Zdravo.
Zdaj hodim v deveti razred in mam zelo velike tezave z duševnim zdravjem a nevem kaj je ker moji starsi pravijo da pretiravam in rekli da na terapijo absolutno ne smem iti sam sem premlada.
Imam tudi nezrave navade kako se spopadati z mojimi čustvami in nevem kako naprej. Velikokrat hočem tudi kaj uničiti da bi počutila bolše, nekoga poškodovati in največrat tudi sebe. Velikokrat na dan mi tudi pride na misel samomor. Sem tudi zelo živčna oseba in nisem zadovoljena s svoji samobodobo. Bojim se kaj ljudje mislijo o meni in v javnosti ne morem niti spregovoriti. Moja čustva se tudi zelo hitro spreminjajo od veselja v jezi v žalost v 2 minutah. Vedno sem ne ravno žalostna ampak nevesela nimam več zanimanja za stavi ki so mi bile ljube in spoh mi ni več v interesu da naredim šolo.
Nevem če imam katero duševno bolezen če jo sploh imam. Ampak me zelo zanima če je imam.
Kaj zdaj?
• De
Delilah
Hejla, zdajle v tem obdobju greš čez polno izzivov v življenju. Eden od njih je tudi sprejeti samega sebe. O čustvih je dobro da se nekomu zaupaš kakšni prijateljici ali družinskemu članu. Veliko se pogovarjaj o svojih strahovih in čustvih. Razumem tvojo stisko tudi sama sem se bala kaj mislijo drugi in nisem upala govoriti v javnosti. To se da najboljse rešiti tako da sprejmeš da si ti glavni karakter svoje zgodbe in kaj si drugi mislijo ne šteje v tvojem življenju. Vedno se najdejo ljudje ki nas ne marajo iz neznanih razligov. S tem ni nic narobe ne moremo biti vsem všeč. Če te imajo osebe rade te bodo vedno sprejela za to kar si. To si ti in ne pusti da te kdo spreminja. Verjamem vate da ti bo uspelo priti iz tvojih težav. Si močna oseba ki je zmozna premagati vse ovire. Še celo zivljenje je pred tabo in zdaj si v najlepsih letih. Ne pusti da bi te strah ali mnenja drugih ustavljala. :D
• Lu
Luna-81
Zdravo.
Predlagala bi ti ,da se ponovno pogovoriš s starši in jim daš vedeti ,da to kar čutiš in kar se ti dogaja nikakor ni pretiravanje.Da potrebuješ pomoč in njih kot tvoje starše ,da ti pomagajo čez to v vseh oblikah podpore.Tukaj se gre za tvoje duševno zdravje in življenje in v tem primeru ko čutiš,da stvari niso kot bi morale biti ,si zaupaj in ne popuščaj,ne pusti se utišati.Če te tvoji starši niso pripravljeni poslušati ,se obrni na svetovalko v šoli ali osebno zdravnico.Še prehitro boš polnoletna ,kar prinese dodatne življenske izzive in za to obdobje in vsa naslednja se nikoli ni prezgodaj začeti pripravljati.Začni se ukvarjati z nekim športom,karkoli,kar bi te utrudilo v dobrem smislu ter ob enem dalo energijo,nekaj po čem se boš dobro počutila in znebila te negativnosti.Življenje je samo tvoje ,ti ga živiš in ga boš v bodoče.Nisi dolžna ugajati ostalemu svetu in se mu podrejati.Zapomni si da kot tebi niso vsi všeč, tudi ti nisi vsakemu.Tukaj smo vsi na istem .Pa z nobenim od nas ni nič narobe,vsi smo lepi .Samo tvoje mnenje šteje.Nauči se poskrbeti zase ,bodi skromna,močna,pomagaj nekomu ,ker si taka oseba ,iskrenost gre daleč in ne menjaj se za nikogar .Bori se za sebe in za tist pogled v ogledalu ko boš čutila  ponos,veselje,zadovoljstvo ,pogum in srečo.Naj te ne bo strah biti kar si ,vedi da marsikdo od tistih ,ki so glasni s kritikami samo zavidajo in bi si želeli ta pogum.Zato glavo gor in se bori za sebe ,da boš tud nekega dne svojim otrokom svetovala drugače in jim ponudila pomoč ko jo bojo rabili.Uživaj življenje v majhnih stvareh .Samo pogumno naprej ;)
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, mladostnica!
Dve tvoji vrstnici sta na tvoj zapis odgovorili s podpornimi besedami in spodbudo k iskanju ustrezne strokovne pomoči. Temu vsekakor pritrjujem, ker verjamem, da je lažje reševati težave ob podpori strokovnjaka, ki te vodi, usmerja in to počne na strokoven način.
Veseli me, da si zbrala pogum in zapisala s kakšno stisko se soočaš. Zapisala si, če povzamem, da tvoji starši predvidevajo, da v svojem občutenju, doživljanju in vedenju pretiravaš, ti pa se soočaš z jezo do sebe, drugih, tako močno, da bi kot praviš kaj uničila. Sprašujem te ali v trenutkih tako intenzivne jeze poškoduješ sebe, torej gre za samopoškodbeno vedenje ali gre za misel o tem. Zapisala si tudi, da razmišljaš o samomoru in da nimaš volje do življenja. Kako intenzivne so te misli, se prelivajo v načrt za samomor, morda poskus. Tu te vabim, da deliš z mano tvoje občutke in miselno dogajanje. Ob vsem tem pa poročaš, da  nihaš v razpoloženju, da je tvoj interes za šolo manjši, da te zelo skrbi kaj si o tebi mislijo drugi, to te tudi hromi.
Ob tvojem vzdevku so zapisana leta, tudi sama si zapisala, da si učenka deveta razreda. Razmišljaš kaj bi bili lahko vzroki za tvoje doživljanje. Pritiski, ki jih prinaša zaključevanje osnovne šole in s tem kar nekaj učenja, morda ti kateri od predmetov ne gre in težko koga vprašaš za pomoč, razmišljanja km v srednjo šolo, lastna pričakovanja in pričakovanj staršev, ob tem pa skrb zaradi telesnih sprememb in razmišljanja o telesnih, lepotnih idealih, ki jih ponujajo mediji, morda nesporazumi s starši, odnosi z vrstniki v razredu in pa seveda najpomembnejše razmišljanje o sebi - kdo sem, zakaj sem, kako me vidijo drugi, kako se vidim sama, kaj zmorem, me vrstniki sprejemajo, sem lahko všeč kakšni punci ali fantu.... Obdobje mladostništva, v katerega si zakorakala, je intenzivno in velikokrat naporno, pa tudi zelo prijetno. Nihanja razpoloženja, občutek, da nisi razumljena, da imaš občutek, da ti odrasli kar naprej ukazujejo in da ti že vse to zmoreš sama, sodijo v to obdobje.  Kadar pa se te spremembe razpoloženja, doživljanja sebe dogajajo v takšni meri, da te ovirajo, pa je smiseln pogovor in razmislek kako naprej, kako te podpreti.
Predlagala bi ti dve poti, poskusiva razmišljati. Prilagam ti nekaj prispevkov, kjer bo pridobila več informacij o jezi, o samopodobi, o oblikah samopomoči. Vsekakor koristno, predvsem z vidika, da se boš bolje razumela in da boš morda našla kakšen nasvet, kako si lahko s tehnikami sproščanja pomagaš pri zmanjšanju intenzivnosti jeze in kako krepiš svojo samopodobo. Pri slednji dodajam vprašanje - kaj ceniš pri sebi, kateri so tvoji hobiji, kaj rada počneš, kaj ti je všeč pri tebi, kako si uspešno rešila kakšno težavo. Ob vsem tem razmisli kdo ti lahko pomaga, v domačem okolju. Imaš brata, sestro, sta lahko onadva ali kateri od sorodnikov v podporo pri pogovoru s starši, ki jih je mogoče strah in tako ne vedo kako odreagirati. Morda ti je lahko v pomoč dnevnik hvaležnosti, tudi skrbi, kamor zapišeš kar je dobro, in odložiš tisto kar ni na papir. Poskusi biti čim manj sama, imaš kakšno prijateljico, morda si rada v naravi?
Povezave:
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=23
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=24
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=38
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=21
Druga pot pa vključuje pomoč odraslih. V šolskem prostoru je tu svetovalna služba, razrednik, učitelj. Izberi kdo bi bil tvoj prvi sogovornik, tudi v pogovoru s starši. Pogovor lahko izpeljete skupaj. Vsekakor se strinjam s predlogi tvojih vrstnic, da se pogovoriš z osebno zdravnico o podpori. Predlagala bi ti, da ko je težko, da pokličeš na TOM telefon ali pa na POSVET. Ne dovoli si, da si sama s svojimi obremenjujočimi mislimi.
Vabim te, da se ponovno javiš in pripoveduješ o svoji razmislekih ob tem zapisu. Do naslednjič pa sva vezani k življenju. Pomembna si, neponovljiva in edinstvena, zelo vredno je tvoje življenje. Velja?
Pošiljam ti objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja