Dober dan. Te moje skrbi mi ne dajo miru in me samo SKRBI. Ves čas me nekaj skrbi, čisto bedne skrbi imam, osebna zdravnica me je poslala k psihologu, ker sem izgledala preveč zasrkbljena zaradi skrbi sem hujšala, nisem jih mogla obvladovati, ko so mi odkrili precej hudo anksioznost. Zdaj so nove skrbi. Sploh ne vem kje naj začnem. Moj oče ima naporno služno in je včaih tako utrujen (še sama ne vem ali je utrujen ali kaj drugega) da se sploh ne pogovarja samo leži v postelji in gleda v prazno. Ko ga vprašam kaj je samo zamuvi ali pa mi pove, da nič včasih je samo tiho. Ne morem izvedeti kakšne težave ima, da bi se umirila, ves čas živim v strahu, da bo umrl, da se mu bo od napora kaj hudega zgdilo, ker zelo zgodaj gre v službo in da bi imel prometno nesrečno, dostikrat tudi govori, da ga boli srce in nima sape. Grozno mi je, ne morem več prenašati teh skrbi samo bruhala bi od skrbi in naredila samomor, ker tega bremena ne morem več. Skrbi še mi spati je pustijo in neizmerno težko mi je. Ves čas živim v strahu. Ne zmorem več. Preveč me skrbi in ne zmorem več.
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zaupala si nam, da te neprestano bremenijo take in drugačne skrbi. Iz tvojega zapisa je mogoče zelo jasno razbrati, kako veliko stisko ti te skrbi povzročajo. Praviš, da jih vedno težje prenašaš, zaradi njih slabo spiš, ko je stanje nevzdržno pa razmišljaš, da bi si celo kaj naredila.
Najprej ti želim sporočiti, da tvoje skrbi niso »bedne«, kot si jih poimenovala sama. Res je, da določene stvari nekomu ne bodo povzročale skrbi in se mu bodo zdele malenkost, vendar so skrbi za tistega, ki jih doživlja, lahko zelo obremenjujoče in pomembne, ne glede na to, kako velike ali majhne se na prvi pogled morda zdijo.
Omenila si, da si že obiskala psihologa, kjer so ti diagnosticirali anksioznost. So ti morda ponudili tudi nadaljnjo obravnavo pri psihologu, morda psihiatru? Zdi se mi zelo smiselno, da te pri spoprijemanju s tesnobo redno spremlja in usmerja usposobljen strokovnjak. S tesnobo se je velikokrat precej težko spopasti sam, saj so naše misli ujete v nek začaran krog. Ko si sami neko situacijo interpretiramo na določen način, lahko možgani to situacijo prepoznajo kot ogrožajočo in pojavita se strah in tesnoba. Tako se moramo temeljito lotiti svojih prepričanj in misli, ki jih moramo ustrezno preoblikovati, če želimo svojo stisko zmanjšati. Strokovna pomoč ti lahko ta proces bistveno olajša.
Kako si lahko sicer poskusiš stisko vsaj malo olajšati sama?
Preizkusiš lahko tehniko analize anksioznih misli. O njej lahko več prebereš na naslednji povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/analiza-misli-ali-izzovi-svoje-anksiozne-misli/
Preizkusiš lahko tudi tehnike sproščanja. Te zahtevajo nekaj vaje in vztrajnosti. Nekaj od teh najdeš znotraj naslednjega članka: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/panicni-napad/
Ko občutiš močno krizo, lahko poskusiš tudi s preusmerjanjem misli: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/tehnike-preusmerjanja-misli/
Na naslednji povezavi najdeš še nekaj pomembnih napotkov, ki so ti lahko v pomoč pri spoprijemanju s tesnobo: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/soocanje-z-anksioznostjo/
V kolikor se znajdeš v zelo hudi stiski, še posebej če boš razmišljala o tem, da bi bilo najlažje, če bi vse skupaj kar končala in si kaj naredila, ti toplo priporočam, da se obrneš na katerega izmed anonimnih telefonov za klic v stiski:
- Klic v duševni stiski 01 520 99 00 (vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj).
- Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik 116 123 (24ur/ dan, vsak dan). Klic je brezplačen.
- TOM telefon za otroke in mladostnike 116 111 (vsak dan med 12. in 20. uro). Klic je brezplačen.
Zapisala si še, da te trenutno najbolj skrbi počutje in odnos tvojega očeta. Ima naporno službo, zaradi katere deluje izjemno izčrpan. Ker ti ne da odgovora na tvoja vprašanja, si tudi sama v veliki stiski. Predlagam ti, da ponovno poskusiš govoriti z njim, le da tokrat izraziš svojo skrb zanj. Izrazi mu, kako se ti počutiš, kaj vidiš, o čem razmišljaš, česa se bojiš in željo po tem, da bi ga bolje razumela. Opaziti stisko pri drugih, je že samo po sebi zelo obremenjujoče. Še toliko bolj obremenjujoče pa je, če so v stiski naši bližnji, zato so tvoje skrbi povsem razumljive.
Izgleda, kot da si se ujela v nek vrtinec skrbi, ki se le nabirajo in večajo. Pomembno, je da poskrbiš zase. Dobra socialna mreža, kakovosten spanec, gibanje, ustrezna prehrana, aktivnosti, ki te veselijo, sproščanje in drugo, lahko pomembno doprinese k našemu duševnemu zdravju, zato te spodbujam, da najprej poskrbiš za ta področja. V kolikor ti sami ne bi uspelo doseči izboljšanja, pa se nikar ne boj poiskati ustrezne strokovne pomoči.
Upam, da sem te z odgovorom uspela vsaj malo usmeriti. V primeru dodatnih vprašanj sem ti na voljo.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije