Čez dva tedna grem v srednjo šolo, kako naj dobim prijatelje, namreč nepoznam nikogar in neznam biti komunikativna? Hvala in lp, Zala.
• em
emaaa
hej hej js grem zle u treti letnik in ugalunem sam z usemi se pogovarji res probi se z usemi pa bos vidla kdo ti ustreza pa res si probi grupco najdit pa ne se sam z eno osebo druzit kr to lah se pol ful narobe obrne tkoda res najbols je da si najdes neko grupco itak se pa ne sekiri kr se tut vecina jih ne bo med sabo poznala :)
• so
sovica
Oj tut js grem letos v srednjo solo in me je FUL strah kako bo ker tut js nism komunikativna. Najbols da se samo sprostis in spoznas cim vec ljudi. In res ne se spoprijateljit samo z eno osebo ampak si najdi skupino prijateljev. mimogrede na katero srednjo solo pa gres?
• Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Zala!
Pišeš, da te septembra čaka vstop v prvi letnik in te zanima, kako se s spoprijateljiti svojimi bodočimi sošolci. Najprej čestitke! Vstop v srednjo šolo je pomemben korak v življenju in je načeloma tudi eno izmed obdobij, ki prinaša lepe spomine. Vsekakor pa te razumem, da je lahko ta prehod stresen in vzbuja skrbi, če svojih novih sošolcev ne poznaš.
Naj te najprej malce potolažim, da imajo tvoji bodoči sošolci, ki jih sicer trenutno še ne poznaš, najbrž iste skrbi kot ti. Za vse vas bo to novo okolje, nova situacija in novi ljudje - in neznane situacije so za vsakogar vsaj malo strašne!
Ker praviš, da nisi preveč komunikativna, lahko začneš s povsem malimi koraki. Prvi šolski dan se lahko nekomu nasmehneš, se mu predstaviš ali ga povprašaš po imenu. Tudi takšne “malenkosti” odprejo možnost za nadaljnji pogovor in morebitno prijateljstvo. Navadno se namreč naraven pogovor in razvije iz čisto preprostih vprašanj in skupnih točk, ko na primer dva ugotovita, da zelo rada poslušata isto glasbo. Ravno zato so tudi ta, na videz preprosta vprašanja, zelo pomembna in lahko vodita v lep odnos z nekom. Če se zgodi, da nekdo predlaga, da gre skupina sošolcev skupaj na malico ali na pijačo, je to odlična priložnost, da se z njimi bolje spoznaš. Verjamem, da zna biti takšna situacija mogoče malce neprijetna, ampak se vseeno pridruži. Sčasoma bodo namreč ta druženja vse bolj sproščena.
Prav tako pa bi te rada opomnila tudi na to, da se prijateljstva skoraj nikoli ne zgodijo čez noč. Zato ne bodi prestroga do sebe in si daj čas, da te sošolci bolje spoznajo in ti bolje spoznaš njih. Tekom leta boš zagotovo našla ljudi, s katerimi se boš dobro razumela. Samo ne obupaj in bodi to kar si!
Želim ti veliko poguma in samozavesti pri spoznavanju novih sošolcev in vsekakor tudi uspešen prestop v srednjo šolo! Če pa me še za karkoli potrebuješ, sem tu zate. Lepo bodi! :)
Lea Figelj, dipl. psih. (un)
• Kj
Kjjjj
Grem na gimnazijo in me je strah dabo pretežek tempo. Na osnovni nisem imela samih petk. Kakšne ocene moraš imeti iz osnovne da ne boš imel težav?
• so
sovica
Oj jaz grem tudi na gimnazijo (Ledino). V osnovni soli sem bila odlicna ampak se bom v srednji soli morala veliko bolj potrudit. Pomoje je uredu ce mas sterke, petke pa mogoce kaksno trojko vmes.
• Uredništvo
Lea Figelj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Iz tvojega vprašanja lahko razberem, da te glede prehoda v gimnazijo skrbi, da bi morda imela težave, ker nisi imela odličnega uspeha v osnovni šoli. Čeprav je skrb glede uspešnega opravljanja obveznosti v gimnaziji in v srednji šoli na splošno popolnoma razumljiva, ne obstaja določena ocena, ki bi ti zagotovila dobre ali slabe rezultate. Ocena iz osnovne šole ni ključna pri tem, ali boš delo v srednji šoli opravila zlahka, ali pa boš morda imela nekaj težav.
Pomembnejši od same ocene je predvsem način, kako se učiš in kako znaš razporejati svoj čas. Če si se že v osnovni šoli učila sproti, oziroma ne ravno zadnjo minuto, in si delala urejene zapiske ter sledila pouku, ti bo to prehod v gimnazijo vsekakor olajšalo. Če se ti zdi, da v osnovni šoli nisi osvojila dobrega sistema učenja - brez panike, vsake stvari se lahko priučimo! To pomeni, da se lahko seveda tudi naučimo, kako se učiti (čeprav morda zveni smešno). Za začetek (ali pa za osvežitev spomina, če si način učenja že osvojila) si morda lahko prebereš besedilo na temo priprave na novo šolsko leto. V njem lahko najdeš nekaj uporabnih tehnik učenja, ki ti bodo v gimnaziji pomagale pri učenju (https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/dobro-pripravljeni-v-solske-klopi/). Če pa se ti zdi, da bi morda potrebovala nekaj več napotkov in usmeritev na področju organizacije samega časa, bi ti svetovala, da si prebereš tole besedilo, v katerem je predstavljena tako imenovana Eisenhowerjeva matrika (https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/eisenhowerjeva-matrika-tehnika-postavljanja-prioritet-in-upravljanja-s-casom/).
Naj pa omenim še to, da v prvem letu prehoda iz osnovne v srednjo šolo vsak doživi šok. Ne samo zato, ker zamenja okolje in sošolce, ampak tudi zato, ker je snovi več kot v osnovni šoli in je tempo nekoliko hitrejši. Ampak naj te to ne prestraši - večina dijakov se na to hitro privadi in najde svoj ritem. Prav tako ti bodo lahko v oporo učitelji ali sošolci, še posebej pri predmetih, ki se ti zdijo težji. Res je, da gimnazija zahteva svoj trud, ampak sem prepričana, da v kolikor sama najdeš sistem učenja, ki to bo ustrezal, ne boš imela večjih težav. Če te zanima še kaj o tehnikah učenja ali kaj podobnega, sem tu zate.
Naj ti za konec še zaželim vso srečo ob začetku novega šolskega leta in seveda čudovit prehod v novo srednješolsko obdobje. Lepo bodi! :)
Lea Figelj, dipl. psih. (un)