Pozdravljeni,
pišem vam ker opažam, da si vizualno res nisem všeč( niso mi všeč moja stegna in moj trebuh). To se mi je že dogajalo prej samo ne tako pogosto kot zdaj. Prej, če si nisem bila všeč sem šla in nardila kak bolj intenziven trening ali pa sem šla tečt in po treningu sem se počutila bolje. Zdaj pa že kar nekaj časa opažam, da pa si nisem všeč vsak dan. Težava je v tem sama sebe vidim kot debelo, čeprav mi vsi govorijo, da imam cisto v redu postavo in potem se sprašujem, če tega ne rečejo samo zaradi vljudnosti. In zaradi tega, ker si nisem všeč zelo veliko telovadim, skoraj vsak dan grem tečt, štejem si kalorije, veliko amnj jem... in zaradi tega grem večkrat čez sebe in se mi potem večkrat vrti. Že kar nekaj časa zbiram pogum, da bi o tej moji težavi spregovorila s kakšno učiteljico ali pa s svetovalno delavko, ampak nikoli ne zberem poguma. Ne vem zakaj me je tako strah povedati to kakšni učiteljici ker se z vsemi zelo dobro razumem. O tej moji težavi pa ne ve nihče nič. Mi lahko prosim pomagate?
Uredništvo
Svetovalka Tosemjaz

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si napisala sporočilo in delila ter zaupala, kaj se ti dogaja. To, da si si vzela čas in svoje občutke spravila v besede, je že velik in pomemben korak. Res pogumno od tebe.
Če te iz tvojega sporočila prav razumem, ti je v zadnjem času težko, ker se v svojem telesu počutiš neprijetno in da te to zelo obremenjuje. Verjamem, da je naporno, ko se vsak dan znajdeš v negativnih mislih, ki ti govorijo, da nisi dovolj ali da bi morda morala izgledati drugače. Pa čeprav ti drugi govorijo nasprotno, njiihovih besed pogosto ne zmoreš zares slišati, začutiti ali jim verjeti. Sem razumela pravilno?
Naj te pomirim. Ti neprijetni občutki v lastnem telesu in osretotočanje na vsako malenkost telesa in iskanje nepravilnosti je nekaj, kar vrjamem, da doživlja veliko tudi tvojih prijateljic in prijateljev, in je nekaj kar ‘paše’ v to starost. Vseeno pa je to, kar opisuješ (veliko telovadbe, manj hrane, vrtenje v glavi) znak, da tvoje telo kliče po pomoči in počitku. In pomembno je, da svojemu telesu prisluhneš!
Pomembno je, da s tem ne ostaneš sama. Zato te spodbujam, da zbereš pogum in se o tem pogovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš – morda s svetovalno delavko, učiteljico, staršem ali zdravnico. Tvoje telo, doživljanje in čustva potrebujejo razumevanje, ne kaznovanja lastnega telesa. Če ti je težje sama spregovoriti z odraslo osebo lahko za podporo prosiš prijateljico, da gre s teboj in te počaka pred učilnico, kabinetom učitelja itd., tako boš imela občutek, da nisi sama. Odrasla oseba pa ti bo lahko pomaga najti varno pot iz tega kroga nezadovoljstva in napora.
Če te je strah pogovora v živo, lahko začneš tudi manjše, mogoče napišeš sporočilo in ga prebereš ali pa začneš počasi in začneš s stavkom kot je: »V zadnjem času se ne počutim dobro v svojem telesu in bi rada o tem govorila.« To je dovolj, da te bo odrasla oseba znala slišati in podpreti.
Če boš kadarkoli potrebovala pogovor takoj, lahko pokličeš tudi na TOM telefon (116 111) – tam ti bodo prisluhnili vsak dan, anonimno in brezplačno. Zmeraj pa se lahko obrneš tudi name oz. na nas pri #Tosemjaz.
Nisi sama v tem, kar doživljaš. Tvoje telo si zasluži spoštovanje in sočutje, prav tako pa tudi ti sama.
Topel pozdrav, Živa Leben, mag. zakon. in druž. štud.
Li
Liiiii
Hejj,
to kar opisujes sem tudi jaz dozivljala in se zdaj.In prosim ne si delat tega ker ne bos znala priti ven iz tega,men se je to zacel dogajat v sedmem razredu zdej sm pa prvi letnik in se kr ni ok, tko sovrazm se ,sekiram se zaradi moje riti,trebuha....(nic mi ni vsec na men) in tudi strah me je da me noben fant ne bo imel rad .
In povej to svetovalni delavki mogoce ti bo pomagalo.
Tako da prosim ne delu si tega