Torej imam dve uprašanji. Ne vem kako naj sploh začnem... No ne počutim se dobro v svoji koži.
1. Že kar nekaj časa, a večinoma to leto se ne počutim dobro v svojem telesu. Pridejo dnevi ko se ne morem niti pogledati v ogledalo. Mislim da sem mogoče trans... Nočem biti, všeč mi je biti punca, a si želim biti fant. Predvsdem nočem biti trans, če bi lahko samo bila fant bi blo vse super.
Ne morem da ne pogledam fantov, ker imajo ravne prsi. Na njih zgledajo vsa oblačila tako kul. Vse kar naredijo je kul, in ne glede na to kako se jaz trudim bit taka kot oni ne morem.
Imam kratke lase in pogosto ko me kdo zamenja za fanta dobim neke vrste metuljčke v trebuhu. Pogosto tudi dobim vprašanje "a si punca al fant" in no ne počutim se dobro ko odgovarjam na to vprašanje.
Pridejo pa tudi dnevi (čeprav so redki), ko se počutim čisto ok. Mi je všeč da sem punca, me ne moti, ko me kdo pokliče po mojem imenu in tako naprej.
Zanima me "kaj sem?" ker sem res zmedena in ne vem kaj naj naredim. Kdo sem? Zakaj?
Zdaj pa še moje drugo vprašanje, ki je tudi delno povezano s tem.
2. torej kot sem že omenila so dnevi ko se počutim kot punca in dnevi, ko se počutim kot fant. No tiste dni ko se počutim kot fant, bi z veseljem bila v zvezi z fantom.
Nočem biti v zvezi punca-fant ali obratno. Okej torej je odgovor enostaven, sem pač gej.. no ne čisto. Ko se počutim kot punca bi pa bila v zvezi z punco. Res sem zmedena. Na internetu sem iskala odgovore... pa nisem nič našla.
No naj dam en primer tega kako se počutim. Torej v mojem razredu je en fant, ki mi je nekako všeč. Dobro se razumema, ful je prijazn pa vse, ampak js res nebi bila v zvezi z njim kot punca! Vem da me on vidi kot punco, ampak vse kar si lahko jaz predstavljam z njim je to da sma oba fanta... čeprav jaz v resnici nisem fant...
Po drugi strani pa mi je všeč ena punca iz Ljubljane. Že eno leto si piševa in mi je prav tako všeč. A kot sem že rekla prej, z njo si ne predstavljam drugačne zveze kot, da sva obe punci.
Res sem zmedena. Ne vem kaj hočem in ne vem kako naj to komorkoli pojasnim. Upam da mi boste znali odgovoriti/pomagati. Res rabim nek odgovor :/
Hvala vam že v naprej :).
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Lep pozdrav!
Najlepša hvala za tvoje vprašanje in za potrpežljivost ob čakanju na moj odgovor. Žal mi je, da doživljaš stisko glede svoje spolne identitete in spolne usmerjenosti.
Najprej za splošen odgovor glede spolne identitete in usmerjenosti. Obe kategoriji sta lahko zelo fluidni, zato se je včasih težko »pospraviti« v eno od kategorij. Kljub temu razumem, da imaš željo oziroma potrebo po tem, da svojo spolno usmerjenost in spolno identiteto definiraš. Definiranje nam daje občutke varnosti in predvidljivosti, vendar se mi zdi pomembno, da se z definicijami ne omejuješ in si pustiš dovolj prostora ter slediš sebi in svojim občutkom. Pomembno je, da se v odnosu s sabo in drugimi osredotočiš na to kako se počutiš sam_a s sabo.
Privlačnost je lahko zelo širok pojem, ki ne zajema nujno samo telesne privlačnosti, ampak hkrati tudi romantično. Nekatere osebe nas lahko privlačijo samo fizično ali samo romantično, druge hkrati fizično in romantično ter ne nujno v istem obdobju, ter ne nujno na enak način ali v enaki meri. Ko se definiraš glede na različne vidike privlačnosti, seveda ni treba omejevati tudi ne z ozirom na svojo spolno identiteto.
Glede spolne identitete vsekakor velja vse našteto. Praviš, da si ne želiš spremeniti svojega spola, vendar se trenutno ne počutiš najbolje v svojem telesu. Ko praviš, da se težko spopadaš s svojim telesom, je možnost, da doživljaš disforijo. Disforija je doživljanje nelagodja, nezadovoljstva in stisk zaradi neujemanja lastne spolne identitete s spolom, ki ti je bil pripisan ob rojstvu. Tudi tu imaš veliko možnosti, odvisno od tega kaj si želiš in kaj ti bo ustrezalo. Izražanje tvojega spola je tvoja odločitev, saj samo ti veš, kako se počutiš in kaj čutiš v sebi. V pomoč si lahko na internetu poiščeš zgodbe in izkušnje drugih oseb, ki so prevpraševale svojo spolno identiteto in si pri tem pozoren_a, če ti je katera od izkušenj še posebej blizu. Poskusiš lahko raziskovati različne možne načine izražanja svoje spolne identitete. Na primer z osebami, ki so ti blizu, lahko poskusiš uporabo drugega imena ali vzdevek in vidiš, če ti kaj drugega bolj ustreza. Eksperimentiraš lahko tudi z načinom oblačenja, ličenja in drugih aspektov spolnega izraza in tudi s tem slediš svojim občutkom.
Da bi ti bilo raziskovanje lažje se lahko pogovoriš se z osebo iz skupnosti, obiščeš dogodek Žive knjižnice, obiščeš mladinski center, ki deluje na področju LGBT+ pravic. Ena izmed naštetih opcij je MC Legebitra – več o dogodkih si lahko preberiš na: https://www.facebook.com/Legebitra/
V dodatno pomoč ti prilagam še 2 krajša članka glede raziskovanja in en članek o spolno fluidnih spolnih identitetah:
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/spolna-identiteta-kdo-sem-jaz/
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/kdo-me-privlaci-raziskovanje-spolne-usmerjenosti/
https://www.healthline.com/health/gender-fluid#learn-more
Za definiranje same_ga sebe je dovolj časa in s tem ne rabiš hiteti.
Veliko sreče na tvojem potovanju. Z veseljem sem ti na voljo tudi za dodatna vprašanja.
Leopold Štefanič, uni. dipl. pedagog in andragog
svetovalnica Legebitra