zdravo pisem vam ker me to muci ze kar dolgo cajta. uglavnem z mojim fantom sva zdele skupi 3 mesce pa pol in bova kamlu 4 mesce uzivam usako sekundo ko sem z jim saj po dveh groznih vezah ko sem jih mela sem končno se lahko sprostila. samo zadnje čase oz zadnji mesec opazam da se z mojim lregava zato ker mene ze majhne stavri spravijo z tira in nvm zakaj probala sem use kar so mi predlagale kolegice pac ki majo tt fanta pa me pomagalo za kratek čas zdaj je pa spet isto. Pac je res da zadnja dva mesca sem bla normlana sam mam tt obcutek da so krivi moji tableti za kontracepcijo. Pred tem sem ze pomislila da z mojim fantom nisva za skupaj zato ker sva se ta mesec kar precej kregala bolj kukr prejsni s tem da u prejsnem nisva bla taka. In zdj bi rada uprašala kaj naj naredim glede tega?
hvala za v naprej
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Pišeš, da sta s fantom v razmerju skoraj 4 mesece in se imata lepo, vendar pa se v zadnjem mesecu več prepirata. Pri sebi opažaš, da te stvari hitro spravijo iz tira, kar povezuješ tudi z jemanjem kontracepcijskih tablet. Zanima te, kaj lahko v zvezi z opisanim narediš.
Najprej se mi zdi pomembno razmisliti, o čem se s fantom najpogosteje prepirata. Obstajajo morda kakšne teme, v zvezi s katerimi se ne strinjata? Katere stvari te najbolj spravijo iz tira? Če uspeta v vajinem razmerju prepoznati specifične teme, okrog katerih se prepirata, bosta lažje ugotovila, v čem je problem in kako to razrešiti. Naslednji korak pa je, da se o teh temah odkrito, mirno in spoštljivo pogovorita. Da bosta to zmogla, je pomembno, da poznata in uporabljata glavna načela učinkovite komunikacije. V naboru naših člankov si lahko prebereš prispevek o komunikaciji, v katerem najdeš nasvete za uspešno komunikacijo, ki so učinkoviti v vseh vrstah odnosov, ne le ljubezenskih. Poleg tega pa ti priporočam v branje tudi članek o postavljanju zase v ljubezenski zvezi, kjer najdeš še nekaj nasvetov za komunikacijo in sporočanje potreb v odnosu do partnerja. Ena izmed najpomembnejših stvari, ki se jih je v odnosih z bližnjimi osebami dobro naučiti, je asertivna komunikacija, ki na eni strani pomeni odkrito izražanje svojega mnenja, prepričanj, potreb in čustev, obenem pa upoštevanje potreb in pravic drugih ljudi. Koristna tehnika, ki prispeva k učinkoviti komunikaciji, so denimo "jaz stavki" oz. "jaz sporočila", s katerimi drugi osebi, npr. fantu, na ustrezen način sporočiš svoja občutja ob določenem njegovem vedenju, posledice takšnega vedenja ter spremembe, ki bi jih od njega želela. Več o tem si lahko prebereš v zgornjih člankih.
Zapisala si tudi, da na vajine prepire vpliva dejstvo, da se te v zadnjem času stvari hitreje dotaknejo oz. nanje močneje reagiraš. Kot možen razlog za to navajaš uporabo hormonske kontracepcije. Če se ti zdi, da jemanje kontracepcije vpliva na tvoje razpoloženje, ti svetujem, da se o tem pogovoriš z izbrano ginekologinjo. Sicer pa ti tudi tu svetujem, da poskušaš prepoznavati situacije, v katerih si bolj občutljiva in se odzivaš manj premišljeno. Morda odkriješ kakšne teme, o katerih bi se bilo smiselno pogovoriti s fantom ali pa s kom drugim, ki mu zaupaš. Če ti je to težko, je lahko dobra alternativa tudi pisanje dnevnika, da se nekoliko razbremeniš in poleg tega še bolje spoznaš. V kolikor pa bi razdražljivost ali druge težave v duševnem počutju trajale dalj časa in bi se stopnjevale, ti svetujem obisk pri psihologu oz. strokovnjaku za duševno zdravje, ki bo znal bolj natančno oceniti naravo tvojih težav ter predlagati možne rešitve oz. oblike pomoči.
Upam, da ti bo odgovor v pomoč. V primeru dodatnih vprašanj ali dilem pa sem ti na voljo.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije