Pozdravljeni!
Zdaj imamo v šoli zelo naporno imamo zelo veliko ocenjevanj, spraševanj in predstavitev zdaj se bo malo umirilo. Zanima me kakšne metode učenja obstajajo, da bi se lažje učila in predelala snov in si lažje zapomnila.
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Danaja!
Pišeš, da je tvoja težava ta, da imate v šoli veliko obveznosti, za katere ste tudi ocenjeni. V kolikor te prav razumem, si želiš, da bi se v situacijah, v katerih se počutiš bolj obremenjeno, lažje učila, predelovala snov in hitreje pomnila podatke. Želiš si, da bi bilo tvoje delo bolj efektivno.
Zelo dobro je, da si se odločila poiskati pomoč, v kolikor si v bodoče želiš napredka. Seveda je tehnik učenja zelo veliko, iz tvojega pisanja pa ne morem sklepati, ali si kakšno že preizkusila. Ne glede na to boš potrebovala nekaj časa, da boš našla pravo, tebi najbolj ustrezno.
Ljudje se namreč razlikujemo glede na tri učne tipe.
Ljudje za katere je značilen vizualni učni tip, snov najbolje razumejo preko slikovnega gradiva, grafov, tabel, slik, branjem ipd. Običajno si vizualizirajo učno snov, pri učenju uporabljajo barve in rišejo sličice.
Posamezniki, za katere je značilen aditivni oz. slušni tip se učijo predvsem s poslušanjem, pri čemer si snov zapomnijo predvsem glede na to, kako se kaj sliši oz. zveni. Običajno njihovo učenje poteka s pomočjo glasnega branja in ponavljanja.
Tretja možnost pa je kinestetični oz. gibalni učni tip. Posamezniki se najbolje učijo preko dotikanja in občutenja različnih stvari, preko gibanja in risanja. Fizična aktivnost predstavlja njihov najbolj učinkovit način učenja, a med učenjem kljub temu potrebujejo pogoste premore. Med učenjem so težko povsem pri miru, tako da pogosto radi pišejo, uporabljajo kretnje in roke pri pojasnjevanju posameznih pojmov. Najhitreje si zapomnijo tisto, kar izkusijo, naredijo, težave pa imajo s pomnjenjem tega, kar vidijo ali slišijo.
Svetujem ti, da si beležiš, kako se učiš in kakšne tehnike imajo zate največ pozitivnih posledic. Na ta način se boš v prihodnje lažje odločila za najbolj učinkovito tehniko učenja zate. Pomagaš si lahko z nasveti, ki so zapisani na spletni strani To sem jaz. Poleg boš našla še veliko različnih nasvetov, ki se nanašajo na učenje, pripravo izpiskov, organizacijo časa za učenje in opravljanje drugih šolskih obveznosti. V primeru, da si želiš še odziva drugih, prosi tudi svoje prijatelje/prijateljice, starše/skrbnike, učitelje/učiteljice ali prijatelje, ki ti bodo zagotovo lahko kako pomagali.
Ne glede na zapisano, pa brez samozaupanja in pozitivne naravnanosti proces ne bo stekel tako gladko, kot bi lahko sicer. Zelo pomembno je, da si zaupaš, verjameš v svoje sposobnosti in s pozitivnim pogledom na prihajajoče obveznosti opravljaš eno za drugo. Več o omenjenih temah si lahko prebereš na sledeči povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/ .
Ob gori obveznosti pa skušaj vedno ohraniti nekaj časa za tvoje prostočasne dejavnosti. Nenehno učenje brez konkretnega odmora in sprostitve namreč ni produktivno. Tudi premori in zabavne reči so ključnega pomena, da ti lahko uspe.
Svetujem ti, da si pred naslednjim valom obveznosti oblikuješ svojo razpredelnico željenih ciljev. Morda ti bodo izpisani cilji v pomoč pri motivaciji, hkrati pa ti bodo, ko jih boš obkljukala, zagotovo v pomoč pri razvoju pozitivne samopodobe in samozaupanja.
Verjamem, da ti bo, v kolikor boš preizkusila različne tehnike, še pred naslednjim valom obveznosti uspelo najti pravo zate. Do takrat pa ti želim veliko sreče in močne volje ob različnih preizkušnjah.
Če imaš še kakšno vprašanje, pa ti nanj z veseljem odgovorim.
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike