Dober dan
Moje vprašanje je, ali mores imeti partnerja ali si lahko single? Ker jaz ne želim glih biti v kakšni zvezi, ker mi to ne paše, pa ja okj vem, da sem še mlada, ampak ni mi do tega, nimam živcev da bi nekdo z mano živel ne vem ce je to smiselno ampak moj prostor je moj prostor, ker jaz rabim posteljo zase, mir, in to je to (seveda edini ki so dobrodošli z mano zivet so živali).To vprašanje je menda čudno ampak me dejansko zanima. Vnaprej, hvala za odgovor :)
Te
Teenager
Dobro jutro, pišem še enkrat ker sem pozabila nekaj dodat.
Pač ok želim imeti partnerko ampak ne vem če bi me dejansko katera sploh imela zares rada in bi dejansko želela biti z menoj. Ja morem sebe še bolj sprejeti ampak dejansko ne vem če je katera na svetu ki bi me dejansko imela lepo, rada,... in pač ja
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Teenager!
Sprašuješ, če moraš nujno biti v zvezi in izražaš skrbi, da te nobena potencialna partnerka ne bi imela v resnici rada. Predstavljam si, da ti je ob takih občutkih težko.
Če preidem kar k bistvu - partnerke za srečno in izpopolnjeno življenje ne potrebuješ. Tvoja sreča in zadovoljstvo nista odvisna od tega, ali si svoje življenje z nekom deliš ali ne. Sami bi ti načeloma morala lastna družba biti dovolj, če pa si svoje življenje pripravljena deliti z nekom drugim, tudi s tem ni prav nič narobe.
Trenutno živimo v svetu, kjer živeti samsko življenje ni več pretirano stigmatizirano. Seveda živeti samsko življenje nikakor ne pomeni, da si osamljena - svoje življenje pač izpopolnjuješ na drugačne načine - se družiš s prijatelji, družino, se posvečaš hobijem, karieri, si umisliš domačo žival (kot si sama omenjala). Kakorkoli se boš odločila - deliti življenje z nekom ali ne - je v celoti tvoja izbira. Spoštuj svoje meje.
Kar pa se tiče tvojega strahu, da te nobena potencialna partnerka ne bi imela rada… Želim, da veš, da si vredna ljubezni in naklonjenosti - tvoje lastne in te, ki ti jo nudijo drugi. Včasih traja nekoliko dlje časa, da najdemo nekoga, ki je “pravi” za nas in seveda biti z nekom zahteva tudi nekaj prilagajanja, vendar ni nemogoče. Ljudje smo si zelo različni - tudi če za trenutek pogledava “številke”, je statistično zelo verjetno, da si pri vseh osmih milijardah ljudi na našem planetu tudi ti idealna oseba za mnoge posameznice.
Spodbujam te, da najprej spoznaš sama sebe, svoje želje in potrebe in se nato odločiš, česa si želiš.
Na tej poti ti želim vse dobro, če pa imaš zame še kakšno vprašanje, sem tukaj zate.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
Te
Teenager
Dober dan, najlepša hvala za odgovor. Ja morem kar veliko na sebi delati ampak je težko, me pa zanima kako se lahko imam sama sebe rada in kako si poboljšati samopodobo saj z tem imam zelo velike težave ki jih želim popraviti in biti samozavestna. Tudi kaj sem ugotovila je, da enostavno ne vem kaj mi je všeč, in te zadeve (ne vem kdo sem v tem smislu) ker sem se tako fejst prilagajala drugim (people pleasing???) In zdaj ne vem kako naj z tem neham, mogoče mi lahko tudi tukaj svetujete?
Lep pozdrav :)
Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Razumem tvojo stisko. Spoznavanje sebe in grajenje svoje samopodobe je naporen proces, v veliko primerih tudi dolgotrajen. Pozdravljam tvojo odločnost, da želiš delati na sebi.
Odkrivanje sebe je velik in pomemben del odraščanja. Grajenje svoje identitete je ena izmed glavnih nalog najstništva in v tem obdobju si se trenutno znašla ti. Verjamem, da ti ni lahko, sploh ker omenjaš, da si se v preteklosti veliko prilagajala drugim.
Seveda je iskanje svojega bistva za vsakega posameznika lastna pot, ker si med seboj nismo enaki in potrebuje vsak svoj čas in prostor. Kljub temu pa obstajajo splošni napotki, ki na tej poti koristijo vsakemu. Lepo te vabim k branju prispevkov, ki smo jih pripravili z namenom, da si z njimi pomagaš pri izboljšanju lastne samopodobe, v desetih korakih. V teh prispevkih lahko najdeš spodbudne besede, poleg tega pa kopico uporabnih vodil, napotkov, vprašanj, s katerimi si lahko to pot olajšaš.
Pri tem, kako delovati bolj odločno, moraš najprej postaviti svoje meje, torej kaj je zate še sprejemljivo, kaj pa ne. Te meje pa moraš potem spoštovati, se jih držati. Zapomni si - drugim ni treba pojasnjevati, zakaj si rekla “ne”. “Ne” je lahko poved sama zase. Pri postavljanju teh meja in komuniciranju z drugimi, ti bo v pomoč tale prispevek, ki je del sklopa, ki ga omenjam zgoraj. To seveda nikakor ni lahka naloga in zahteva veliko vaje, včasih tudi neprijetnih občutkov, tako iz tvoje strani, kot iz strani drugih. Pri tem si lahko pomagaš z napotki iz tega prispevka.
Želim, da se zavedaš, da si edinstveno dekle in da imaš velik vpogled vase, ker si pripravljena delati na svoji samopodobi - to zahteva veliko poguma!
Sporoči mi, če ti lahko še kako svetujem. Z veseljem te bom spremljala na tvoji poti samoodkrivanja. :)
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)