Zivjo
Dostkrat se zgodi ko sem zlo jezna da začutm neki v mednožju. Sj bi rekla da paše sam sm v trenutku tok jezna da sta nekak izenacena jeza in uzitek. Ko se umirim obcutk mine, ampak predvidevam da to ni normalna reakcija telesa na jezo.
Js si to razlagam tko da mi telo s tsm obcutkom proba sporocit kako se sprostit. Sam z tem odgovorom nism cis zadovoljna, saj zelim neko biološko razlago. Ali je mozno, da mi tko telo zeli sproocit da mi primanjkuje samozadovoljevanja? Nebi rekla da se izogibam samozadovoljevanju, ni pa tkl da to pocnem vsak dan. Ponavadi par dni zapored ko ovuliram pa mogoc tu pa tam ene dva krat se skoz mesec.
Poleg jeze sem enkrat v trgovini zacutila velik strah oz nervozo. Dolg casa sm ze bla v trgovini jn mami me je klicala vsa besna in me sprasvala kjr sem. Tok me je blo strah, da sm spet zacutila ta obcutk v mednozju, takrat se najbolj intenzivno kakor sm ga kdarkol. Tok intenzivno je blo da sm dobesedno mislila da mi bo tam v trgovini prislo (ni mi).
Za jezo sm si ze nekak lah razlozila, ampak za ta incident pa nimam razlage.
Spolne odnose sm ze imela (prostovoljno, ni bila slaba izkusnja) in nisem bila spolno zlorabljena.
Prosim za kakrsno koli razlago in/ali clanek oz raziskavo o tem.
lo
lov
zenska men se isto dogaja tkoda predvidevam da nisma edine pa je normaln in men gre tooook na ziuce in pac sploh nevem ka naj nardim da se neha to kr mi gre res ful na ziuce
le
lexi
men se isto to dogaja innimam pojma zakaj
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljene!
Hvala za zanimivo vprašanje, v katerem se vas je očitno našlo več. Upam, da vam bom z odgovorom lahko malce osvetlila, kaj se v telesu dogaja ob doživljanju močnih čustev in kako so ta povezana s telesnim, tudi spolnim vzburjenjem.
"Tk" je zapisala, da ob doživljanju intenzivne jeze ali strahu večkrat doživi prijeten občutek v mednožju, ki mine, ko se čustva umirijo. Za ta na prvi pogled nerazumljiv pojav obstaja precej enostavna znanstvena razlaga, ki jo ponuja več raziskav. Dejstvo je, da močna čustva - zlasti tista, ki povečajo fiziološko vzburjenje, kot sta jeza in strah - lahko spodbudijo spolno vzburjenje. Gre za tako imenovani »prenos vzburjenja« – proces, pri katerem ena vrsta vzburjenja (v tem primeru čustveno vzburjenje) okrepi drugo (spolno vzburjenje). In obratno, spolno vzburjenje lahko prispeva k intenzivnejšemu doživljanju čustev. V eni izmed raziskav je približno 60 % moških udeležencev doživelo večjo spolno vzburjenost v intenzivnem čustvenem stanju v primerjavi z nevtralnim stanjem, najmočnejši učinek na spolno vzburjenje pa je imelo doživljanje agresivnih občutkov. To kaže, da čustva, ki povečujejo vzburjenost simpatičnega živčnega sistema (npr. strah in jeza oz. agresija), dejansko povečajo spolno vzburjenost.
V ozadju tako čustvenega kot telesnega (tudi spolnega) vzburjenja je aktivacija simpatičnega živčnega sistema. Njegova naloga je, da telo pripravi na aktivnost, odziv na zaznano grožnjo v okolju. Ko neko situacijo (npr. klic jezne mame) ocenimo kot ogrožajočo, se torej aktivira simpatični živčni sistem, ki sproži odziv na več nivojih - telesnem, čustvenem in vedenjskem. Čustveni odziv na takšno grožnjo je največkrat prav jeza ali strah, v bolj ekstremnih primerih tudi panika. Ta čustva nas torej aktivirajo, da se lahko ustrezno zaščitimo pred grožnjo. Rečemo, da izzovejo odziv boj ali beg. Na ravni telesnega odziva se to izrazi kot povišan srčni utrip, pospešeno dihanje, občutek vročine, potenje ipd., lahko pa tudi kot mravljinčenje ali doživljanje nenavadnih občutkov v različnih delih telesa. S tem bi lahko pojasnili tudi opisane občutke v spolovilu.
Občutki, ki jih opisujete, torej niso tako zelo nenavadni in nepričakovani. Res pa je, da povezava med močnimi čustvi in spolnim vzburjenjem ni univerzalna, torej se ne kaže enako pri vseh ljudeh. Posamezniki_ce, ki imajo bolj vzburljiv čustveni sistem, bodo v splošnem bolj intenzivno reagirali_e na dražljaje iz okolja oz. bodo ob njih doživeli_e bolj intenzivna čustva in telesno/spolno vzburjenje. To je odvisno predvsem od genetskih dejavnikov in od življenjskega obdobja posameznika_ce. V mladostništvu veliko stvari doživljamo bolj intenzivno, kasneje pa se to precej umiri. Se pa čustvene in telesne odzive lahko kadarkoli naučimo bolj uspešno uravnavati, da nas v stresnih situacijah ne bodo povsem preplavili. Nekaj koristnih nasvetov za uravnavanje čustev lahko najdete v spodnjih člankih:
Kako ti lahko pomaga poimenovanje čustev
Analiza misli ali izzovi svoje anksiozne misli
Kadar je (čustveno, telesno) doživljanje zelo intenzivno in neprijetno, so vam lahko v pomoč različne tehnike sproščanja, s katerimi se lahko seznanite v rubriki Zvočna gradiva za samopomoč.
Lepo vas pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije