živjo!
kako naj se učim? prejšnje leto sem se odločila za sprotno učenje, vendar mi nikakor ni uspelo. samo odlašam, odlašam in odlašam in potem se učim dan ali dva pred testom. kaj pa letos? spet sem se odločila, da se bom učila sproti, si naredila načrt. ampak vem, da to ne bo to trajalo dolgo. lena sem. nič se mi ne da. kako naj to preprečim? in še velikokrat sem pod stresom.
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena Pika!
Iz tvojega zapisa sem razbrala, da te bremeni predvsem sprotno učenje in delo za šolo. Globoko v sebi veš, da želiš spremeniti določene navade in da se želiš potruditi za svoj uspeh. Kljub temu te velikokrat premamijo druge dejavnosti, posledično pa je šola na sekundarnem mestu. Zanima te, kako lahko takšno vedenje preprečiš in kako se motivirati za uspešnejše šolsko delo.
Zelo dobro je, da si se odločila poiskati pomoč. Mislim, da je to prvi korak do tega, da ti uspe. :) Verjamem pa, da si je zelo neprijetno, ker si imela podobne pomisleke že vsaj v prejšnjem šolskem letu, nisi pa dosegla želenega rezultata. Si morda razmišljala o razlogu za takšen razplet? Kaj si že naredila v preteklosti, a se ni obrestovalo? Si razmišljala o tem, da so lahko takšne izkušnje prav tako v veliko pomoč? Včasih z določenimi dejanji res ne dosežemo cilja, kljub temu pa lahko na podlagi manj uspešnih poskusov oblikujemo zelo pomembne ugotovitve, ki nam služijo na drugih področjih. Npr. v kolikor boš ugotovila, kaj ti v prejšnjih razredih ni ugajalo, boš imela zelo dobro izhodišče za to, česa ne velja ponoviti v prihodnje.
Si morda naredila kakšen dnevni/tedenski/mesečni plan? Kako si si organizirala prostor? Si odstranila vse morebitne moteče dejavnike? Kako si pristopila k učenju? Svetujem ti, da si poskusiš odgovoriti na zastavljena vprašanja. Poleg tega si preberi tudi prispevke (Šola, učenje in prosti čas | #to sem jaz ), ki se nanašajo na tvoje težave. Znotraj tega boš namreč našla zelo koristne konkretne nasvete, ki ti bodo zagotovo v veliko pomoč.
Verjamem, da je dodatna ovira zate tudi motivacija. Povsem normalno je, da sta interes in motivacija za šolske in druge obveznosti skozi različna časovna obdobja različna. Včasih smo bolj in drugič manj motivirani za opravljanje obveznosti. Kljub temu pa se lahko "spodbudimo" in ob manjšem interesu postorimo, kar je potrebno postoriti. Mislim, da lahko na sledeči povezavi ( Postavljanje prioritet in kako reči 'ne' nepomembnim rečem | #to sem jaz) odkriješ, kako si postaviti prioritete in se zastavljenega tudi držati. Morda boš našla način, kako združiti tako bolj kot tudi manj prijetne stvari. :) Mislim, da je dobra priprava ključ do uspeha. Le-ta vodi do sprotnega učenja, ki pomeni memoriranje, obnavljanja in pripravo na naslednji šolski dan oz. na naslednje šolske obveznosti. S takšnim pristopom ti zagotovo lahko uspe.
Morda bi ti koristila tudi kakšna vaja za krepitev samozaupanja. Več o tovrstni tematiki si lahko prebereš tukaj: Samopodoba, čustva in psihične stiske | #to sem jaz.
Ne pozabi, da še ni prepozno. Jaz verjamem, da ti lahko uspe. Le pogumno in vestno v novo šolsko leto. Če imaš še kakšno vprašanje, ti nanj z veseljem odgovorim.
Srečno!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike