Pozdrav, počitnice se počasi približujejo koncu in potrebovala bi nekaj nasvetov za prihajajoče šolsko leto. Grem v drugi letnik gimnazije in v prvem letniku sem komaj shajala saj nisem vedela kako naj si organiziram čas za učenje. Poskušala sem z rutinami vendar se ni nobena dolgo obdržala. Veliko sem tudi odlaševala saj mi je velikokrat za učenje pred ocenjevanjem ostalo le še 2-3 dni in nisem se mogla več zbrati ko sem se učila saj me je začelo skrbeti kako se bom toliko snovi naučila v tako kratkem času. Pod pritiskom sploh ne morem funkcionirati zato sem se odločila da se bom letos začela sproti učiti vendar nikoli nisem prav dobro razumela kaj sprotno učenje sploh je in bi potrebovala nasvet kako se sprotno učiti tako da bo tudi učinkovito.
Hvala za vašo pomoč!
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Pišeš, da potrebuješ nasvete za novo šolsko leto, vezane predvsem na organizacijo dela in učenje. Skrbi te, ker si prišla do sklepa, da sta te slaba organizacija in odlašanje privedla do nezbranosti, pritiska ter ostalih neprijetnih posledic. Z namenom, da se tovrstne izkušnje ne bi ponovile, si se odločila poiskati pomoč.
Za začetek velja izpostaviti, da si prišla do dobrih ugotovitev. Res je, da so organizacija, vztrajnost, doslednost, sprotno učenje ipd. ključ do uspeha. Pomembno je, da si dobro strukturiraš dan. To narediš tako, da si pripraviš načrt dela za vsak prihajajoči dan. Le-temu natančno slediš tudi takrat, ko nimaš želene motivacije. Če ne gre drugače, se lahko motiviraš tudi s kakšno nagrado ;). Več o organizaciji si lahko prebereš na sledeči povezavi:https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/organizirajmo-si-cas-za-ucenje/.
V sklopu dobre organizacije je tudi postavljanje prioritet in sprejemanje odločitev. Vsakomur se je že zgodilo, da so ga dejavniki iz okolice premamili. Povsem normalno je, da se takšne situacije dogajajo tudi tebi. V kolikor želiš spremeniti tvoje navade, ti svetujem, da se usmeriš v glavni cilj, tj. sprotno učenje in dobra priprava. Na podlagi tega skušaj tvoje dejavnosti in dejanja oblikovati tako, da boš z njimi čim bližje zastavljenemu cilju. Npr. tvoja odločitev bo, ali boš po šoli dve uri namenila opravljanju šolskih obveznosti in ponavljanju ali čemu drugemu. Pomembno bo, da boš razmišljala o prioritetnem cilju in skladno s tem tudi ravnala. Več o postavljanju ciljev in prioritet si lahko prebereš tukaj: https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/postavljanje-prioritet-in-kako-reci-ne-nepomembnim-recem/
Verjamem, da bo že bolje organiziran dan dobro vplival na tvojo koncentracijo pri učenju. Seveda pa to ni vse. Pomembno bo, da si boš dobro pripravila tudi delovni prostor. Poskrbi za dovolj prostora, svetlobe, tekočine, tišino oz. umirjeno glasbo, odstrani moteče dejavnike (mobilni telefon) ipd. Morda dobiš še kakšno idejo na sledeči povezavi:https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/pripravimo-si-delovni-prostor/
Sprotno učenje vsak definira nekoliko drugače, tako da čisto razumem tvojo zmedo. Sama bi ga opredelila kot dobro organizirano pripravo na prihajajoče šolske obveznosti in dnevno ponavljanje snovi. Kakšen sistem bo odgovarjal tebi, boš morala ugotoviti sama. Upam pa, da ti bodo zgornji nasvet v pomoč.
Vso srečo v novem šolskem letu ti želim. Verjamem, da ti bo uspelo!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike