Jaz sem večkrat režem in si enostavno ne morem pomagati. Veliko krat grem v soli do svojega najljubsega profesorja da mu zaupam kaj je narobe ampak potem ko vidi da sem se rezala ga zacne skrbeti za mene in mi povije tam kjer sem se rezala in me objame. Ko me objame mi velikokrat rece da je meni vedno na voljo za karkoli. Jaz temu profesorju res zelo zaupam ampak vcasih imam obcutek da mu sploh ni mar za mene in da mu je vseeno. Ne vem vec kaj naj naredim ker edino na tega profesorja kateremu res zaupam se lahko vedno obrnem. Ne morem si pomagati brez da se režem. Ali ima kdo kakšen nasvet kaj naj naredim?
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila. Zelo pogumno je, da si se odločila, da mi zaupaš svojo stisko. Opisuješ, da se samopoškoduješ. Bi mi morda lahko zaupala kaj več o vzrokih stisk, zaradi katerih se samopoškoduješ? Kakšne misli ti gredo skozi glavo, katere so tiste situacije in odnosi z drugimi, ki te obremenjujejo? Kako se sicer počutiš?
Pišeš, da si svojo stisko že zaupala svojemu najljubšemu profesorju na šoli. Vedi, draga moja, da nisi sama in v tem trenutku se mi zdi zelo pomembno, da poiščeš ustrezno strokovno pomoč. Za začetek se morda lahko oglasiš pri svetovalni delavki v šolski svetovalni službi in jo prosiš za pomoč. Predstavljam si, da bo breme, ki ga nosiš v sebi, lažje, če ga boš z nekom delila, obenem pa ti pogovor lahko pomaga pri boljšem prepoznavanju lastnega doživljanja v zvezi s tem ter iskanju načinov spoprijemanja.
V trenutnih, ko se počutiš preobremenjeno si lahko morda pri zmanjševanju želje po samopoškodovanju pomagaš na naslednje načine: namesto rezanja lahko stiskaš žogico; napenjaš in spuščaš elastike, ki jih imaš okoli roke, ali tolčeš v blazine; lahko izdelaš »varno škatlo« v katero shraniš fotografije in predmete, ki ti prikličejo lepe spomine; lahko poskusiš svoja čustva izraziti s pisanjem, risanjem ali fotografiranjem. Več predlogov najdeš na spodnji povezavi. Lahko preizkusiš katero izmed tehnik preusmerjanja pozornosti, ali tehnik sproščanja.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samopoškodovanju, o tem obvesti nekoga, ki ti je blizu (morda dobra prijateljica, profesor) in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na TOM telefon (116 111 – vsak dan od 12.00 do 20.00) ali na Zaupni telefon Samarian (116 123 – vsak dan, brezplačno, anonimno). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Seznam ostalih virov pomoči najdeš na naši spletni strani.
Dovoli si pomoči. Vedi, da nisi sama in da smo tu, da te podpremo. Vesela bom, če se ponovno oglasiš in napišeš še kaj več o tem, kako ti je.
Pošiljam ti velik objem in prijazen pozdrav.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije