hej, sm punca stara 15 let. mam ful problemou res ampak vedn bol se poglobim u te probleme vedn bol opazim da sm dejansko js tist problem. skos se kregam z mamo z bratom v soli mi sploh ni vec za bit ne morem vec tega stresa pa se jahanje treniram in se mi zdi da ne napredujem vec res ostala sm na istem mestu in se najslabs konja mi bojo prodali. novga mi nebojo kupli. res js nevem ka naj z vsemi problemi jocem se vsak dan nezmorm vec... z mamo se kregama vsak dan in to mi res ni vsec ampak sm spet js problem. nc kar nardim ni dovol dobr. vedno je brat bolsi ceprav je mlajsi njemu vedno vec dovolijo kot men. mama me ful omejuje kar se tice telefona in druzenja in tega da hodim vec z rpijatlcami. pocutim se koda me ma na ful kratki vrvici. poleg tega sovrazim svojo postavo predolge noge mam presuha sm od riti nimam nc prau bol grozno ne more bit.res nemorm vec vlkrat se vprasam kk lazje bi blo dejansko ce se nebi sploh rodila in bi meli usi majn problemov.
vem da nisem zastavla nobenga dobrega vprasanja, prosim vas samo za kaksen nasvet al pa karkol kar bi mi loh pomagal
hvala, luna
• Uredništvo
Uredništvo

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
iz prebranega sklepam, da si trenutno v enem takem težjem obdobju, v katerem se prepleta precej pritiskov tako s strani okolice, kot s tvoje strani. Kot vidim, sama trenutno opažaš težave na različnih področjih (šola, jahanje, odnosi z družino…). Tvojim letom primerno so te zadeve lahko nekaj običajnega, saj si začenjaš graditi svoj lasten jaz, zaradi česar je normalno, da prideš v spor s starši in drugimi. Prav tako si v obdobju rasti in močnega čustvenega doživljanja in se zato lahko hitreje razburiš ali pa se ti ne zdi prav, kaj se s teboj dogaja.
Kot si tudi sama omenila, nisi navedla nobenega specifičnega vprašanja, s čimer ni nič narobe, služi pa lahko kot informacija, da morda tudi sama ne veš, kje se problemov lotiti. Naj te povabim k razmisleku o področjih, ki si jih navedla.
Začela bom z odnosom z mamo. V obdobju, v katerem si, nam je velikokrat pomembnejše druženje s svojimi prijatelji kot pa s starši. Ker pa starše za svoje otroke seveda še vedno skrbi, jih želijo na različne načine zaščiti. Na primer z omejitvijo odhodov ven ali uporabe telefonov in podobno. Glede tega je najbolje slediti neki uravnoteženosti. Pravila vseeno obstajajajo in se morajo upoštevati, da spoznamo kaj je prav in kaj ne ter da ne odtavamo predaleč. Prav tako pa je pomembno, da so ta pravila smiselna in ustrezno določena. Zato predlagam, da se z mamo glede teh omejitev iskreno pogovorita, si izmenjata skrbi in pomisleke ter poskušata priti do skupnega dogovora (kompromis). V povezavi s tem si lahko tukaj prebereš kratek prispevek: https://www.tosemjaz.net/razisci/moje-telo-in-zdravje/dosti-imam-starsev/).
Obenem si omenila, da veliko jočeš. Marsikdo pozna občutek, ko bi se najraje stisnil pod odejo in se zjokal. S tem ni prav tako nič narobe, dokler nas ne začne omejevati. Takrat je dobro, da se glede stiske s kom, ki nam je blizu, pogovorimo. Že to nam lahko pomaga, da se nekoliko odvali kamen od srca. Na to temo ti lahko prav pridejo nasveti tukaj: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/ne-izogibam-se-problemom-poskusam-jih-resevati/ .
Prav tako si zapisala, da ti ni všeč tvoja postava. Kot prvo, postava ni edino, kar imamo, v sebi nosimo še mnogo več. To da imamo nekoga radi, da opravljamo zanimive poklice, športamo… In že to, da sprejmemo svoje telo, takšno kot je, je priložnost, da ta hvaležnost sije navzven. Ob tem te tudi povabim, da se osredotočiš na stvari (ljudi, predmete, trenutke…), za katere si hvaležna. Morda ti lahko pomaga pisanje dnevnika hvaležnosti (https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/dnevnik-hvaleznosti/ ).
Upam, da ti bo kakšen izmed predlogov prišel prav :) .
Želim ti vse dobro na tvoji poti,
Tinkara Primec, dipl. psihologinja (UN)
Uredništvo