je tvoja naloga poiskati pravo pot.
V kolikor te prav razumem, je tvoj problem prekomerna raba socialnih omrežij. Zaenkrat si v šoli še uspešna in še počneš tudi druge stvari. Skrbi pa te, da se bo to končalo. Na to temo si lahko zelo koristne prispevke prebereš tukaj https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/postavljanje-prioritet-in-kako-reci-ne-nepomembnim-recem/ in tukaj https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/eisenhowerjeva-matrika-tehnika-postavljanja-prioritet-in-upravljanja-s-casom/ .
V tem sporočilu nisi navedla drugih posledic rabe socialnih omrežij. Verjamem, da nas zaradi same strukture socialnih omrežij vse kdaj zanese in jim posvetimo nekoliko več časa, kakor bi si želeli. Zato je zelo pomembno, da si tudi socialna omrežja vnesemo v svoj urnik, nato pa se natančno držimo časa uporabe le-teh. Glede na to, da poznamo škodljive posledice uporabe telefonov in raznih aplikacij, bo kakšna minuta manj bolj dobrodošla kot obratno. Si razmišljala o tem, da bi se morda s prijatelji/cami dobili v živo, namesto da bi si pomembne reči sporočili preko telefona? Ste že morda razmišljali, kaj bi lahko spremenili, da bi manj časa uporabljali te aplikacije? Seveda obstaja veliko zelo dobrih nasvetov, predvsem tukaj.  Dobra novica pa je, da še vedno lahko spremeniš svoj vzorec. Morda se skupaj z vrstniki domislite kakšne ideje, ki bo koristila vsem.
Glede na to, da ti gre pri ostalih predmetih dobro, sklepam, da socialna omrežja niso glavni krivec za težave pri angleščini. Verjamem, da ti ni prijetno, ker ti ta predmet ne gre tako dobro. Pa vendar mislim, da obstaja kakšna rešitev. Si se o tem že pogovorila s svojim učiteljem/s svojo učiteljico? Si prosila za nasvet kakšnega sošolca ali sošolko? Si že doma ali v šoli reševala kakšne dodatne vaje, s katerimi bi lahko izboljšala svoje znanje? Si se morda pogovorila s šolsko svetovalno službo? Morda ti lahko pomagajo tudi starši ali sorodniki. Običajno smo sicer različno uspešni pri različnih predmetih, kljub temu pa se s trudom lahko še ogromno doseže.
Za konec pa ti svetujem, da poskusi preoblikovati svoja prepričanja. Osebno menim, da je nekdo, ki poleg različnih dejavnosti še uspešno funkcionira v šoli, uspešen. Namesto »Slabo si organiziram čas, ker imam veliko različnih dejavnosti« poskusi z »Uspešna sem, saj kljub številnim dejavnostim dobro opravljam šolske obveznosti. Potrudila se bom, da bom uresničila izboljšala še svoje ocene pri angleščini«.
Iskreno verjamem, da ti lahko uspe. Kar pogumno si postavi cilje in zaupaj tudi drugim, ki so ti lahko v podporo in v pomoč. Če imaš še kakšno vprašanje, ti nanj z veseljem odgovorim.
Vse dobro in lepo bodi!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike