Z babico imamo čisto drugačen karakter, ona živi bolj retro modo, jaz pa sem najtnica ki želim , da me kdo razume in ni nesramen tko kot ona. Ona je zelo nesramna, npr. rada bi me izkoriščala za kako delo, meni pa to ne prija. Ona bi rada , da bi bila jaz blatna snaga, pa nočem biti, potem me la zmerja, pravi, da ljidje ki nič ne počejo niso dobri, a to je le retro mišljenje. Kako naj se je znebim, ko mi pametuje ????
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem vprašanju si izpostavila svoj odnos z babico. Praviš, da imata različne poglede na svet, s svojimi komentarji se ti kdaj zdi nesramna in te zanima, kako rešiti situacijo, ko ti pametuje.
Najprej bi rada izpostavila, da je popolnoma normalno, da sta si z babico različni in delujeta na drugačen način, saj je razlika v letih med vama zelo velika. Tvoja babica je odraščala v drugačnih časih, in je biti najstnik v letih, ko je ona odraščala, bilo precej drugače, kot je to zdaj. Prav tako je popolnoma razumljivo, da ima drugačne vrednote, marsikatere pa se ti morda zdijo zastarele.
V kolikor se ti njene izjave kdaj zdijo nesramne, je smiselno, da se postaviš zase in ji poveš, da te je določena izjava prizadela. Pri tem je pomembno, da nisi napadalna in s tem na povzročaš dodatnih sporov. Takšnemu načinu komunikacije rečemo aseritvna komunikacija. Več različnih načinih komunikacije si lahko prebereš tukaj. Več o tem, kako lahko uporabiš asertivnost v komunikaciji, pa si lahko prebereš tukaj. Pomembno je predvsem, da se pred odzivom vsaj do neke mere pomiriš, pri svojem odgovoru pa ostajaš spoštljiva in mirna.
Navsezadnje bi rada izpostavila, da je smiselno, da prisluhneš babici in premisliš, če je kateri izmed njenih komentarjev vreden razmisleka. Večina njenih komentarjev je najverjetneje dobronamernih. Čeprav se ti morda zdi, da so nekateri zastareli in v današnji družni več niso aktualni, kakšne vrednote pa vseeno ostajajo enake. Če želiš, mi lahko napišeš še kak dodaten primer, da si lažje predstavljam, kaj vse ti govori babica in mi še nekoliko bolj podrobno opišeš vajin odnos. Pogosto pa je tudi najlažja rešitev, da se na takšne komentarje ne odzoveš.
Upam, da sem ti z odgovorom nekoliko pomagala.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja