Nevem kako mi bo uspelo, zelo težko se zberem ko se učim in res mi ne gre dobro poskušam vse a mi ne uspe, če se še tako zelo trudim in učim dobim slabo oceno in res me skrbi da mi ne bo uspelo narediti razreda zaradi tega cele noči ne spim in imam misli o samomoru in skoraj vsako noč zaspim v solzah.. dobra stvar je da sem spoznala fanta skupaj sva že približno ene teden živi v Italijii in med temi počitnicami sva se spoznala imela sva se res lepo a zdaj se je začela šola in me res skrbi kako mi kako mi bo uspelo in nevem kaj naj storim
Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Nejci, pozdravljena!
Praviš, da si zaskrbljena predvsem glede šole. Težko se zbereš pri učenju, se trudiš, a dobiš tudi kakšno oceno s katero nisi zadovoljna in zdaj te skrbi, če boš izdelala razred. Že več noči ne spiš, si žalostna, pojavile pa so se tudi misli o samomoru. Hkrati pa si spoznala fanta s katerim si se imela lepo.
Vesela sem, da pišeš o tem, kaj doživljaš! Iz tvojega zapisa sem začutila strah in dvom pred tem kaj bo. Strah je zelo močno čustvo, ki je do neke mere lahko celo koristno – zato, da se lotimo učenja, da vztrajamo. Če pa je strahu preveč, nas lahko blokira – se težje zberemo, imamo občutek, da si nič ne zapomnimo, se zgubljamo v mislih, da nam ne bo uspelo.
Predlagam ti, da preizkusiš nekaj načinov lajšanja tesnobe in strahu, kot so različne dihalne vaje, vizualizacije in druge sprostitvene tehnike. Mogoče si kaj že preizkusila. Veliko vaj lahko najdeš tudi v priročniku “Kaj lahko naredim, da mi bo lažje?”.
Kako se učiti je vprašanje, ki si ga postavlja veliko učencev in nanj ni preprostega odgovora. Na učenje poleg čustev vpliva veliko stvari – kako si pripravimo prostor, kdaj se učimo, kako si organiziramo učenje, kako si lažje zapomnimo (branje, poslušanje, gibanje…), kako se soočimo s stresom pri učenju. Imaš mogoče koga, ki ti lahko pomaga pri učenju (prijatelji, starši, učitelji)? Kdo ti je sicer v oporo?
Omenila si samomorilne misli – je to nekaj, kar ti je znano, kar se je že večkrat pojavilo? Vabim te, da mi o tem poveš več.
Glede na to, kar opisuješ, ti predlagam, da se obrneš na šolsko svetovalno službo, ki te lahko podpre tako pri premagovanju strahu kot tudi pri učenju in odkrivanju vzrokov učnih težav.
Kar pogumno in sporoči, kako ti gre!
Anja Jularić, mag. psihologije