Pozdravljeni!
V šoli mi gre slabo in me zanima kako naj uskladim šolo in šport. Šola mi gre, samo pri fiziki in matematiki imam negativno oceno.
2x na teden treniram eno uro in pol in me to dodatno obremenjuje ker potem nimam časa za učenje in delanje domačih nalog.
Na trening in v šolo se vozim z avtobusom.
Popoldne sem utrujena. Prosim za čimprejšnji odgovor ker me res zanima kako naj uskladim šolo in treninge.
Hvala.
Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Če te prav razumem te skrbi, ker ti gre v šoli pri določenih predmetih slabo, vendar, zaradi dodatnih aktivnosti, sama ne najdeš primernega časa za učenje.
Pri usklajevanju časa in drugih prostočasnih dejavnosti se mi zdi najbolj pomembno ustvarjanje primerne rutine, ki bo ustrezala tvojemu vsakdanu. Šolska rutina nam daje občutek varnosti in predvidljivosti v življenju, saj vemo, kaj lahko skozi dan pričakujemo. Poleg tega nam vliva občutek organiziranosti ter samostojnosti in odgovornosti. Preko rutine lahko samega sebe oblikujemo v odgovorno osebo. Dobro organizirane in zdrave dnevne rutine pripomorejo, da več časa namenimo učenju, poleg tega pa nam omogočijo več časa za družino, prijatelje in tudi opravljanje prostočasnih aktivnosti. Za več informacij o zdravih rutinah, povezanih s šolo, lahko obiščeš še našo spletno stran, na linku.
Pomembno je, da si za učenje ustvariš načrt, saj se brez tega, to lahko zavleče skozi cel dan. Če ti, brez načrta, primanjkuje tudi časa in energije (v tvojem primeru zaradi treningov), se ti lahko naloge nakopičijo in dobimo občutek, da je dela vse več in več. Da boš našla čas za učenje, se mi zdi najpomembneje, da si strukturiraš vsak delovni dan. Najbolje je, če si narediš načrt dela (opredeliš, kaj boš vsak dan naredila). Načrt lahko napišeš v obliki preglednice ali urnika in vanj zapišeš vse, kar boš v tistem dnevu počela (čas vstajanja, zajtrk, trajanje pouka, prosti čas, čas namenjen domačin nalogam in učenju, čas za dodatne obveznosti in tako naprej). Pri takšnem urniku je pomembno, da pri njem vztrajaš in sproti ocenjuješ ali si imela dovolj časa za posamezne obveznosti. Če ugotoviš, da temu ni tako, si lahko urnik tudi preoblikuješ tako, da ti bo najbolje ustrezal. Pripraviš si lahko tedenski, mesečni in kasneje tudi letni urnik oziroma načrt dela. Ne glede na vrsto urnika je pomembno, da je tvoj urnik prilagodljiv, saj mu boš tako lažje sledila. Za podrobnejše informacije o vrsti urnika, lahko obiščeš našo spletno stran, na linku.
Vsem se je že kdaj zgodilo, da nismo uspeli česa pravočasno narediti ali se nam ni uspelo pravočasno naučiti vsebine pred testom. Da to preprečiš, je zelo dobro, da si v urniku postaviš tudi prioritete. Tako lahko glavne obveznosti zaključiš v čim krajšem času in s čim več uspeha. Da postaviš prioritete, pa si moraš najprej določiti svoje cilje. Pomembno je, da so ti konkretni, uresničljivi, časovno opredeljeni in določeni s tvoje strani. Ko boš določila cilje, bodo jasne tudi tvoje prioritete in obveznosti boš lahko primerno razporedila tako, da boš imela ob tem tudi prosti čas za treninge. Na naši spletni strani lahko spoznaš Eisenhowerjevo matriko, ki je še ena izmed tehnik za učinkovito upravljanje s časom.
Omenila si, da ti trenutno težave povzročata matematika in fizika. Morda ti bo usvajanje vsebine teh dveh predmetov šlo lažje, ob učinkovitejšem upravljanju s časom, ki sem ti ga predstavila zgoraj. Če se ti zdi, da ti tudi to ne bo pomagalo, se lahko brez težav obrneš na učitelja matematike in fizike, da ti snov še enkrat razložita. Za pomoč lahko prosiš tudi starše, s katerimi lahko razmislite o pomoči s strani inštruktorja matematike in fizike. Če je možnost, lahko za kakšen mesec postaviš treninge v ozadje in prioritiziraš učenje matematike in fizike. Ko se ti bo zdelo, da snov razumeš in si jo kvalitetno usvojila, lahko ponovno oblikuješ svoj urnik, cilje in prioritete tako, da si organiziraš čas, ki ti bo dopuščal tudi obiskovanje treningov, brez, da bi trpelo tvoje učenje.
Možnosti za izboljšanje ocen in znanja imaš še dovolj in te so ti dostopne. Upam, da ti bodo nasveti pomagali pri novi organizaciji časa in da boš uspela uskladiti tako učenje kot prostočasne aktivnosti. Če imaš še kakšno vprašanje pa se lahko vedno ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja