Pozdravljeni,
Že od kadar sem bila majhna nisem bila socialna oseba. Vedno me je skrbelo kaj si bodo o meni mislili drugi. Zato sem vedno imela le 1 prijateljico v celem otroštvu. Ko sem odraščala se je to vedno bolj kazalo, zaradi strahu kaj se bo zgodilo sem zapustila svojo edino prijateljico, med odmori se zaklepam v stranisca v šoli, kjer se ponavadi zjokam ali poskušam normalno dihati in se umiriti. Že lansko leto sem imela izkušnje z samopoškodovanjem in več mesecev sem bila že izolirana. Na kakih večjih dogodkih se zaklepam v stranišča saj se komaj zberem in diham, ko je okoli mene vec ljudi. Moja mami je že poiskušala pisati terapistki a ta ji po 2 mesecih ni odgovarjala.
Lep pozdrav, Touloser
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Sliši se, da si se znašla v zelo težki situaciji. Praviš, da se že od malih nog soočaš s težavami v socialnih interakcijah. Ob večjih družabnih dogodkih se počutiš izjemno neprijetno in preobremenjeno. Sčasoma so se ti občutki strahu in stresa stopnjevali, kar te je pripeljalo do točke, ko si se umaknila od edine prijateljice, ki si jo imela, in se popolnoma izolirala, začela pa si se tudi samopoškodovati.
Zelo dobro je, da poizkušaš najti pomoč in da si svoja čustva zaupala svoji mami. To je pogosto najtežji, a najbolj pomemben korak na poti k rešitvi. Znaki, ki jih omenjaš, kažejo na to, da trpiš za socialno anksioznostjo. Kljub temu, da se ti zdi, da se to dogaja samo tebi, pa je v bistvu zelo pogosta med mladimi. Mnogi imajo podobne občutke tesnobe, zato je pomembno vedeti, da v tem nisi sama.
Tesnobo oz. anksioznost lahko uspešno zmanjšamo, če spremenimo način, na katerega mislimo. Vabim te, da si prebereš članka, kako analizirati misli in prepoznati, ali smo se ujeli v katero od miselnih pasti.
Glede na to, da si se v preteklosti spopadala z izolacijo in samopoškodovanjem je nujno, da poiščeš strokovno pomoč. Čeprav terapevtka tvoji mami ni odgovorila, je vredno poskusiti znova ali poiskati drugega strokovnjaka. Strokovnjak ti lahko pomaga, da spremeniš svoj pogled na socialne situacije in s tem zmanjšaš svojo tesnobo. Svetujem, da se z mamo obrneta na katerega od virov pomoči, ki so navedeni na naši strani pod zavihkom Poišči pomoč.
Držim pesti zate.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije