Letos sem zadnji letnik prve stopnje na smeri z vsakoletno zelo visoko omejitvijo in trenutno imam objektivno visoko povprečje ocen (nad 9.5). Kljub temu se mi zdi, da se ne znam učit. Objektivno torej mi kao gre učenje, če sem na takšnem faksu s takšnim uspehom … ampak se vseeno počutim, kot da mi ne gre – da je moje učenje neučinkovito in da snovi ne obvladam tako, kot bi jo morala. Največkrat imam po odpisanem izpitu občutek, da sem samo imela srečo, da je profesor dal tak izpit/kolokvij kot ga je dal (kar se mi zdi, da je dostikrat zares res – ko dajo npr. kakšna stara vprašanja, do katerih imamo dostop in sem si že vnaprej pogledala/pripravila odgovore).
Zelo težko se spravim učit (pa niti ne vem, ali je to prokrastinacija ali sem samo dejansko tako izmučena), ampak ko se že učim/delam kakšne sprotne obveznosti med semestrom, mi misli kar naprej uhajajo drugam in kar nekaj razmišljam/sanjarim – niti nimam npr. problema da bi bila vmes na telefonu ali kaj, moj možgan kar sam odplava drugam … zaradi tega sem pol tut velikokrat frustrirana med učenjem, jezna sama nase in imam impulze po samopoškodovanju. Recimo že neko kratko sprotno obveznost, ki je sošolcem vzela 1 do max. 2 uri, sem delala cel popoldan, ker se nisem mogla zbrati.
Ne vem sploh kakšen tip učenja bi mi najbolj ustrezal. Pač do zdaj sem se vedno najbolje učila z izpisovanjem snovi. Ampak zdaj, ko je toliko snovi in npr. še niti nimam urejenih zapiskov (+ v letošnjem semestru sem dosti manjkala) je pa to zelo zamudno in mi tudi zaradi tega včasih zmanjka časa za predelat snov, ker je časovno potratno. Tako da si poskušam samo brat in razumet in potem ponovit. Ampak imam ves čas občutek prazne glave, misli mi bolj uhajajo kot če si pišem, in imam res občutek, da si s tem manj zapomnim.
Res se mi zdi, da nimam dobrih učnih navad, a se o tem težko pogovarjam z drugimi, ker ko me vprašajo kakšno imam povprečje, samo zaključijo, da sem perfekcionist in da pretiravam. Jaz sem pa zaradi tega res v stiski.
Letos je bilo toliko sprotnega dela, da sem že pred začetkom izpitnega obdobja čisto preveč izmučena. Zdi se mi, da sam rabim pavzo od življenja …
Sem kao na težkem faksu ampak kljub temu, da mi je težko in se mučim se mi hkrati zdi, da ni težek faks in da samo ne vlagam toliko truda (kot bi ga lahko) in da sem si sama kriva in da tudi nimam dejansko toliko znanja kot imam dober uspeh.
Po drugi strani se mi pa včasih zdi, da vlagam več truda in sem kljub neorganiziranosti še vedno veliko bolj organizirana oz. vsaj bolj vestna, kot nekateri izmed kolegov (ki se npr. začnejo učit res zadnji trenutek in jim še pomagam z zapiski/zadnji trenutek odgovarjam na njihova vprašanja) – pa so vseeno še bolj uspešni od mene.
Pač rada bi bla bolj organizirana, pa rada bi se bolje učila, pa ne zaradi samega povprečja, ampak zato, da tudi ne bi bla tako pod stresom, ko mi zmanjka časa. In da bi potem mela lahko res občutek, da znam in da se mi ni le posrečilo, ali pa tudi ponesrečilo zaradi pomanjkanja časa/slabe organizacije z moje strani. Zdi se mi, da se res ne znam zorganizirat in učit. ☹
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Pišeš o tem, da obiskuješ fakulteto z visoko omejitvijo, na kateri si zelo uspešna. Kljub temu te preganja občutek, da svoje delo ne opravljaš dovolj dobro in da zmoreš še več. Svoj uspeh pripisuješ sreči. Moti te, kadar ti tvoji vrstniki namignejo, da je tvoj pogled na življenje perfekcionističen.
Če te prav razumem, bi rada odkrila najbolj zanesljivo tehniko učenja in bolj zaupala vase v prihodnje. Želiš si, da bi se počutila manj obremenjeno in se učila z razumevanjem.
Začniva najprej s tehnikami učenja. Omenila si, da ti je do sedaj najbolj odgovarjalo izpisovanje, sedaj pa se ti zdi, da je preveč zamudno. Dejstvo je, da vsako učenje terja svoj čas. Pri tem so pomembne tudi posameznikove sposobnosti in navade, koliko časa potrebuje, da določeno snov tudi usvoji. Glede na to, da si že imela svojo najbolj efektivno tehniko, ti svetujem, da jo zaradi občutka varnosti ohraniš in jo uporabljaš tudi v prihodnje. Morda ti izpiski dajejo tudi občutek varnosti, saj imaš na listu pred sabo izpisano, kaj vse si že obravnavala. V kolikor pa misliš, da v takšnem tempu zagotovo ne boš mogla nadaljevati, pa ti predlagam, da tehniko nekoliko prilagodiš. Namesto daljših povedi si izpisuj le kratke besede ali stavke, s čimer boš več časa prihranila za razmišljanje in ga manj namenila fizični izpeljavi. Nasvet izvira iz dejstva, da se ljudje ločimo glede na to, ali smo vizualni, kinestetični ali slušni učni tipi, s tem povezane pa so tudi naše tehnike učenja. Sklepam, da je pri tebi poudarjen vidni učni tip, za katere je značilno izpisovanje, poleg tega pa tudi ogledovanje, branje, risanje miselnih vzorcev, risanje, uporaba barv, učenje z asociacijami in miselnimi slikami ter s pomočjo filmov ali posnetkov. Si poskusila že kaj od navedenega? Kakšen nasvet več lahko najdeš tudi na tej povezavi. :) Verjamem pa, da se je ob večji količini obveznosti težko privaditi na nov ritem. Pri tem je ključnega pomena, da vztrajaš in večkrat pomisliš na to, kaj vse ti je že uspelo.
Kar zadeva tvoje samozaupanje, pa ti svetujem, da najprej premisliš o tem, katere zastavljene cilje si že dosegla v svojem življenju. Ne verjamem, da so vsi doseženi cilji plod sreče, temveč tvoj uspeh pripisujem tudi tvojemu trudu in sposobnostim. Tudi sama si v svojem sporočilu omenila, da veliko časa nameniš učenju in opravljanju tvojih obveznosti. Četudi za kakšno nalogo porabiš več časa kot ostali, to še ne pomeni, da so tvoje sposobnosti šibkejše, temveč da si želiš, da je delo dobro opravljeno. Na podlagi zapisanega sklepam, da je tvoj cilj akademska uspešnost, ki ji posvečaš čas, pozornost in trud. Prav tako menim, da ni nič nenavadnega, če nisi ves čas učenja 100% osredotočena zgolj na snov, saj med učenjem tudi najbolj sposobni in uspešni ljudje potrebujejo čas za sprostitev. Svetujem ti, da v svoj prosti čas ali odmore vključiš gibalno ali kakšno drugo aktivnost, s pomočjo katere se boš sprostila in pridobila energijo za nadaljnje delo. O tem, kako si organizirati čas za delo in počitek, si lahko prebereš tukaj. Verjamem, da lahko tudi ti najdeš tebi najbolj ustrezno tehniko sproščanja, ki je lahko npr. že 15' sprehod po gozdu ali poslušanje glasbe. Verjamem, da ti bo dobra organizacija koristila pri opravljanju obveznosti.
Na tvojo samopodobo, samozaupanje oz. na to, kako se počutiš, kaj doživljaš in kako se ob tem vedeš, pa vpliva tvoja ocena in mnenje o posamezni situaciji. Svetujem ti, da se osredotočiš na dejstvo, da ti sama lahko vplivaš na svoj pogled in svoje razmišljanje. Ne moreš vplivati na to, kaj se ti bo zgodilo, lahko pa izbereš, kako boš na vse skupaj gledala. Namesto sreči, lahko svoj uspeh pripišeš svojemu trudu. Primer negativnega razmišljanja, povzetega iz tvojega sporočila je: »Res se mi zdi, da nimam dobrih učnih navad.«, primer pozitivnega razmišljanja pa bi bil: »Super, preizkusila sem že več različnih tehnik učenja in se trudim, da bom razvila dobre učne navade. Sem na dobri poti, da mi uspe.«. Verjamem, da lahko tudi za ostala negativna prepričanja, kot je npr.: » Občutek imam, da si zaradi tega, ker mi misli uhajajo, manj zapomnim.« ali pa »Sošolci menijo, da sem le perfekcionistka, jaz pa sem v grozni stiski.«, poiščeš primere pozitivnega razmišljanja. Pretvorba negativnih v pozitivna prepričanja je eden izmed korakov do boljše samopodobe in ti lahko zelo koristi pri tvojem pogledu nase.  Vedno lahko pozitivne misli spremenimo v bolj pozitivne, bolj realistične (kot je to, da si dejansko uspešna). Pri tem pa vplivamo na naše počutje, vedenje, sprejemanje odločitev in krepimo našo samopodobo. Kaj več o samopodobi in samozaupanju, pa si lahko prebereš še tukaj.
Želim ti veliko uspeha pri učenju in spreminjanju negativnih prepričanj v pozitivna. V kolikor pa še imaš kakšno vprašanje, ti nanj z veseljem odgovorim. :) Verjamem, da lahko tudi tebi uspe tvoje počutje spremeniti na bolj prijetno!
Srečno!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike