Pozdravljeni!
To šolsko leto grem v 9.razred in do meseca marca se moram odločiti na katero srednjo šolo bi se vpisala. No ubistvu že vem na katero šolo bi šla. Rada bi se vpisala na srednjo zdravstveno šolo v ljubljani, ampak že vem, da me, ne bodo sprejeli saj res nimam dobrih ocen. Pisati pa moram še npz ki verjetno ne bo prav lahek. Bi se pa rada tudi vpisala na športno gimnazijo vebdar za tja verjetno tudi nimam zatost dobrih ocen.
Te dve srednji šoli me res veselita in zanimata in samo v tem sem dobra( v športu in anatomiji človeka).
Vedno ko me nekdo vpraša, sploh kakšna učiteljica kam bi se naprej vpisala, jim seveda povej sicer malo bolj prestrašeno. Medtem ko razmišljajo kaj bi odgovorile se jim že na očeh in po obrazni mimiki vidi, da si mislijo da to najbrž ne bo šlo skozi. Najbolj pa občutim nelagodje in pritisk v prsnem košu, ko bo svetovalna v šoli želela da pridemo na neke vrste svetovanje, kjer ti pregleda kakšne ocene imaš in se ti na podlagi tvojih ocen pomaga odločiti na katero srednjo šolo bi se lahko vpisal, če še slučajno ne veš.
Problem pa je, da se ta svetovalna samo dela prijazno z mano in z vstalimi, v resnici pa ji je vseeno za vse.(to nisem napisala zato, ker bi bila nesramna ampak zato ker je to čisto res, in res se obnaša grdo). Strah me je, ker mi bo sigurno rekla da naj kar pozabim na zdravstveno šolo ali pa na športno gimnazijo, in da bi bilo se najbole če se vpišem na kakšno gostinsko šolo ali pa na kakšen dvoletni program. Osmi razred sem skoraj ponavljala ampak mi ga je uspelo narediti, ampak svetovalna ni verjela da ga bom naredila in mi je potem skos težila naj premislim o dvoletnem programu da se ne bom še najprej matrala.( to sem mislila ko sem prej rekla da je nesramna).
Tudi več sosošolk mi je že večkrat reklo, da me ne bodo sprejeli na nobeno od teh dveh šol. Na drugi strani pa me sošolke vzbodbujajo naj ne obupam in naj sledim svojim sanjam.
Mi lahko prosim pomagate? Res ne vem kaj naj?
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Odlično je, da že veš, kaj te veseli in zanima – veš, koliko mladostnikov ima težave prav s tem, da ne vedo, kam bi se vpisali v srednjo šolo ali kaj jih sploh zanima?
Ker si skoraj ponavljala 8. razred, a si se potrudila in ga uspešno zaključila, je povsem realno in smiselno, da razmisliš tudi o 3-letnem programu (npr. bolničar-negovalec), nato pa nadaljuješ šolanje na PTI programu Zdravstvena nega. Štiriletni programi so namreč zahtevni in včasih je bolj pametno iti korak za korakom. Tvoje sanje so pomembne – in nič ni narobe, če do cilja prideš postopoma.
Še vedno pa imaš v tem šolskem letu priložnost, da popraviš ocene in dobro napišeš NPZ. Kaj to pomeni? Da vložiš več svojega prostega časa v učenje, da se učiš sproti (najbolje vsak dan), poiščeš pomoč ali inštrukcije, če česa ne razumeš, si izposodiš priročnike, rešuješ stare NPZ-je in vadiš čim več. Če res verjameš v svoje sanje, se bo trud vsekakor izplačal.
Z veseljem mi lahko okoli novega leta ponovno pišeš (lahko tudi že prej), mi poveš, kako ti gre in skupaj bova pogledali, kaj je takrat najboljša možnost.
Drži se – že to, da razmišljaš resno in ne obupaš, pomeni, da si na pravi poti.
Lep pozdrav.
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike
pi
piškotek
Pozdravljeni!
Odločila sem se, da vam ponovno pišem da vam povem oziroma zaupam par stvari. Bom kar direktna in iskrena.
Zdaj sem v 9. razredu in sem res mislila in verjela da mi bo slo letos bolje kot v zadnjih dveh letih. Uglavm v zadnjih tednih so se mi spet začele nabirati nezadostne ocene in ker mi jih ni uspelo popravit imam zdaj 4 negativne konference. Najhuje pa je ker vsi mislijo samo to da se mi ne da enostavno učit in da imam zaradi tega taksne ocene. Ampak resnica je, da sem pod res hudim pritiskom, ker ze zadnja dva tedna spim po 5 največ 6 ur na noč, skoraj nič ne jem in pijem kavo da ne zaspim med poukom in da lahko vsaj nekako funkcioniram. Ampak pod stresom sem že veliko dlje, samo nevem zakaj je zdaj tako hud. Najbolj pa se bojim, ko bomo 28.1. dobili list z ocenami ki ga bomo morali pokazat doma in ga bojo starsi rabl podpisat in pol bo mami cist znorela, drla se bo name pa še velik groznih stvari mi bo rekla in takrat mi bo res hudo.
In če sem iskrena počasi res obupavam nad šolo, ker ne morem več tako naprej. Me pa tudi boli, ker me vsi sprašujejo v katero srednjo šolo bi se vpisala jaz pa samo razmislam če bom sploh nardila razred. Pa še zdaj bi morala hoditi k klinični psihologinji ampak so mi prestavili datum tako imam to šele leta 2027.
A mi lahko prosim date kakšen nasvet kako naprej, ker nevem če bom še dolgo zmogla.
Uredništvo
Helena Maher Resinovič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Verjamem, da ti je v tej situaciji zares težko. Na srečo je še dovolj časa, da vse te ocene popraviš - smo v januarju, ne v maju. Verjetno je kakšna težava v načinu učenja ali tudi slabem načrtovanju in organizaciji učenja - težko presojam na podlagi tega, kar si napisala.
Priporočala bi ti, da stopiš do šolske svetovalne delavke in se čim prej dogovoriš za termin pogovora. Tukaj gotovo ne bo treba čakati dolgo. Pogovarjata se lahko tako o tvojem doživljanju kot tudi o ocenah, učenju, naredita načrt popravljanja ... Mislim, da bi ti dobro delo, da ne bi bila sama z vsem tem šolskim bremenom. Mogoče bi se lahko s svetovalno delavko dogovorili, da bi mami pri njej povedala, kakšno je stanje ocen - verjetno bi bolj mirno sprejela. Skupaj bi iskale poti in načine, kako bi prišla na zeleno vejo.
S svetovalno delavko se lahko pogovoriš tudi o izbiri srednje šole; znala ti bo svetovati in te usmeriti. Obstaja veliko programov različnih težavnosti in če boš izbrala primernega, ti bo v srednji šoli lepše in lažje kot v osnovni.
Premisli tudi, če je med učitelji kdo, ki bi mu lahko zaupala. Gotovo ti bo pripravljen/-a pomagati, samo prvi korak je treba narediti.
Uspelo ti bo! Samo ne obupaj, trudi se še naprej in poišči pomoč in podporo.
Lepo te pozdravljam,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja