Zakaj sem ze vse zivljenje skos zalostna in zivim iz dneva v dan, brez da bi uzivala bila srecna v svojem zivljenju, ker mi trenutno nic ne manjka in mam vse kar sem si kadsrkoli zelela ampak se vseen me zalost premaga.. ko sem cisto sama ne mine niti en dan da se nebi jokala pa trenutno ni nic narobe ampak boli me stiska me v prsih in solze kar tecejo tudi ce ne razmisljam o nicemer.. res sem imela tezko otrostvo in me muci depresija ze zelo dolgo in kar nemorem pridet vn iz tega.. ze 9 let se pocutim kot najvecji drek na svetu, da nisem dobra hcerka, punca, prijateljica nic.. ne znam izkazovati ljubezni, rada sem sama ampak ko sem sama sem depresivna.. sploh nevem vec kaj naj sama s sabo tako sem izgubljena v zivljenju.. nobene energije, volje nimam.. pridem iz sluzbe in lahko cel dan prelezim samo na kavcu ali pa igram svojo najljubso igrico.. to je edino kjer se lahko zamotim in pozabim na cel svet in nisem depresivna.. pri 20 se pocutim kot da sem z eno nogo skor da ne ze v grobu.. ne vidim in ne znam si predstavljati prihodnosti nevem vse je cudno.. se opravicujem za ta zmeden zapis ampak tako sem zmedena tudi jaz trenutno :/
• Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Priznam, da sem ob branju tvojega zapisa začutila tvojo stisko in verjamem, da ti je trenutno precej težko. Praviš namreč, da v tvojem življenju prevladujejo žalostna in depresivna občutja in da imaš občutek, da nisi dovolj dobra. Nimaš veliko volje in energije za vsakdanje aktivnosti, hkrati pa si težko predstavljaš svojo lastno prihodnost. V nadaljevanju ti bom poskusila čim bolje odgovoriti na tvoj zapis, v kolikor ti bo ostalo še kakšno vprašanje, mi ponovno piši.
Opisuješ depresivno počutje, pa sploh poglejva, kaj depresija je in koliko se lahko najdeš v naslednjem opisu. Depresija je ena izmed najpogostejših duševnih motenj mladostnikov po vsem svetu in odraža se lahko v načinu razmišljanja, v razpoloženju, vedenju in motivaciji. Depresija se kaže kot razdražljivost, občutljivost, potrtost, žalost, občutki manjvrednosti in znižano samospoštovanje, pa tudi občutki krivde. Kot tudi sama navajaš, je značilen upad energije in tudi interesov, pojavijo pa se tudi določeni telesni znaki, kot navajaš tudi sama, bolečine v prsih. Ker znake delimo v več skupin, ti prilagam naslednji članek, kjer lahko najdeš še več informacij. Vsekakor ni nujno, da se pri posamezniku pojavijo vsi našteti znaki, posebej pa moramo biti pozorni, če ti znaki trajajo več kot dva tedna in pomembno vplivajo na naše življenje.
Navajaš, da si imela težko otroštvo, kar je morda povezano z nastankom depresije, zagotovo pa to ni edini dejavnik. Na nastanek te duševne motnje namreč vpliva kombinacija medsebojno povezanih dejavnikov, ki vplivajo drug na drugega (genetska predispozicija in tudi kasnejši dogodki v življenju). Vsekakor pa je depresija nekaj, kar lahko premagamo, a je pogosto potrebna pomoč strokovnjaka. V tem članku lahko najdeš nekaj priporočil, kako izboljšati svoje počutje, a v kolikor se to ne bo izboljšalo, ti predlagam, da poiščeš pomoč strokovnjaka. Depresijo se namreč zdravi s svetovanjem in psihoterapijo ali pa s pomočjo zdravil, ki jih predpiše zdravnik. Upam, da sem ti vsaj nekoliko olajšala tvojo stisko s potrebnimi informacijami, v kolikor imaš še kakšno vprašanje, pa mi ponovno piši.
Želim ti vse dobro in seveda veliko poguma,
Ana Koščak, dipl. psih. (un)