živjo!
nevem kako naj to začnem, ker bosteprvi, ki boste to izvedeli, kar bom povedala. stara sem 14 let in to stisko oz. travmo držim v sobi že 9 let, kar je zelo veliko.
bilo je takole: pri mojih petih letih sta se mami in oče ločila. pač jaz sem bila pri očetu, ker sta se starša tako zmenila, da bom tam prespala. spomnim se, ko je mamiprišla sredi nočik očetu in se je začela dret, potem pa me je prišla iskat v mojo sobo in me dvignilain hotela, da odideva. takrat ji oče ni dovolil, ker se je želel z njo pogovorit ampak mami tega ni želela. najhuje pa je bilo, ko me je mami vprašala pri komu bi rada bilaoz.pri komu bi rada ostala. takrat nisem hotela reči nič. ker sem imela rada oba.ko nisem odgovorila nič je mami želela odditipa ji oče ni pustil, ker se je hotel samo v miru z njo pogovoriti, mami pa se seveda ni želela. jaz sem se zelo trudila, da ne bi jokala, kar mi je nekako uspelo.in še zdaj se tega zelo dobro spomnim, ko bi bil to film, ki sem si ga večkrat ogledala. in še zdaj včasih ne morem zaspat ali pa se zbudimv joku, ker i je hudo. najbolj pa me prizadane, ko v pričo mene grdo govori o očetu, kar se logično prizadane. takrat grem vedno nekam na samo in si dam slušalke v ušesa, ker se ne želim z nikomer pogovarjati. ali pa grem ven tečt, ker se lahko odmaknem od drugih, da se lahko v miru zjokam(to naredim,če smo sevea doma).
enostavno ne maram jokati v javnosti, ubistvu sploh ne, ker si nikoli nisem upala pokazati teh negativnih čustev. in še zdaj si jih ne.
ampak včasih se mi enostavno preveč nabere in v šoli npr. ko učiteljica opazi,da je nekaj narobe, čeprav trdim, da ni nič, me samo enostavno upraša kaj je narobe in ji to poskušam povedati ampak se mi samo ulijejo solze in takrat mi največ pomeni, ko me samo objame in nič ne reče. in potem me pospremi do svetovalne delavke, da bi se z njo pogovorila ampak včasih jji ne povem resnice,ker si enostavno ne upam, in potem ji rečem, da sem dobila samo slabo oceno.
večkrat, ko sem žalostna ali pa ko me je strah v prsih čutim bolečino, začne me stiskati v prsih in takrat grem največkrat ven iz razreda. zakaj to naredim res nevem, najberž zato ker nevem kaj bi v tiskem trenutku naredila in zato ker se bojim pokazati negativna čustva.
aja pa samo še to: jaz zelo skrivam žalost dokler me seveda ne izdajo solze, in takoje prišlo skoraj do samomora lansko leto, ker sem bila res zelo ubupanain nisem videla druge rešitve. ne bom lagala, da me še zdaj včasih zamika, da bi se rezala. želela pa bi si imeti tudi svoje terapije s psihologinjo, ampak tega ne zaupam nikomur povedati.
• pi
piškotek
živjo! spet jaz
nebi rada težila ali karkoli samo zanima me, če bi mi lahko odgovorili na moje sporočilo ker se res želim soočiti s svojimi težavami.
pisala sem že prejšnji teden in mi še niste odgovorili.
brez zamere in prosim, če mi lahko čim prej odgovorite
• Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si z menoj podelila svojo situacijo – posebej zato, ker o tem še nisi spregovorila z nikomer. To ni enostavno in želim, da veš, da tega ne jemljem zlahka.
Resnično mi je žal, da si vso to težo toliko let prenašala sama. Zavedam se, kako neverjetno težko je lahko soočiti se s takšnim dogodkom, še posebej, če vpliva tudi na naše sedanje življenje (npr. težave s spanjem, podoživljanje dogodka). Posledice se lahko pojavijo in vplivajo na nas tako na psihični kot fizični ravni, pogosto na načine, ki si jih ne moremo niti predstavljati. Povsem razumljivo je tudi, da te to še vedno obremenjuje.
Razumem tudi, da te mamin odnos do očeta prizadene ali vznemirja. Biti v osredju konflikta, še posebej takrat, ko imamo občutek, da nimamo nadzora nad situacijo, lahko na nas pusti močan pečat. Omenjaš načine, kako si takrat pomagaš (poslušaš glasbo, tečeš). Zaznavam, da so ti zate zelo pomembni in ti kot takšni prinašajo občutek olajšanja ter ustvarjanja prostora, kjer si lahko za trenutek sama s seboj. Vse to so načini obvladovanja močnih čustev in razumljivo je, da stvari včasih raje »predeluješ« sama. Hkrati pa je to lahko naporno.
Praviš tudi, da je to čas, ko se razjočeš, saj tega v javnosti ne počneš rada. Podobno nisi jokala tudi, ko te je mama pred leti želela odpeljati. Misliš, da je to nekaj, kar je vplivalo na tvoj današnji način (ne)izražanja negativnih čustev?
V tvojem zapisu sicer vidim kot zelo pomembno to, kako – čeprav običajno pred drugimi ne jočeš – jočeš takrat, ko te učiteljica vpraša, kako si. Zdi se, da ti vajin odnos daje vsaj malo občutka varnosti. Se strinjaš? Morda je vredno razmisliti, kako se nasploh počutiš ob tej učiteljici. Kaj meniš, da bi se zgodilo, če bi vsaj delček tega, kar si delila z menoj, povedala tudi njej? Seveda, ko boš pripravljena. Prav tako ni treba vsega na enkrat, a morebiti je to ravno tisti »začetek«, ki ga potrebuješ. Morda ji lahko napišeš tudi pismo, v katerem podeliš, kako se počutiš – podobno, kot si naredila tukaj.
To je lahko praksa, ki jo uporabiš tudi s svojima staršema. Ne vem sicer, s kom živiš trenutno, niti zagotovo ne, s kom se bolje razumeš. A tudi, če jima pisma ne predaš, je lahko pisanje zelo dober način obdelave čustev in izražanja stvari, ki jih je nekoliko težje povedati na glas. Pomaga ti lahko razjasniti misli in olajšati odločitev, če in kdaj bi se želela s katerim od njiju pogovoriti.
Prav tako želim poudariti, da omenjaš, da poleg težav s spanjem ter podoživljanjem dogodka doživljaš tudi druge fizične učinke (npr. bolečino in stiskanje v prsih). Naše telo se lahko na stres odziva na različne načine in pomembno je, da prepoznamo, kdaj je treba ukrepati.
Obisk psihologa se mi tako zdi zelo dobra ideja. Psiholog lahko namreč zagotovi varen in ne obsojajoč prostor za raziskovanje čustev ter izkušenj. Pomaga ti lahko pri predelavi vsega, kar se je zgodilo, spoprijemanju z morebitnimi izzivi ter nasploh razvijanju zdravih strategij obvladovanja.
Razumem, da se bojiš povedati drugim in tudi razumem, zakaj. Toda iskanje pomoči ni slabost ali znak šibkosti, ravno nasprotno – kaže tvojo notranjo moč, pogum in željo po izboljšanju. Če se trenutno ne počutiš dovolj udobno, da željo po terapiji izraziš sama, meniš, da bi ti pri tem lahko pomagala tvoja učiteljica? Morda kdo drug?
V tem času so ti na voljo tudi drugi viri pomoči, še naprej pa sem zate tukaj tudi jaz. Se lahko dogovoriva, da mi pišeš, če ti bo kdaj res težko? Lahko kar v tem pogovoru :)
Bolj kot karkoli pa upam, da boš tudi okoli sebe našla nekoga, s komer se boš lahko pogovorila o tem, kako se počutiš, pa naj bo to tvoja učiteljica, svetovalna delavka, starši, psiholog ali kdo drug. Če se kdaj ponovno znajdeš v situaciji, kjer več ne vidiš druge rešitve, želim, da resnično veš in čutiš, da nisi sama. Obstajajo ljudje, ki jim je mar zate, te želijo podpreti in ti pomagati – tudi v najtežjih trenutkih.
Želim ti vse dobro,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)
• pi
piškotek
pozdravljeni
pišem vam, da boste vedeli da sem prebrala vaš odgovor in mi res veliko pomeni. vse to je res težko sploh , ker se težko odprem pred drugimi in sem vam res hvaležna, da ste si vzeli čas in prebrali mojo zgodbo.
tudi vam želim vse dobro!