Zivijo!
Mene samo zanima, ce se morda se komu to dogaja ker js res ne vem vec a je to normalno al ne. Pac stara sm 15 let (16 bom novembra) pa me zanima ce je normalno da ma moja mami tok kontrole nad mano. Mam family link, tko da ona lahko gleda kje sm, kaj delam, kok casa sm bla na telefonu pa kere aplikacije si loh nalozim pa se nekje drugje lahko pogleda kje js zapravlam pa to. Pa tut kar se tice sole, je zraven. Ce dobim slabo oceno, mi uzame telefon in ne smem hodit na treninge. Mislm sej vem da mi hoce sam dobr sam ucasih pa mislim da mal pretirava. Pa edina sm u razredu s family likom pa za nobenega se starsi tok ne skrivajo. Mislm sej mi je ok da se mami briga zame pa to, sam ucasih pa mislim da je ze mal prevec. A ma ona kksne travme iz otrostva pa sam pac noce da bom ista k ona al je to kej druzga? Ne upam si ji pa nc rect ker ji hitr vn vrze in pol se sam dere name
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Veseli me, da si zbrala pogum in se s svojo dilemo obrnila po pomoč. Če te prav razumem, te obremenjuje predvsem starševski nadzor in Family Link, ki ga imaš na telefonu, pa tudi skrb, ki jo ima mama zate.
Verjamem ti, da se ti takšen nadzor morda ne zdi potreben, pa tudi da si pri teh letih želiš malo zasebnosti. Morda te obremenjuje tudi to, da ostali vrstniki tega nimajo in imajo več svobode? Kakšen občutek ti to vzbuja? Se ti zdi, da ti mama ne zaupa dovolj?Razumljivo je, da si pri svojih letih želiš že nekaj več zasebnosti, svobode in samostojnosti, s čimer ni nič narobe. Če čutiš, da je nadzor pretiran in te omejuje, je morda ena od rešitev prav pogovor. Sicer praviš, da bi se mama razburila, če bi pričela pogovor o tej temi. Verjamem, da ti je morda težko govoriti o tem z mamo, vendar je njeno trenutno vedenje lahko posledica veliko različnih dejavnikov. Sicer tvojega odnosa z mamo in vajine komunikacije ne poznam, ampak običajno je pri takšnih pogovorih pomembno, da uporabimo spoštljivo komunikacijo. Če te zanima kaj več, si lahko o komunikaciji prebereš tukaj. Pri komunikaciji je še posebej pomembno, da vzamemo v zakup tudi čustva drugih in se morda vprašaš, zakaj starše zate skrbi. Morda se poskusi vživeti v njihovo doživljanje ali pa pozanimati kaj jim povzroča takšne skrbi. Vendar starši ti, kot si že sama povedala, verjetno želijo le najboljše. Zapisala si tudi, da se počutiš hvaležno za njihovo skrb in da jim je mar zate. To lahko poveš tudi staršem in dodatno izraziš svoja občutja, s tem pa povečaš možnost za izboljšanje vašega odnosa. Pri tem ima velik pomen tudi to, da ne obtožujemo drugih za njihova vedenja. Svoje želje in zahteve lahko izrazimo s tako imenovanimi JAZ sporočili, ki jih najdeš tukaj, pod točko 1. S temi sporočili tako gradimo spoštljiv in dober odnos, ter s svojimi zahtevami ne prizadenemo drugih. Morda pa predlagaš kakšen kompromis glede nadzora, ki bi tebi dajal dovolj svobode, starši pa bi vseeno vedeli, kaj počneš oz. kje se nahajaš.
Če ti je pogovor pretežek, lahko pomaga tudi, da mami napišeš pismo, kjer lahko bolj jasno in brez prekinitev izraziš svoje občutke.Držim pesti.
Ana Globokar, dipl. psihologinja (UN)