Pozdravljeni
Imam en problem lani sem imela matematiki zaključeno 5 letos sem jo pa mela 4. Ugotovila sem da imam zelo slabo koncentracijo in nevem kako naj se skoncentriram na določene zapiske,zanima me ali imate mogoče kakšen predlog/nasvet za boljše učenje ali koncentracijo,
Lp Alja
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Pišeš, da imaš težave s koncentracijo. To si ugotovila na podlagi zaključne ocene pri matematiki. Res je, da je lahko nižja ocena pri matematiki posledica težav s koncentracijo, a je pojem povezan z zelo različnimi dejavniki. S tem, da si se odločila poiskati pomoč, si storila prvi korak. Velja upoštevati, da na učenje vplivajo tudi: kakovosten spanec,  plan oz. načrt dela, tehnike učenja, učni prostor idr.
Si kdaj razmišljala o tem, koliko časa nameniš spanju? Mladostniki tvoje starosti naj bi spali vsaj 9 ur na dan. Spanec je namreč zelo pomemben dejavnik pri učenju in pomnjenju, saj pomaga pri utrjevanju novih podatkov.
Kakšen je tvoj plan dela oz. učenja? Si pred učenjem izdelaš natančen plan in mu tudi slediš ali se učiš bolj spontano in nenačrtovano? Običajno se lažje osredotočimo na posamezne dele obveznosti, v kolikor si vnaprej določimo časovni okvir. Seveda pa moramo zastavljenemu načrtu tudi slediti.
Da se načrta lahko držimo, si moramo prej oblikovati cilje. Cilji morajo biti jasni in uresničljivi. Eden izmed ciljev je lahko npr. “Vsak dan bom vsaj 45’ namenila učenju matematike”. Svoje cilje in delo si skrbno beleži ter preverjaj načrt dela. Hkrati boš vedela, česa si želiš, kaj vse v želje vlagaš in kaj te je privedlo do izpolnjenih želja. Svetujem ti, da se učiš v svetlem, mirnem in prijetnem prostoru. To je lahko tvoja soba, knjižnica ali katerikoli drug kraj, kjer ne bo motečih dejavnikov. Morda ti bo koristilo če boš odstranila mobilni telefon in ga uporabila le med predvidenimi odmori (npr. po 45 minutah ali po koncu učenja). Preizkusiš lahko tudi razne tehnike učenja. Meni ljuba je predvsem tehnika izpisovanja ključnih besed. Seveda pa boš sama najbolje vedela, kaj ti odgovarja. Predvidevam, da bo pri matematiki ključna predvsem vaja.
Na teh povezavah si lahko prebereš več o zapisanem:
https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/organizirajmo-si-cas-za-ucenje/
https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/naredimo-si-izpiske/
https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/samoocenjevanje-ali-kako-preverimo-ce-smo-se-snov-dobro-naucili/
https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas?url=%2Frazisci%2Fsola-ucenje-in-prosti-cas%2F&topic=7&start=9
V kolikor potrebuješ pomoč pri snovi za nasvet vprašaj učitelje ali učiteljice, sošolke ali sošolce, starše oz. osebe, ki jim zaupaš. Morda skupaj poiščete najboljšo rešitev zate.
Le vztrajno po začrtani poti. Prepričana sem, da ti lahko uspe.
Lepo bodi!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike