imam težavico. Probleme imam s samozavestjo ze od 1. Razreda. Ko sem bila majhna sem raje zadrzala svoje mnenje zase in tudi prijateljic nisem imela do 7 razreda dokler se nisem v 8.razredu prešolala. Ko me je kdo uprasal kaj sem samo na kratko odgovorila in še to si nisem upala pogledati nikomur v oči. Ko imam govorne nastope se začnem tresti, začne se mi megliti pred očmi da ne umenjam tega da sem skoraj na robu joka ker je to moja največja nočna mora uprašati kogarkoli karkoli. Ker sem v 9 razredu se mi zdi to malo neprimerno za mojo starost. Ko sem morala predstaviti powerpoint pred vsemi tremi 9. Razredi mi je vilo zelo neprijetno (kadar se bojim nekaj predstavljati pred drugimi se začnem nežno udarjati po čelu in si govoriti sama pri sebi: o groza o groza in kaj podobnega. Ko so to videle moje sošolke ki so na novi šoli bile zelo prijazne so me začele miriti vendar je vse še bolj poslabšalo. Začela sem jih panično spraševati kaj če mi bo mikrofon ponesreči padel iz rok, kaj pa če bom začela jecljati kaj pa če bom ponesreči pozabila kaj moram povedati(to se mi je že večkrat zgodilo)in tako dalje. predstavljajte si da bi se mi to zgodilo pred vsemi tremi 9.razredi. Joj kakšna sramota bi se mi zgodila. Ko sem šla poleti k svoji teti na kmetijo mi je ona zelo dobro pomagala vendar ko je moje starše upozorila da naj se pogovorijo z mano o samozavseti ji je to moja mama zelo zamerila(ona je bolj zamerljiva oseba)in ko sem jo prosila če grem lahko naslednje leto tudi k teti pa je rekla da ne ker mi nebo nihče govoril o moji samozavesti in da so tam tudi fantje(ki so bili zelo prijazni do mene)ki bi me lahko posilili (četudi še nimam menstruacije kar je še en problem)
Kadar me katera od prijateljic oziroma sošolk pohvali npr. Vau kok maš lepo frizuro ful ti lepo paše rečem ne ful sem grda z njo rada bi imela tako frizuro kot ti. Čeprav si sama pri sebi mislim drugače me je strah to povedati. Isto je ko me nekdo pohvali kako lepo pišem: ne pa ne ful grdo pišem ti ful lepo pišeš. Ko so me prijateljice uprašale zakaj  ko sem rediteljica nesem malico nazaj samo jaz(vzrok je da si neupam reči še ostalim rediteljem če mi lahko pomagajo) jim odvrnem bolje je da jo nesem jaz in drugi uživajo v odmoru ker nočem da drugi trpijo namesto mene. Ker se nemaram oblačiti preveč moderno se ponavadi oblačim v obleke in zato so mi nekatere punce rekle da sem otročja ker sem enkrat prišla oblečena vsa v roza to je bilo v 8. Razredu(ker sem jaz na tem področju kaj se sme in kaj ne ko si starejši in nisi več otrok zelo neumna tega nisem vedela) moti me tudi ker me starši še vedno razvajajo kot da sem stara 5 let in mi kupujejo lego duplo kocke ki si za 2 leti me to zelo moti in zanima me kaj si o tem mislite vi. Ali podpirate moje starše ali se strinjate z mano da se v 9. Razredu ne spodobi da se igram? Ko sem povedala mami da se nočem oblečvati v obleke ampak navadne majice ker se mi vsi smejijo je rekla da padam pod vpliv drugih ampak neve da imam težave s samozavestjo (če bi ji povedala bi samo zaničljivo prhnila in rekla da sem si sama kriva kar je pomoje tudi res). Ni mi všeč da je ona uciteljici napisala sms (sicer v 7 razredu)ko sem ji povedala da me je ena punca nekaj zafrkavala. Počutila sem se otročje saj se spodobi da se sami naučimo reševat probleme . ona mora vse narediti kot da sem 5 letnik. Aha pa še to me zanima kako jo lahko spet prepričam da grem na svoj najljubši kraj na kmetijo k teti saj je rekla da tja ne gremo niti na obisk kaj šele za 1 teden
Upam da nisem napisala preveč ali pa Vas zmotila. Če boste imeli čas mi lahko odpišete.
Lp :)
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Najprej bi rada poudarila, da nisi napisala preveč in zagotovo nisi nikogar zmotila. Tvoja čustva in izkušnje so zelo pomembni, in prav je, da si jih delila.
Če sem te prav razumela, se že kar nekaj časa soočaš z nizko samozavestjo in tesnobo glede socialnih situacij. Zelo te skrbi javno nastopanje, pri katerem doživljaš hudo tesnobo. Težko prosiš za pomoč in sprejmeš pohvalo. Praviš, da te starši še zmeraj obravnavajo kot otroka, kar te zelo moti in se ti ne zdi primerno, Prav tako tvoji teti niso verjeli, da imaš težave s samozavestjo. Prepovedali so ti, da bi še šla k teti, čeprav si tega zelo želiš. Bojiš se priznati mami, da imaš težave s samozavestjo, saj se ti zdi, da bo nanje zelo negativno odreagirala.
Zelo dobro je, da se zavedaš, da težave s samozavestjo in tesnobo vplivajo na tvoje vsakodnevno življenje in na odnose v šoli in doma. Strah pred javnim nastopanjem in tesnoba v socialnih situacijah, ki jo opisuješ, sta precej pogosta in se ju da obvladati s pravo podporo in različnimi tehnikami.
Naštela bom nekaj načinov, kako lahko okrepiš svojo samozavest in zmanjšaš tesnobo, povezano s socialnimi situacijami.
Nizka samozavest in tesnoba pogosto izhajata iz negativnih misli, ki jih imamo o sebi ali svetu. Te misli pogosto niso skladne z resničnostjo, čeprav smo vanje lahko zelo prepričani. Dobro se je zavedati, kdaj so naše misli preveč negativne, da bi bile resnične in jih začeti spreminjati – temu pravimo analiza misli. Vabim te, da si o tem prebereš v tem članku. Pri tesnobi si lahko pomagaš tudi z različnimi tehnikami sproščanja.
Sliši se, da te sošolci in starši morda ne upoštevajo, ker nikoli nisi jasno izrazila svojega mnenja. Zato je dobro, da se naučiš postaviti zase in zagovarjati svoje potrebe in želje, pa naj bo to pred sošolci ali starši. To pa je potrebno narediti na drugim spoštljiv način, kar imenujemo asertivnost. Predlagam, da si več o asertivnosti prebereš v tem članku.
Dobro je, da začneš z majhnimi in postopnimi cilji. Velikih sprememb namreč ni možno narediti na hitro. Že majhni koraki lahko zelo pripomorejo k tvojemu dobremu počutju in ti dajo vedeti, da zmoreš, kar bo okrepilo tvojo samozavest.
Prav tako je pomembno, da se o svojih težavah pogovoriš s prijateljicami ali kakšnim odraslim, ki mu lahko zaupaš. To je lahko tudi svetovalni delavec ali učitelj. Včasih ti lahko pogled od zunaj pomaga videti stvari v drugačni luči.
Kot zadnje je pomembno, da poskušaš mirno in jasno izraziti svoje občutke in želje svojim staršem. Morda se ne zavedajo, da te obravnavajo preveč otročje. Če se ti zdi, da jima tega ne moreš izraziti neposredno, jima lahko poskusiš stvari razložiti v pismu. Povej jima, kako pomembna je zate teta in kako ti je pomagala. Razloži, da ti obiski pri njej pomenijo veliko in da ti koristijo.
Zavedati se je potrebno, da gradnja samozavesti zahteva čas in potrpljenje ter da nič ni narobe, če potrebuješ pomoč ali če se včasih počutiš negotovo.
Držim pesti zate.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije