Pozdravljeni,
doma imam problem, stara sem 17. let in imam fanta skoraj pol leta. Moji doma so zelo strogi in imam uro kdaj priti domov, ter ne pustijo mi spati pri njemu. Prau tako tudi on ne obišče naše hiše in še nikol ni prespau pri nas, jaz pa pri njih sem že. Ne vem kaj naj storim, kajti to me zelo živcira, saj se mi zdi, da sem dovolj stara in fanta imam že tudi en lep čas.
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Vila!
Zaupala si nam, da imaš fanta že skoraj pol leta. Povedala si tudi, da so tvoji starši strogi in ti ne dovolijo prespati pri fantu, imaš določeno uro, do kdaj moraš priti domov, tudi tvoj fant pa ne obišče vaše hiše in še ni prespal pri tebi. Zanima te, kaj lahko storiš.
Izpostavila si, da se ti starši zdijo strogi. Dejstvo je, da si že skoraj polnoletna in to je čas, v katerem začnemo prevzemati vedno več odgovornosti, sami se počutimo že precej odraslo, zato nam tudi gre na živce, če nas kdo vidi v drugačni luči. Starši pa nas v teh letih pogosto doživljajo še vedno kot njihove otroke, ki jih je potrebno zaščititi. Se ti zdi, da je to morda res tudi za tvoje starše? Kaj se ti zdi, da je razlog, zakaj so strogi in postavljajo takšna pravila? Vsekakor je dobro, da se poskusiš vživeti v njihovo vlogo in poskusiti razumeti, kaj je v ozadju njihovega obnašanja.
Pomembno je, da poskusiš ugotoviti, zakaj so tvoji starši postavili takšna pravila. Pogosto je najboljši način, da ugotovimo, kako se drugi ljudje počutijo in zakaj imajo kakšna prepričanja ta, da jih preprosto vprašamo. Lahko se poskusiš pogovoriti s starši in jih vprašati, kaj jih skrbi. Potem boš najbolje razumela, iz česa izhajajo. Morda lahko celo pomiriš kakšno njihovo skrb, kar bo morda spodbudilo nekoliko milejša pravila.
V nadaljevanju je pomembno, da staršem razložiš, kakšne so tvoje želje. Pri tem je pomembno, da ohranjaš mirnost in zbranost. Načinu komunikacije, s katerim izrazimo naše lastne želje in potrebe, hkrati pa ne škodimo drugim, pravimo asertivna komunikacija. Več o različnih vrstah komunikacije si lahko prebereš v nasednjem članku. Podrobnejši opis nasvetov, kako komunicirati na asertiven način in se poskusiti pogajati najdeš tukaj
Upam, da sem ti z odgovorom pomagala poiskati nekaj virov za nadaljnje raziskovanje načinov komunikacije, ki bi ti lahko pomagali izboljšati odnos s starši in razrešiti tvojo težavo.
Lepo bodi!
Dora Mališ, dipl. psih. (un)
• 12
123456789
Hej
Te razumem sem bila v podobni situaciji s tem da meni pa niso pustili imet fanta.
Ali starsi njega poznajo? Mogoce ti zato ne dovolijo ker ga ne poznajo in ne vejo kaksen je, kaksne ima namene s tabo. In ce se se ne poznajo bi blo to pomoje dobr da jih spoznas med sabo. Bojo starsi potem vrjetno bolj pomirjeni.