sem športnik na mladniski ravni, tekmujem pa na samem vrhu svoje starostne kategorije. Letos poleti sem tudi predstavljal Slovenijo na evropskem prvenstvu do 18 let in tam sem se zelo približal državnemu rekordu. Za to sem pa prehodil težko pot, ker se mi je novembra prejšnjega leta pripetila poškodba, po kateri sem se skoraj celo sezono boril za dobro formo. Dobra 2 tedna po Evropskem prvenstvu in točno en teden pred mojo naslednjo veliko tekmo se mi je poškodba ponovila in tisto tekmo sem moral izpustiti. Na žalost je bila drugič poškodba hujša in zaradi svoje rasti že od julija ne smem trenirati. V januarju me čaka še en pregled in potem operacija. Rehabilitacija bo trajala 6-8 mesecev, kar pomeni da bom moral izpustiti celo naslednjo sezono, s čimer sem se težko sprijaznil.
Septembra, slaba 2 meseca po 2. poškodbi sem izvedel še, da se moja starša ločujeta. Njuna ločitev res ni travmatična, praktično nič se ne kregata, oče želi še vedno imeti stike z mano in sestro. Kar se tega tiče sta bila res poštena do naju s sestro in sta to naredila na najlepši možen način, ampak odsotnost mojega očeta je sprememba, na katero se bo težko navaditi.
No da preidem do samega problema, od oktobra ne vidim več smisla v stvareh, ki so me prej zanimale. Fizika, o kateri sem pred vsem skupaj z veseljem prebiral v prostem času, se mi zdaj zdi dolgočasna. Prav tako ne najdem več nobene motivacije za učenje, za zadnjih nekaj testov sploh nisem mogel odpreti zvezka in posledično so moje ocene padle. S prijatelji pa se oz. sem se z veseljem družil. zdaj pa vedno bolj opažam da sem jaz do njih vedno bolj agresiven in da nimam več potrpljenja. zadnje čase pa se tudi vedno bolj odmikam od njih, nevem zakaj ampka včasih si zaželim samote.
Ne vem pa, ali bi se samega sebe ocenil kot depresivnega. Ko se družim s prijatelji se velikokrat z njimi smejim in velikokrat sem jaz tista oseba, ki spravi vse v smeh. Poleg tega pa se mi v zadnjih časih velikokrat pojavlja nek strah, kar brez razloga. npr. danes sem bil cel dan nervozen, pa čeprav sem vedel da ne pišemo nobenega testa, ne morem biti nič ustno ocenjen.. res brez razloga me je bilo strah cel dan in to ni bilo prvič. res se nočem več tako počutiti in nočem da poleg tega trpijo še moje ocene. Kaj naj naredim?
Ne
Nekdo
Hej,
Očitno je za tabo težko obdobje. Tvoji športni uspehi so ti prej prinašali veliko zadovoljstvo, zdaj pa ne moreš več trenirati. Ločiteb staršev ni lahka ne gledena to kako "ne travmatična" je.
Povedal si da si brez volje in razdražljiv. Meni je pomagalo da sem si izbrala nov hobij. V dnevu sem izbrala pol ure in se prisilila, da sem to počela. Enako za učenje, naredla sem si urnik kjer sem vsak dan 1 uro namenila učenju tudi če nisem bila najbolj produktivna. Rutina in reden urnik lahko veliko pomagata pri tem da te življenje ne "povozi". Zdaj mogoče nisi srečen in mogoče se nekaj časa ne boš ampak mogoče se boš čez čas počutil boljše.
Glede tvoje nervoze. Probaj ugotoviti kaj jo povzroča. Čeprav se zdi da je tam brez razloga. Včasih so to sošolci ali učitelji, starši ali pa vsakodnevne dejavnosti kot so gneča na avtobusu. Predlagam ti da vsakoč ko postaneš nervozen globoko vdihneš, če lahko zapri oči ali pa pojdi na samo. Na YouTubu si lahko pogledaš tehnike sproščanja, ki velikokrat pomagajo.
Upam, da sem vsaj malo pomagala. Vedi, da lahko vedno prosiš za pomoč starša ali učitelja v šoli. Verjamem da ti bodo z veseljem pomagali. Govori o svojih čustivih in doživljanjih in verjemi, da boš razumljen
Lepo bodi, Nekdo
sr
srečko
Živijo, Nekdo.
Hvala za tvoj odgovor. Res mi veliko pomeni, da sem dobil odgovr in res hvala za tvoje nasvete. Poskusil si bom najti nov hobij, sploh zdaj med počitnicami, ko imam čas za kaj novega. Prav tako si bom dneve poskusil urediti z urniki. To mi bo v prihodnosti res olajšalo učenje, upam samo, da se ga bom lahko držal.
Na nervozo bom pa malo bolj pazljiv, poskusil pa bom najti njen vzrok.
res še enkrat hvala za tvoj nasvet.
Lep pozdrav, srečko
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Dragi Srečko,
zahvaljujem se ti za izkazano zaupanje. Medtem ko si čakal na odgovor, se ti je oglasila vrstnica in ti podala nasvete, ki jih velja upoštevati.
Veseli me, da imaš okrog sebe prijatelje, s katerimi se lahko smeješ pa tudi z njimi samo si, se z njimi ne pretvarjaš, da je vse ok.
Iz tvojega zapisa je razvidno, da si perspektiven športnik. Poškodbe, sploh zadnja, ti onemogoča trening, posledično doseganje visokega nivoja fizične pripravljenosti in rezultatov, ki jih pričakuješ od sebe. Razumem, da športno udejstvovanje predstavlja pomemben del tvojega življenja in je najbrž povezan s cilji, ki si jih postavljaš. Poleg tega, da je prišlo do te izgube, se je zgodila še ena, ločitev tvojih staršev. To si, kot si zapisal vsaj navzven dobro sprejel. Zapisal si, da sta mama in oče poskušala to izpeljati na način, ki bi bil za vaju s sestro čim manj stresen, obremenjujoč.
Oba zelo pomembna dogodka, ki sta, če bi ju postavila na lestvico stresnosti, zelo visoko. Kot takšna vplivata na zavedni in nezavedni ravni na tvoje delovanje, zaposlujeta tvoje misli, doživljanje in na dogajanje v telesu. Bi to lahko držalo? Razmisli - kakšne misli ti gredo skozi glavo, kakšna čustva so prisotna (morda žalost, jeza, razočaranje, nemoč) in kako se vse to odraža v tvojem vedenju (odmik, agresivno vedenje, razdražljivost). Vse to kar si zapisal sodi v proces žalovanja.
Tvoja vrstnica ti je zelo dobro svetovala, da pomaga rutina, ki ti daje varnost in gotovost v situaciji, ki je zate obremenjujoča. Govoriva o šolski rutini - o pomeni rednega obiskovanja šole, organizaciji (urniku) učenja in dela za šolo doma, pomoči pri učenju, sprotnemu urejanju zapiskov, pripravi na ocenjevanja znanja itd. To pomaga. Poleg tega pa je pomembno druženje s prijatelji, higiena spanja, uporaba tehnik sproščanja (te dobiš tudi na portalu to sem jaz v zvočni obliki) in zdravo prehranjevanje. Pomaga seveda, kot ti je svetovala tudi vrstnica, kakšen hobi. Mogoče kaj še vedno povezano z gibanjem, a v mejah kar zmoreš. Mogoče tudi kakšno sodelovanje z mlajšimi sekcijami. Razmisli.
Tudi o ločitvi je pomembno spregovoriti. Tudi o tem, kako ti manjka oče, ki se je najbrž preselil. Pogovor z obema, z vsakim posebej. Zakaj? Da si poveste kako se počutite, kako doživljate ta razhod, kako se soočate z izgubo vašega družinskega doma (ne v fizični obliki).
Predlagam, da se o težavah, ki jih tu naslavljava pogovoriš s šolsko svetovalno delavko, v kolikor pa je mogoče tudi s psihologom na Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Ker pa so pred nami počitnice in prazniki, ki so prav tako lahko obremenjujoči in naporni (prvič z novo postavljenimi odnosi, ob tvoji poškodbi) ti predlagam, da si prebereš prispevke na to sem jaz pod rubriko https://www.tosemjaz.net/razisci/druzina-prijatelji-in-vrstniki/moja-starsa-se-locujeta/, https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=21, https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=27.
Ostajava pa v stikih in verjamem, da se bova še pogovarjala.
Želim ti mirne in prijazne praznike. Objem in vse dobro,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja