zdravo,
rabila bi en nasvet in sicer:
zelo se sekiram/ me moti če moj fant piije alkohol, kadi itd. nevem zakaj ampak ratam živčna če že samo omeni zabavo oziroma kaj od naštega zgoraj. nevem kaj je narobe z mano oziroma kako spreemenit to ker mu zaupam in vem da me nebi prevaral ampak na splošno nemaram drog in alkohola ker mi rata neprijetno če ga moj partner uživa, je kakšen način da to lahko spremenim ker nee želim izpasti kot da ga nadziram orizoma da sm selfish
hvala že v naprej
• po
popotnik
Verjetno najboljše, kar lahko storiš, je da se o teh tvojih skrbeh pogovoriš s fantom in mu razložiš vse, kar te skrbi okoli alkohola, drog itd. Nisem strokovnjak, ampak menim, da v primeru tega, da bi tvoj fant vseeno želel iti na zabave in užiti kaj alkohola itd. boš ti najverjetneje mogla nekako "copat" s tem
še enkrat, nisem strokovnjak, zatorej je predvsem druga polovica mojega odgovora vprašljiva, pa vendar upam, da urediš nastalo krizo
vse dobro!
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
v svojem sporočilu opisuješ, da se počutiš neprijetno, če tvoj fant uživa alkohol ali kadi. Praviš, da mu zaupaš, a ti vseeno ni všeč ko se tako obnaša.
Izpostavila si, da ne maraš drog ali alkohola, kar je seveda dobro zate in tvoje zdravje. Če bi želela izvedeti kaj več o alkoholu lahko prebereš ta članek: https://www.tosemjaz.net/razisci/droge-in-zasvojenost/kako-pitje-alkohola-vpliva-na-nase-telo-in-mozgane/.
Dodajam še en članek o vplivu marihuane na možgane: https://www.tosemjaz.net/razisci/droge-in-zasvojenost/kaj-se-zgodi-z-nasimi-mozgani-ko-uporabimo-marihuano/.
Ko pogledaš vse negativne posledice, ki jih lahko prinese uživanje teh snovi, je razumljivo zakaj se počutiš tako kot se, ko tvoj fant pije ali kadi. Mogoče bi se mu lahko zaupala in izrazila kaj čutiš. Pri tem si lahko pozorna, da oblikuješ sporočila na način, ki njega ne obsoja. Lahko mu pojasniš, da pri tebi neprijetne občutke povzroča to konkretno vedenje, ki ga izvaja, ne pa on kot oseba. Pri tem ti lahko pomagajo t.i. ''Jaz sporočila'', en primer bi lahko bil: ''Počutim se neprijetno, ko uživaš alkohol/droge, ker vem, da je to slabo zate.''
Do fanta lahko na sočuten način izraziš skrb, hkrati pa mu stojiš ob strani, če bi rabil tvojo podporo. Mogoče on ne bo spremenil svojega vedenja zaradi tega, pa tudi ti svojih čustev ne, ampak vseeno se lahko o tem odprto pogovorita. Če pa misliš, da gre pri tvojem fantu za prekomerno rabo, ki je zelo škodljiva, ti svetujem, da se obrneš na neko odraslo osebo, ki ji lahko to zaupaš. To je lahko nekdo izmed zaposlenih na šoli npr. učitelj, svetovalni delavec ali tudi starši.
Želim ti vse dobro,
Ivona Popović, dipl. psih. (un)