Pozdravljeni!
Imam kar veliko težav:
1. Prijateljice
To je en od tistih, ki me najbolj razžalostijo. Pač v šoli imam ogromno prijateljic. Ampak me počasi zapuščajo. Kar naenkrat me ignorirajo, potem pa kot da se nič ni zgodilo. Mislim, da sploh ne vejo, da me ignorirajo, se ne družijo z mano. Ne upam si jih vprašat.
Tudi norčujejo se iz mene. Govorijo da imam npr. grd pulover oz. da je lep, a na meni je grd.
2. doma
Doma se pri mami skos kregamo. Dost imam tega. In potem mi vzame telefon (bom razložila v 3. točki) in je še huje. Grozno. Danes sem zaradi tega spala samo 6 ur. Mama živi v Ljubljani, ati pa v Mariboru. Rajši bi živela v Mariboru.
3. telefon-glasba
Ker imam veliko problemov povsod, pogosto jokam. A muzika me vedno potolaži. Samo ena. Stray Kids (glasbena skupina). Ampak takrat mi mama( takrat-ko se kregava) vzame telefon, in ne morem poslušat glasbe. Tudi k šolski svetovalni delavki hodim. Ampak, oni me ne potolažijo toliko, kakor me Stray Kids. Vedno mi pomagajo (Stray Kids).
4. stres
Pogosto sem pod stresom in zato pozabljam stvari.
5. punca
Imam punco, in to sem povedala že parim prijateljicam. Na začetku so bile vse jezne, a zdaj ne bolje. Samo še vedno so včasih zelo jezne.
6. joj...
Tiste pirjateljice, ki se norčujejo, so tudi one pogosto v stiski. Takrat jim pomagam. A mi je zelo čudno, zakaj jaz skos njim pomagam, one pa meni nikoli!
7. samopodoba
Občutek imam, da sem zelo debela. In probavam shujšat, zato bi prosila za list, kaj naj jem, za zajtrk, kosilo... (npr. pon: Zajtrk : kruh, maslo in med)
Zelo vam hvala za pomoč!!! :)
Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Pišeš s kar nekaj vprašanji, od tega, da imaš občutek, da te prijateljice ignorirajo in jim ti daješ več kot ti one vračajo, pa do pogostega kreganja z družino. Izgubila si občutek varnega prostora, ki ti ga nudi glasba, prav tako praviš, da se pogosto počutiš pod stresom, imaš pa tudi nižjo samopodobo. Skupaj bova poskušali nasloviti vsakega izmed opisanih problemov.
Najprej praviš, da imaš težave v prijateljskih odnosih. Občutek imam, da se velikokrat počutiš izpuščeno iz skupine. To, da te prijateljice ignorirajo in zatem pretvarjajo kot da se ni nič zgodilo, zna biti zelo izčrpavajoče in verjamem, da si tudi pogosto zmedena. Vem, da je sicer lažje reči, kot storiti, a edini način, kako se spopasti s takšno situacijo, je komunikacija. Kljub temu, da je težko, je potrebno o svojih občutkih spregovoriti s svojimi prijateljicami. Če jim je mar zate, se bodo potrudile, da se boš v odnosu z njimi bolje počutila. Kako jim to povedati, je dobro predstavljeno tukaj: Postavim se zase. Pomembno je, da na tak način z njimi spregovoriš o tem, kako se počutiš, ko te užalijo in tudi takrat, ko potrebuješ njihovo pomoč in podporo, npr. glede punce. Pravo prijateljstvo namreč temelji na tem, da se med seboj poslušamo in spoštujemo.
Podobno kot s prijatelji, se je potrebno pogovarjati tudi v družini. Pomembno je, da si med seboj zaupamo, saj je zaupanje v odnosu eden izmed najbolj pomembnih stvari. Poskusi na list papirja zapisati, kaj so tisti vzroki, ki povzročajo prepire z mamo. Za vsak razlog poskusi ugotoviti, kaj bi se lahko spremenilo, da bi se situacija izboljšala. Nato svoje ugotovitve zaupaj mami in pri tem poskusi uporabiti kakšen nasvet glede komunikacije, ki si ga našla v zgornjem članku. Pomembno je, da se z mamo pogovorita, kako bi lahko izboljšali vajin odnos. Predstaviš ji lahko tudi svojo najljubšo glasbeno skupino in ji daš vedeti, kaj in zakaj ti toliko pomeni.
Navajaš tudi, da si pogosto pod stresom. Bi mi morda lahko nekoliko več zaupala, zakaj? Je to zaradi šole? Situacije, ki jo opisuješ doma, morda zaradi prijateljic? Tudi tule ti lahko pomagam s povezavo: Kako naj laže shajam s stresom?
Kot zadnjo težavo pa navajaš svojo samopodobo in občutek, da imaš prekomerno telesno težo. Sicer prosiš za seznam tvojih obrokov, ampak ti bom raje dala nekaj napotkov glede zdrave prehrane. To nikakor ne pomeni, da moraš iti na dieto ali pa da se moraš odpovedati vsem sladkarijam. Zdrava hrana pomeni to, da tvoje telo dobi vse, kar potrebuje – da si zdrava in da imaš dovolj energije za učenje in prosti čas. Pri svoji hrani se poskušaj držati teh nekaj pravil:
- 1. Vsak dan pojej nekaj iz vsake skupine:
· vsaj eno sadje in eno zelenjavo (za vitamine)
· mlečne izdelke (mleko, jogurt, sir – za močne kosti)
· polnozrnata živila (kruh, testenine, riž – za energijo)
· beljakovine (jajca, meso, ribe, fižol – za mišice)
· zdrave maščobe (oreščki, olivno olje – za možgane)
- 2. Sladkarije? Ja, ampak malo.
- 3. Pij vodo, ne sladkih pijač
- 4. Ne preskakuj obrokov
Seveda ne pozabi, da zdrava prehrana ni vse, pomembo je tudi veliko gibanja, dovolj vode in zadostna količina spanja!
Upam, da sem ti uspela odgovoriti na tvoja vprašanja, če pa imaš še kakšno, pa mi lahko spet pišeš. Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Ana Koščak, dipl. psih. (un)
vw
vwdnwk
Tisto iz 1. točke so kvečjemu sošolke, nikakor pa ne prijateljice.
3. Ne štekam, zakaj bi "prijateljice" bile jezne, če sta v tekmi za tipe dve konkurentki manj
Uredništvo
Ana Koščak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena ponovno.
Tudi če praviš, da to niso prijateljice, temveč le sošolke oz. znanke, te vseeno situacija bremeni in ravno zato je pomembno, da z njimi to skomuniciraš.
Glede tega, da ne razumeš zakaj so jezne - si prepričana, da so res jezne ali se samo tebi tako morda zdi? Po čem to sklepaš?
Poskusi si odgovoriti na zgornja vprašanja, še enkrat pa ti predlagam, da vprašaš kar njih in se z njimi o tem pogovoriš.
Lepo te pozdravljam.
Ana Koščak, dipl. psih. (un)