podzravljeni
imam strah pred letalom. Čez 3 tedne gremo z letalov v Egipt in me je zelo strah letala saj grem prvič, bojim se da bi padli dol. Ali imate kaksen nasvet kako premagati strah.
Hvala
Lep dan
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala za vprašanje. Praviš, da te je strah letenja. Čez tri tedne pa greste z letalom v Egipt in te je strah letalske nesreče. Naj ti povem, da je strah pred letenjem zelo pogost. Veliko mladostnikov in odraslih se sooča z njim. Tvoj strah povsem razumem, res se lahko zdi strašno biti v oblakih na veliki višini. Vseeno pa je letenje z letalom glede na statistike ZELO ZELO varno. Verjetnost, da se bo vse dobro izteklo in boste varno prispeli je zelo zelo blizu 100%. Rada bi te pohvalila, da greš na potovanje v Egipt kljub svojemu strahu. To je najbolj učinkovit način za premagovanje strahu. Tako se boš namreč svojemu strahu izpostavila in ugotovila, da letenje sploh ni nič strašnega.
Svetujem ti, da do izleta vadiš tehnike sproščanja – na primer tehniko prizemljitve (članek je sicer napisan za čustvo jeze, ampak zapisano velja tudi za strah), tehniko trebušnega dihanja in tehniko usmerjanja pozornosti na dihanje. Te tehnike se ti bodo pomagale umiriti, ko boš pri sebi začela opažati spremembe v telesu, kot so pospešeno dihanje, tresenje, potne dlani in podobno. Kadar doživljaš strah, so namreč te telesne spremembe velikokrat prisotne. Pomembno je, da te tehnike vadiš že zdaj – na primer vsak dan do izleta. Namreč le tako bodo najbolj učinkovite, ko se bo močen strah že pojavil.
Prav tako priporočam, da si prebereš tudi ta članek, v katerem boš spoznala, kako spremeniti način mišljenja. Pomembno je namreč, da poleg tehnik sproščanja tudi nehaš oziroma čim manj razmišljaš o ekstremnih scenarijih (kot je letalska nesreča), ki so izredno malo verjetni in raje razmišljaš o tem, kaj je najbolj verjetno.
Želim ti, da boš v Egiptu močno uživala in da se boš uspešno soočila s svojim strahom.
Katarina Maučec, mag. psihologije