Pozdravljeni. Imam prijateljico, ki je leto mlajša od mene in ima fanta ki se je na začetku zdel vredu. Skozi čas je šlo vse navzdol. Nehala sta se pogosto pogovarjati, on jo je začel ignorirati in se družiti z njegovo bivšo punco. Pomopč potrebujem, saj jo to dobesedno ruši. Ni več enaka kot je bila pred mesecem. Ponoči ne mora spati, po mojem mnenju se je vrezala s ostrim žepnim nožkom, ampak za ta podatek nisem sigurna saj ni hotela pokazati kaj je bilo. V resnici je trgala in rezala papir potem pa rekla da bi se rada vrezala in ubila. Mislim da pada v depresijo saj nama je zaupala da je pokonci do 3 zjutraj in spi samo 2 ali 3 ure. Povedala je tudi da ne spi zato, ker razmišlja o tem če bi končala ali ne. S prijateljico sva ji večkrat povedale da je kriv odnos saj jo skrbni kaj bo naslednje. Če bo šla narazen s njim ga bo še vedno videla na treningih. Povedala je tudi za svoje sanje, ki so govorile da ji je hotel njen fant odvzeti življenje. POtrebujem nasvet s katerim ji bova s prijateljico povedali da mora odnos končati, ali pa ji bo huje saj dlje bo z njim, bolj se bo navezala. Se opravičujem zaradi dolge vsebine.
• Uredništvo
Tinkara Primec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
glede na opisano se zdi, da je vajina prijateljica v precejšnji stiski zaradi odnosa, ki ga ima s fantom, zato jo želita podpreti in ji pomagati. Po tem, kar opisuješ, se zdi, da stiska ne bo kar tako izzvenela sama od sebe. Omenjaš tudi, da bi lahko svojo stisko izražala preko samopoškodovalnega vedenja. To pomeni, da to ni nekaj, kar bi reševale ve same, zato bi bilo dobro, da pristopite do odrasle osebe, ki ji zaupate. To je lahko svetovalna delavka v šoli, razredničarka, učiteljica ali starši. Čeprav se lahko zdi, da je glavni razlog za njeno stisko fant, obstaja možnost, da se prepleta še s čim drugim. Tako je smiselno, da stiske ne rešujemo samo z razreševanjem odnosa s fantom, temveč skozi izkazovanje skrbi za prijateljico in njeno počutje.
Prijateljici lahko izkažeta podporo in pristopita do nje s pogovorom, v katerem ji predstavita vajin pogled in opažanja, da ji je težko ter ji želita stati ob strani. Pri tem ji prisluhneta brez obsojanja in ji omogočita prostor, da pove, kako se počuti ter ji predstavita možnosti iskanja strokovne pomoči. Pri tem so vama lahko v pomoč nasveti na naši spletni strani ter usmeritve, kam se obrniti po strokovno podporo.
Pri tem bi želela dodati, da je lepo in pogumno, da sta opazili, da je prijateljica v stiski in da ji želita pomagati. Hkrati pa je to lahko izčrpavajoče tudi za vaju. Tako je pomembno, da krepita zavedanje, da ji lahko stojita ob strani in jo usmerjata k virom pomoči, vendar je na koncu ona (in njeni starši/skrbniki) nosilka svojih odločitev. Če imata še kakšna vprašanja, pa kar napišita.
Želim vama vse dobro,
Tinkara Primec, dipl. psihologinja (un)
• Pi
Pinoccio
Pozdravljeni,
Spet se oglašam in sporočam da gre po eni strani bolje, po drugi pa slabše. Ugotovili sva da fant se katerim še vedno je, je v resnici hujši kot izgleda. Postaja vedno bolj nesramen in se hladno odziva.
Še prijateljico sva se poskusili pogovoriti  pogovoriti. Najprej je od naju bežala, priznala je sicer da se je res poškodovala z namenom. Po večih neuspešnih poskusih smo se pogovorili ampak naju ni hotela upoštevati in se postaviti v najno kožo pomoči. Jutri bom šla do svetovalne delavke na naši šoli in ji povedala o situaciji. Moje vprašanje sem pokazala tudi prijateljici ki se je z vašo idejo strinjala.
Hvala vam za nasvet